Bus trækaksler vs type 1 trækaks
hej, maskinaben og jeg er ved at rode med at lave nye kortere
trækaksler til min balje... Vi havde en bus og en bobbel trækaksel skilt
ad i går... den eneste umiddelbar forskel er længden på de splins!
de er 5mm længere på bus trækakslen! og selve trækakslen er ca 2 mm
tykkere! er det virkelig det der gør at bus trækakslen er S
8) hej jesper jeg mener at herbie thomas fik nogen trækaksler fra en audi som passede på . de er meget stærker.. men prøv at ringe til ham
mvh thomas
-------------------------------------------
vw replica 356 coupe med 2387 turbo , vw brazilla , pro street oval, early bay 1971 slamfalia :)))
okay... vi laver nu godt nok nogen selv, men skal jo bare lave dem, så
de får de stærkeste led...
De skal jo være 3 cm smallere end de std.... pga smallet bagtøj!
jesper
Bus/jagtvogns trækaksler(led) er IKKE magen til T1 De er så vidt jeg husker 15 mm større i
jamen... hvad fanden er det så jeg har skilt ad... :roll:
kan det så være noget type 3 halløj, det fulgte med en 1600 IRS
gearkasse!!!
det forstår jeg sgu ikke... heller ikke!!
nu har jeg ikke det vilde forstand på IRS men jeg ved det findes 2 størrelser 80 og 100mm diameter på ledet på gearkassen hvor stor er dem du har jesper
det skal jo nok være 100mm
hilsen Thomas 356
ps kommer der ikke snart nogle flere fotos af vognen og hvordan det går
ja, vi må lige tage lidt mål i aften og få løst mysteriet...
181´er led.
Hvad er det for nogen biler I bygger hvor type 1 ikke kan holde ?
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
[size=18:7e2234ba5a]400 HK...........og 450-500 NM[/size:7e2234ba5a]...... forhåbenligt
Så skal der jo lidt til.
Christian
[quote:2781e180c8="Maskinaben"][size=18:2781e180c8]400 HK...........og 450-500 NM[/size:2781e180c8]...... forhåbenligt
Så skal der jo lidt til.
Christian[/quote:2781e180c8]
WHAT? Skal den i ratlookeren?
OK
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
jeg målte de der led igår, anlægningsfladen...
90 mm og bus 100 mm...
så det er nok 181er led!
400 hk er da mit mål, det kunne da være meget sjovt!
men vi må se, hvad der er muligt...
JA, den skal i min ultrarat !!!
Ja 400hk er da et dejligt rundt tal og hvem vil ikke gerne have det
men mon ikke det mellem trækakslerne altså gearkassen går til før akslerne :?
8) hvad er det for en motor der skal levere 400hk ?
mvh thomas
-------------------------------------------
vw replica 356 coupe med 2387 turbo , vw brazilla , pro street oval, early bay 1971 slamfalia :)))
HEJ...
jo, gearkassen skal jo også laves efter motoren... MEN hvorfor skal man
ikke tænke fremad?
hvad er der ved at have en perfekt gearkasse, hvis leddene er for svage!
den skal nok blive lavet 100 % hele vejen igennem!
der er faktisk ikke lavet om i mine planer mht motor specs!!!
2387 med en hårtørre... det burde kunne give omkring 400 hk...
EN SKAL JO REMME DIG ELNEF :wink:
Det lyder som et rigtig fedt projekt.
Var det mig der havde 150.000 til overs.... ja så røg de sgu også i et lignende projekt ;-)
Hvad gør du forøvrigt med gearkasse - bliver det noget mendeola (er det stavet rigtigt?) eller hvad har du af planer der ?
held og lykke
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
hej Rasser, jamen der er jo som sagt intet nyt i mit projekt! det har hele
tiden været planen at lave den møg hurtig, så derfor kommer det ikke
som en chok at den løber op i MIN 150.000 kr - derfor bliver den jo
heller ikke bygget på et par mdr...
Gearkassen bliver bare lavet i udlandet af dem, der nu laver det! der
skal ikke spares, gider ikke konstant at have dårlige nerver over den,
der bliver en masse andet i forvejen : )
RASSER - man skal ikke regne på hvad bilen løber op i, det er for
sindsygt! gjorde det den anden dag sammen med maskinaben- holdte da
ve nåede 60.000 kr og den er jo ikke engang halvt færdig... uha!!!
men det er jo et livsprojekt, der bare skal prøves!
vang
Hvis det kræver 400 turbo heste at remme mig og mine 212 sugemotor heste vil jeg da kun blive glad :wink:
Men mon ikke du skal stille sigtekornet ind på andre også nu når det er stor kubik og turbo der gæller
Leif Nystrøm 8,87
Håkan lundgren 9,8?
J Laune 9,8?
Per Johan Juggas 10,39
osv.
eller Arto Vatja 2275 sugemotor 11,13 her først på året
John
ja og nej... men nu er min jo ikke lavet som en REN dragracer!!!
Min skulle gerne kunne køre på gaden og striben, det er vel den største
forskel... ellers havde jeg da lavet et rørstel og smidt karrosseriet over
på - så kunne jeg være sluppet for mange problemer!
Nogle af dem John nævner kører da også på gaden efter hvad jeg har hørt.....
mht. projektet så synes jeg da bare det er cool at der er nogle der ser stort på hvad det koster, og så bare bygger det største og bedste de kan komme på..... men pas nu på at Rat look ikke er gået helt af mode inden du er færdig ;-)
Men bliver den ikke seriøst underlig at køre på gaden med, synes nærmest det lyder helt sindsygt??!! En gearkasse der skal kunne klare 400Hk er jo nok heller ikke helt så "Street-friendly" at køre med (hvis man kan sige det).
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
hej... Rasser jeg kender ikke alle bilerne Elnef nævner, men jeg tror ikke
at leif nystrøms køre på gaden! de fleste af de biler jeg har set og læst
om, der kører under 10 sec tider - har da været rendyrket racere!!!
MEN som du selv antyder er det jo pisse ligegyldigt... jeg skal bare lave
min som jeg vil have den og om det så bliver noget lort, det må tiden
vise!
Nu når du skriver - med et glimt i øjet - inden rat går af mode!!! det er
jeg fuldstændig ligeglad med, jeg har ikke lavet den rat, den er patina
fra naturens side og jeg har jern på, hver gang jeg ser på den!
JEG er vild med den og forventer ikke andre syntes det samme som mig!
MEN du har RAT, der kommer da til at gå noget tid inden der ruller, som
jeg vil have den = PENGE
Vi må se...
Det må vist lige tilføjes at de i Sverige også har lidt andre regler for hva der er lovligt på gaden i forhold til Danmark.
Synes det er et fedt projekt du har gang i, lad os se nogle flere billeder :wink:
Vh Spring.