knalder i udstødningen??
Efter at have brugt en del tid på weber justeringer( Det er svært når man ikke ved en s... om det) Er jeg blevet rådet til at monter tomgangsdyser i størelsen 60, tidligere var det størelse 52. Det gav en meget jævnere motorgang,ved lave hastigheder. Men når jeg køre med ca 1500 omd- så knalder buggyen ind i mellem fra udstødningen, det er altså lidt flovt at køre gennem byen , og så bilen giver små knald.
Hvis jeg køre lidt langsommere (1200-1400 omd i 4 gear)og giver hurtig gas- så trækker motoren fint op. Men hvis jeg kun vil accelerer langsomt, så hopper hele bilen. Nogle med gode ideer?? Skal der en større tomgangs dyse i igen??
Lad nu være med at råde mig til at få den rullet- der er ingen seriøse tunere(karburator tunere) i denne del af landet,og jeg har ikke mulighed for at køre til kbh. eller Jyland.
Motor: 1914-308 knast-40mm weber med 36 mm venturi-044 toppe.-1/1,25 vippetøj.
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
Tænding?
Og en 308 knast er heller ikke S
Hvor mange omgange er dine blandingsskruer skruet ud for at gå ordentligt tomgang ?
Reagerer den ens på alle 4 blandeskruer ?
Jeg tror den har en tomgangsdyser der er snavs i. Det er den mest almindelige fejl på en motor med flere karburatorer.
Ud med dem og kik på enden. Lad være med at blæse i dysen, så finder du ikke noget. Blæs efter du har kikket.
Blæs forbi hullet dysen sidder i, så du kan se at du trækker noget benzin med ud og derved "skyller" snavs med ud.
Hvis ikke du allerede har renset svømmerhusene, så gør det, eller er det spildt at rode med det. Tro mig.
Blæs alle kanaler igennem med trykluft og start så forfra med justering.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Er de to karburatorer overhovedet synkroniseret..?
Husk altid at checke synkroniseringen et lille stykke oppe i omdrejningerne for at checke at speedertrækket trækker 100% ens på begge karburatorer
-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707
[quote:96b46e1bea="niels-erik"]Lad nu være med at råde mig til at få den rullet- der er ingen seriøse tunere(karburator tunere) i denne del af landet,og jeg har ikke mulighed for at køre til kbh. eller Jyland.
Motor: 1914-308 knast-40mm weber med 36 mm venturi-044 toppe.-1/1,25 vippetøj.
Hilsen Niels Erik[/quote:96b46e1bea]
Du behøver da heller ikke andet end at ta´færgen over til Langeland, og køre op til Fyn. Der er da et par seriøse folk der. (Med rullefelt)
T
Blandeskruerne er skruet ca 1,5 -1,75 omgang ud.
Da jeg monterede dyserne , knallede den med det samme- med helt nye dyser i!
Speedertrækker er efter min bedste overbevisning ,justeret som det skal, det er tændingen foresten også.
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
Med 1,5-1,75 omgang på skruerne er dine tomgangsdyser nok i det største. Men rod nu med det når du har fået den til at køre. Det er ikke derfor den knalder.
Morten kan godt være inde på noget med synkronisering.
Men husk altid at afmontere speedertrækket, bare en kugle, så karburatorerne ikke er forbundet med hinanden når du synkroniserer. Ellers kan du rode til juleaften. Derefter sætter du forbindelsen på og justerer det så de følges ad.
Dyser der er snavs i er stadig den mest normale fejl, jeg gik naturligvis ud fra at de var synkroniserede.
Det med at synkronisere kan du ligeså lære dig selv. Det kommer du til at gøre nogen gange den første måneds tid. Og rense tomgangsdyser, og synkronisere. Kan du se et mønster ?
Det du roder med her løser sig ikke i et rullefelt. Det skal være på plads inden, for ellers kører "rullefeltmanden" træt. Eller din tegnebog bliver udsultet.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
[quote:7111e53d10="vwanders"]Tænding?
Og en 308 knast er heller ikke S
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
Jeg må arbejde lidt mere på det. En dag ude i fremtiden, kan jeg måske også juster weber i søvne.
Jeg begynder at forstå hvorfor alle biler i dag har indsprøjtning.
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
Hvis din bil havde indsprøjtning, skulle de fire spjæld stadig synkroniseres.
Du kan jo bare gå tilbage til et spjæld så er der også kun en tomgangsdyse. Det kan man forholde sig til. Så går motoren som oftest i stå.
Mange herinde har prøvet sprøjt og tro mig 75% af dem er gået tilbage til karburtorer. Jeg kan ikke sige inklusive undertegnede. Men jeg solgte bilen. Det var nemmere.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.