911 kitcar, nu med nyt spq.
nogen der kender nogle link's til steder hvor de sælger porche 911 kitcar karosser til vw bund?
Hvor meget er det minimum en vw bund skal kortes op for at kunne blive synet i dk, der har jo været en del snak om at der ikke bliver godkendt flere i fuld længde. men nu er det jo sådan at jeg meget overvejer at købe en 911 kitcar, og "E" mener den er kortet op med 7" (ca.17,5cm) for at passe med 911 karossen. er det nok, eller har vi stadig baladen. og er der enligt nogen der har fundet det endelige bevis på det med at det ikke kan lade sig gøre at få "nysynet" en fuld bund, jeg syntes da selv det ville være underligt at de pludseligt underkender en tidligere godkendelse som siger at stabiliteten er ok, selv i fuld længde.
Her er et link til den engelske Covin 911 klub. Der må du kunne finde, hvad du søger..
http://covintechnical.pwp.blueyonder.co.uk/
Syntes at jeg kan mindes at der er en som har en til salg som ikke er helt færdig et eller andet sted her på vwnettet det er nok 3-4 månder siden men prøv at søg
Arnaa
-------------------------------------------
per@arnaa.dk 20317427
[quote:3a47b848fe="Holmen"]Her er et link til den engelske Covin 911 klub. Der må du kunne finde, hvad du søger..
http://covintechnical.pwp.blueyonder.co.uk//quote:3a47b848fe
hej holmen, jeg har luret på covin flere gange, men der er ikke rigtigt noget med kontakt til fabrikanten. jeg fand dog en mail til covin igår aftes, men den exsistere ikke mere. så jeg tror ikke de fremstiller covin's mere.
Men lad mig da høre hvis i falder over noget :D
Porsche 911, men ikke på VW chassis:
http://www.porschereplica.com.br/
Der er også et amerikansk firma, ICM Industries( men vist ingen hjemmeside)
http://www.totalkitcar.com/tkc_article_174.php
Var det ikke "marek" der har en til salg !!
-------------------------------------------
Når jeg dør skal det være sovende som min Morfar
ikke skrigende som dem i bilen han kørte !!
[quote:7788f4b82b="SoLow"]Var det ikke "marek" der har en til salg !![/quote:7788f4b82b]
Jeg har kigget lidt rundt via søge funktionen, men syntes ikke jeg fandt nogen der har noget tilsalg?!? en der er kvik til at finde det?
[quote:cece7bbadb="Saatte"]http://www.vagcars.dk/forum/topic.asp?ARCHIVE=true&TOPIC_ID=20778[/quote:cece7bbadb]
det er percist sådan noget, jeg leder efter, evt. bare en karoose, da jeg har en bund. men den der er linket til er desværre solgt. men ellers tak for linket.
microracerdk: Du har fået en PM :wink:
E
Så er der et spørgsmål mere i første indlæg, ang. opkortning.
den godkendte opkortning fra vw er på 28cm
MVH Dennis
[quote:149909e59d="bug_service"]den godkendte opkortning fra vw er på 28cm
MVH Dennis[/quote:149909e59d]
vil det på godt dansk sige at "E" 's gamle 911 kitcar uden afgift (opkortet ca 17,5cm), aldrigt kommer på danske plader, og at det vil være spild af penge at købe den med (dk) vej-brug for øje..?
Det kan godt være at den kan synes aligevel, min buggy(og mange andres) er opkortet 38 cm- og det er der ingen som sagde noget til.
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
umiddelbart vil jeg tro at man godt korte mere op end de 28 cm da det hjælper på stivheden
grunden til opkortningen er netop stivhed derfor burde det ikke være mindre end 28 cm
-------------------------------------------

mobil nr: 22-26-03-12
jeg tror desværre PLOUG har ret, det er helt ok at korte mere op end anvisningen siger da det giver et vrid i bunden (bliver kraftigere), men at problemet vil ligge i at den ikke er kortet nok op.
Har teknologisk institut, enligt bare underkendt den gamle godkendelse på fuldbunds kitcars?, hvad gør eks. nova byggere nu om dage? - eller er det bare slut med at bygge nova - eagle osv..? Der har jo efterhånden været en del forvirring om det er ok eller ej, er der ikke nogen der har fået noget på skrift? - hverken godt eller skidt?!?
Kom lige til at tænke på, det har vel ikke noget at gøre med om der er tag på eller ej, om den må bygges på fuldbund (eller afkortet under de 28cm). der må jo være noget mere stivhed i en med tag end eks. en mania?
prøv at spørge kitcarlasse !! - han har styr på det - det kan godt være de 28 cm kun er for buggy'er ???
-------------------------------------------

mobil nr: 22-26-03-12
Hmm, nu forstå jeg ikke hvorfor man gider at lave en bil der ligner en 911 men som kører som en gammel VW og kommer til at koste det samme som en 1970 911?
Jeg tvivler stærkt på at man kommer til at slippe med 12-15k i afgift! + at det kommer hurtigt til at koste kassen hvis man skal ha
-------------------------------------------
My drinking team has a racing problem.... 23201389
[quote:65e50b4484="Danborn"]
Hvorfor så ikke bare smide 130k og få den rigtige vare???[/quote:65e50b4484]
Simpelt min ven, Hvem med lidt forstand bruger en rigtig porche til 130K for en "røvsyg" 1970 model til vinterkørsel..?, jeg har en mx-5 cabriolet som hverdags bil til sommeren, og konen har en calibra, jeg har bare brug for en bil der ikke koster mere end højst nødvendigt at købe og forsikre, og dermed kunne det da være grineren at have noget "de" andre ikke har som vinter- (reserve) bil.
Desuden behøves den ikke koste så meget som et dansk eksemplar af en covin, da de kan fåes i england til ca.12.000kr. for et færdigt eksemplar, i rigtig fornuftig stand og kvalitet. og der er jo ikke mere end 12,5times kørsel fra london til nord sj.
(Ps. dette er ikke ment så hårdt som det lyder...)
Kort omkring godkendelsen for afkortning. Godkendelsen lyder på 28-38 cm. Så den eneste måde du kan få den godkendt og på plader, er hvis du kan finde en karos der passer på en afkortet bund der er afkortet mindst 28 cm.
Jeg har selv lidt samme problem. Min all-time favorit bil, er og bliver en AC Shelby Cobra. De kan ikke godkendes i Dk pga de bliver bygget på rørrammer. Men men men. Jeg har fundet et sted i England, som laver karoser, som passer direkte over på en VW bund afkortet. Den skal afkortes 28 cm. Den kan derefter godt godkendes netop fordi den så bliver godkendt som buggy.
-------------------------------------------
Michael
"godt nyt"... jeg har lige snakket med teknisk afdeling for bilsyn, og de forsikre mig om at der IKKE er noget krav til at en vwbund skal være afkortet, man kan/må godt bygge en kitcar på fuld vw-bund, det der var i det er at der skal foreligge en godkendelse af kittet. han sagde at problemet med fuldbunds vw-kits er at mange af især cabrioleterne er for bløde og derfor ikke kan overholde vridnings testne, men foreligger denne dokumation fra fabrik el. lign. så var det muligt at få en synsleder til at "forhånds godkende" byggeriet, så det kun kom an på at man ikke lavede noget dårligt arbejde, som gjorde at bilen ikke ville kunne blive godkendt.
"de bløde kits" kunne også godkendes hvis de blev forstærket i bunden...
Så der er vel ikke nogen der ligger inde med noget materiale på en covin 911?, ellernogen der kender nogen som har en, hvor man kan "tilluske" sig en kopi af data, samt evt. godkendelser.
Hvad menes med godkendt? Hvem godkender et kit, og hvordan?
Et fiber kit er der vel ikke meget vridningsstyrke i.
Hvorfor er der ikke en godkendelse på en lang bund med cab-vanger? Den må jo være stiv nok til at man kan sætte hvad som helst ovenpå og dermed automatisk godkende kittet man sætter på mht vridnings-styrke!?
[quote:efcb9e207c="mathiasen"]Hvad menes med godkendt? Hvem godkender et kit, og hvordan?
Et fiber kit er der vel ikke meget vridningsstyrke i.
Hvorfor er der ikke en godkendelse på en lang bund med cab-vanger? Den må jo være stiv nok til at man kan sætte hvad som helst ovenpå og dermed automatisk godkende kittet man sætter på mht vridnings-styrke!?[/quote:efcb9e207c]
Godkenden kan ekesempelvis være en Tüv godkendelse, eller anden stats godkendt testcenter, såsom teknologisk intsitut.
Der vil selvføllig være noget vridningshemmende idet at du montere et glasfibre karosseri, da det jo ikke er af gummi, og karossen enligt er en "kasse", foreksempelt er pap jo heller ikke særligt vridnings stærkt, men laver du en papkasse og taper den sammen, er den jo temmeligt vridnings stærk. prøv så at skærre toppen af kassen, og vrid den så, den er ikke så stærk længere (læs: cabriolet).
Hvis en eller anden ville ofre de penge det koster at få godkendt en forstærket undervogn, eks. med cab-vanger, så ville der også kunne udstedes en tilladelse ala den for buggy-undervogne, og så kunne der laves en forstærknings vejledning som der findes til buggy'er.
Det kunne jo være cool, hvis man kunne lave en godkendelse med cab-vanger. Dem kan man jo købe og sætte på og dermed have en godkendt bund til kitcar = synsmanden siger: Aha.. der er cabvanger på, så er den jo god nok..
Jeg er godt klar over det med karossen ;-) men det kunne jo være godt, hvis man havde en bund der var vridningsstabil nok uanset hvilken karosse man satte på, med eller uden tag..
Er det ikke bare et spørgsmål om at folk tager sig sammen, og får lavet en forstærket lang bund og sendt på teknologisk institut?