Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  spørgsmål om 6v tænding

Tags:
No tags yet.

(permalink) TonniDK Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Hej alle

Jeg har fornylig sat en dejlig industrimotor i min bobbel, og det var en dejlig oplevelse at se en motor der ser så ny ud som den gør.

På den første længere køretur besluttede jeg mig for at nu ville jeg træde pedalen lidt mere i bund end den 1/4 den havde været nede førhen.

Så skete der ting og sager, men ikke på den dejlige optræk måde, men lige omvendt.

en masse hakken, og lyd af at moptoren var ved at gå ud (klang klang)... varmen i hovedet steg til max og iritations hormonerne pumpede (jeg havde jo bagsæde passagere med der var så kloge... :roll: )

Men vi kom dog hjem.

Min far der er mekaniker siger så at det enten er karburatoren eller kontaktsættet det kan være galt med... 2 ting som jeg har nul forstand på...

Karburatoren er den samme som sad på industrimotoren da min far ville se hvor godt motoren kører i tomgang med den på, og det gør den rigtig fin :)

Men vakumdåsen kan ikke sættes til (og det ved jeg heller ikke hvad har af indflydelse :oops: ) og motoren eftertænder også når jeg standser motoren med mindre jeg kvæler den ved at koble til og så træde på bremsen samtidig ...

strømfordeleren er fra den tidligere motor, og det er tændspolen også... jeg ved ikke om det er det originale eller om det er skiftet - tændspolen er af den blå slags - og jeg ved ikke om det er den slags som Farmer smider i skralderen..? :lol:


Jeg er snart (forhåbentlig da) færdig med min uddannelse som kort- og landmålingstekniker, og kunne derfor godt tænke mig at køre i min bobbel til dimissions dagen...

er der nogen der har et godt råd - skal / kan jeg skifte karburatoren ud med den fra den gamle motor (mener den hedder 28 PICT) så jeg ikke bruger den fra "nye" motor - (mener den hedder 28 PCT...? - jeg sidder ca. 50 km fra den og min cykel har en mærkelig lyd ved kranken...)

er det muligt at købe en ny 6v strømfordeler?



på forhånd tak for svarene

mvh Tonni
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Driftforholdene for en bilmotor og en industrimotor er meget forskellige. Industrimotoren kører jo ofte med et konstant omdrejningstal og bilmotoren meget forskelligt.
Uden at have set din motor kunne det godt tyde på at den skal have tændingsanlæg og karburator fra en bil.
De gamle strømfordelere med den store vaccuumdåse fejler sjældent noget. Men husk altid at strømfordeler og karburator skal komme fra samme motor eller ihvertfald være de rigtige og høre sammen.
Det kunne også godt bare dine nye platiner der ikke lige er blevet rensede før montering. Hvad gør din camvinkelmåler/omdr.tæller ? Falder den også ud ? Så er det platinerne.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) vwmorten VW-Guru
Skrev for 19 years siden | | | |
der er ikke noget der hedder en 6v strømfordeler ligesom der ikke er noget der hedder 6V tændrør

Sæt den karburatoren fra den gamle motor over på den, ligesom du gjorde med tændingssystemet, dynamoen og udstødningen, så er der en større chance for at du får den til at køre

Den karburator du har fra industrimotoren er den samme type som de gamle 30hkmotorer, og den er ikke meget bevendt til den motortype du har når den ikke skal køre med fast omdrejningstal.

Check tændingstidspunktet for at fjerne problemet med eftertænding

du kan sagtens bruge den blå tændspole (den giver bare ca. 1,754hk mindre end en pertronix deluxe det i øvre mellemområde på mellemstore strokede motorer v. ca 3452omd og ved temperaturer på mellem 22 og 27gr..!)
-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707
(permalink) TonniDK Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Super - mange tak for svarene. - jeg vil sørge for at skifte karburatoren til så den passer med strømfordeleren og også undersøge platinernes tilstand. Jeg ved den gamle har en lille fil jeg kan bruge til at rense med...

Det jeg gjorde da jeg satte motoren i, var at sætte varmekasserne, strømfordeler (min far stillede tændingen) og blæserhus da der ikke var afgangsluft til varmekasserne på det andet blæserhus. Derved fik jeg også dynamoen over, da den der sad på industrimotoren var tom...


Jeg mand nok til er indrømme at jeg endnu ikke har fattet det med tændingen 100%. jeg fik en kort forklaring af min far, da jeg ikke forstod det med at tændingen skulle stilles med "7,5 grader fra top" men det kommer nok... Det skal lige ligge og gære lidt...



tak til Doc Frank og FauW-Morten

:wink:
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Jeg skrev rense ikke file. Rens med et stykke pap fra æsken de kom i, evt. med lidt alkohol eller benzin på.
Og brug originale Bosch platiner
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) TonniDK Member
Skrev for 19 years siden | | | |
jawohl Herr Hauptmann
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 19 years siden | | | |
In ordnung
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Lars Olesen Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Bitte...
-------------------------------------------
(permalink) TonniDK Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Så er det gjort - for en gang skyld går det godt. :|

Reply

You must log in to post.