Hej alle
Jeg har fornylig sat en dejlig industrimotor i min bobbel, og det var en dejlig oplevelse at se en motor der ser så ny ud som den gør.
På den første længere køretur besluttede jeg mig for at nu ville jeg træde pedalen lidt mere i bund end den 1/4 den havde været nede førhen.
Så skete der ting og sager, men ikke på den dejlige optræk måde, men lige omvendt.
en masse hakken, og lyd af at moptoren var ved at gå ud (klang klang)... varmen i hovedet steg til max og iritations hormonerne pumpede (jeg havde jo bagsæde passagere med der var så kloge... :roll: )
Men vi kom dog hjem.
Min far der er mekaniker siger så at det enten er karburatoren eller kontaktsættet det kan være galt med... 2 ting som jeg har nul forstand på...
Karburatoren er den samme som sad på industrimotoren da min far ville se hvor godt motoren kører i tomgang med den på, og det gør den rigtig fin :)
Men vakumdåsen kan ikke sættes til (og det ved jeg heller ikke hvad har af indflydelse :oops: ) og motoren eftertænder også når jeg standser motoren med mindre jeg kvæler den ved at koble til og så træde på bremsen samtidig ...
strømfordeleren er fra den tidligere motor, og det er tændspolen også... jeg ved ikke om det er det originale eller om det er skiftet - tændspolen er af den blå slags - og jeg ved ikke om det er den slags som Farmer smider i skralderen..? :lol:
Jeg er snart (forhåbentlig da) færdig med min uddannelse som kort- og landmålingstekniker, og kunne derfor godt tænke mig at køre i min bobbel til dimissions dagen...
er der nogen der har et godt råd - skal / kan jeg skifte karburatoren ud med den fra den gamle motor (mener den hedder 28 PICT) så jeg ikke bruger den fra "nye" motor - (mener den hedder 28 PCT...? - jeg sidder ca. 50 km fra den og min cykel har en mærkelig lyd ved kranken...)
er det muligt at købe en ny 6v strømfordeler?
på forhånd tak for svarene
mvh Tonni
Jeg har fornylig sat en dejlig industrimotor i min bobbel, og det var en dejlig oplevelse at se en motor der ser så ny ud som den gør.
På den første længere køretur besluttede jeg mig for at nu ville jeg træde pedalen lidt mere i bund end den 1/4 den havde været nede førhen.
Så skete der ting og sager, men ikke på den dejlige optræk måde, men lige omvendt.
en masse hakken, og lyd af at moptoren var ved at gå ud (klang klang)... varmen i hovedet steg til max og iritations hormonerne pumpede (jeg havde jo bagsæde passagere med der var så kloge... :roll: )
Men vi kom dog hjem.
Min far der er mekaniker siger så at det enten er karburatoren eller kontaktsættet det kan være galt med... 2 ting som jeg har nul forstand på...
Karburatoren er den samme som sad på industrimotoren da min far ville se hvor godt motoren kører i tomgang med den på, og det gør den rigtig fin :)
Men vakumdåsen kan ikke sættes til (og det ved jeg heller ikke hvad har af indflydelse :oops: ) og motoren eftertænder også når jeg standser motoren med mindre jeg kvæler den ved at koble til og så træde på bremsen samtidig ...
strømfordeleren er fra den tidligere motor, og det er tændspolen også... jeg ved ikke om det er det originale eller om det er skiftet - tændspolen er af den blå slags - og jeg ved ikke om det er den slags som Farmer smider i skralderen..? :lol:
Jeg er snart (forhåbentlig da) færdig med min uddannelse som kort- og landmålingstekniker, og kunne derfor godt tænke mig at køre i min bobbel til dimissions dagen...
er der nogen der har et godt råd - skal / kan jeg skifte karburatoren ud med den fra den gamle motor (mener den hedder 28 PICT) så jeg ikke bruger den fra "nye" motor - (mener den hedder 28 PCT...? - jeg sidder ca. 50 km fra den og min cykel har en mærkelig lyd ved kranken...)
er det muligt at købe en ny 6v strømfordeler?
på forhånd tak for svarene
mvh Tonni