Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  T4 busmotor til buggy

Tags:
No tags yet.

(permalink) Nord-Jyden Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Hej

Har en buggy som skal synes og toldes med en T4 busmotor (uden hydrauliske lyftere).

Men i en buggy er det vel noget sjovere med et andet arbejdsområde på sådan en motor (flere omdrejninger) !

Jeg er ikke på jagt efter vildt mange heste, men en villig pålidelig motor

Min tanke var så, om man ikke kunne få et ok resultat med standart buscylindere og stempler, hævet CR, anden Knast og de 2 standart kaburatore ?

Eller er bus-cylinder sættet helt umuligt ?

Nord-Jyden
(permalink) Farmer Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Med bus stempler kan du kun opnå en CR på ca. 8-1. Og std karburatorerne sætter en begrænsning på ca 78 hk sammen med, selvom du installerer en lidt skrappere knast.
Hvis du viul bruge bus stempler, så brug en Web #86 knast sammen med feks et sæt 412S karburatorer eller et sæ 40 mm weber/DellOrto. Så kan du få en fornuftig lille sag ud af det, med 85 -88 hk og et bredt moment.
T
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Nord-Jyden Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Hej

Jeg har også en næsten komplet indsprøjtnings anlæg til en 1,7 T4.
Jeg er måske bedre tjent med at finde de sidste ting som jeg mangler dertil og så anvende det, eller kan det heller ikke give nok ?

Passer bus motoren stempler med noget andet, hvor stemplerne så ikke er hule ?

Nord-Jyden
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Ja Porsche 914 stempler
Men du skal også bruge topstykker fra en personbils-motor. Ellers hjælper det ikke at sætte karb. og knast i.
Og nej spar dig med hensyn til den originale indsprøjtning. Brug indsugningsrørene til at lave en billig udstødningsmanifold af.
Den originale indsprøjtning er skam god nok, men ikke til tuning og du kan ikke finde brugbare stumper mere. Hvis du kan finde nye kan du ikke betale dem.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Nord-Jyden Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Hvis det er Porsche stempler der passer så er det nok billigere at købe et nyt cylinder sæt med det hele i en overstørrelse !

Topstykker fra en personbils-motor, det ventil størrelsen du tænker på ik, eller er der andre ting der også har indflydelse ?

Nord-Jyden
(permalink) Farmer Member
Skrev for 19 years siden | | | |
94 mm flat top cylindersæt til 71 mm slag T4 koster faktisk kun 2700.- Når de ellers kan få´s.
96 mm Keith Black set (Rigtig fint sæt iøvrigt) koster 4800.-
Bus toppene er tit NOGET slidte, men hvis de er til at redde for fornuftige penge, kan du godt få en ret fin effekt ud af dem. Det kræver lidt håndarbejde og et godt sæde/ventiljob. I det rigtige setup er 120 hk slet ikke umuligt.
T.
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Nord-Jyden Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Ok !
Har nogle personbils-toppe fra en 1,7 T4.
Så er de vel også i det mindste eller hvad ?

Nord-Jyden

Reply

You must log in to post.