Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".
23:22 Rotaxmeincke: cles1

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  JJs Hotrod pickup

Tags:

(permalink) JJ Member
Skrev for 18 years siden | | | |
[quote="SorenJ"][quote:17ebba4b21="Anonymous"]Når du kommer til syn med den skal du tvinge synsmanden til at underskrive et dokument som godkender en skærmløs bil 8)

Glæder mig til at se den live[/quote:17ebba4b21]


ja ku være man skulle tage en stor svensknøgle med :lol: :lol:

men er lidt overasket over hvor lidt de egenligt skæmer den, troede at når den kom ud på gaden at det ville se sygt ud, jo den er federe uden men når det nu ikke kan være anderledes syntes jeg egenligt er det er ok











har tid til syn d.21/9 men skal lige ha skilt forbroen ad da de fjolser som engang har sat sænkningsbeslaget i, har sat der alt for højt så den faktisk kun kan hæves :roll: og så lige skærmene og et par andre småting ,så skulle gerne nå det inden d.17/9 hvor vi skal til holeby,kunne være lidt sjovt den var synet dertil
men der er billeder af opbygningen HER kan ikke lige huske om Henrik har sat dem alle op her på siden

er osse ved at hjernevaske den mindste[color=#444444:17ebba4b21] [/color:17ebba4b21][color=darkred:17ebba4b21] [/color:17ebba4b21]
-------------------------------------------
S.A.C
v-rodders
41279598
(permalink) Haardberg Member
Skrev for 18 years siden | | | |
[quote:529eac09da="jj"]ja kom du bare hvis jeg er ikke er her ringer jeg lige til dig[/quote:529eac09da]

Hej. jeg springer over denne gang., får ikke tid. Men kommer derover igen i efterårs ferien. Så kommer jeg helt sikert forbi 8)

Lennart
(permalink) Kingmann Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Hvad så mester er den blevet synet ??? :wink:
(permalink) Scharling Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Kom nu jj. blev den synet eller blev du dyppede i tjære og fjer ??
-------------------------------------------
53834086
henrik.scharling(a)gmail.com
(permalink) JJ Member
Skrev for 18 years siden | | | |
har udsat det til d.19/10
da der var et par små ting som drillede bla andet foruden og strømen
men har fået skåret en ny rude inde hos beni...tak for hjælpen....som du sagde en flink mand og han gjorde det i første hug
kan helt sikkert anbefales hvis man skal have lavet ruder
Beni autoruder

og synsmanden som jeg snakkede med er selvfølgelig gået på pension typisk ikk
så jeg venter lige en uge´s tid med at bliver rullet i tjære og fjer :wink:
men i skal nok få en opdate når jeg har været af sted
-------------------------------------------
S.A.C
v-rodders
41279598
(permalink) JJ Member
Skrev for 18 years siden | | | |
YES S
-------------------------------------------
S.A.C
v-rodders
41279598
(permalink) Mbechmann Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Stort tillykke med det. Det er da en rigtig god ide at få den synet som buggy. Hvad med afgiften? Er den betalt eller hvordan og hvorledes ser det ud med det?

PS. Jeg kunne godt være interesseret i den dokumentation du havde med. Det er jo samme princip jeg skal bruge, når jeg engang for min Cobra karos købt hjem. Den skal netop også synes som buggy.:)
-------------------------------------------
Michael
(permalink) Eg Member
Skrev for 18 years siden | | | |
[quote:779bd191a4="jj"]YES S
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Pisse fedt - tak for at du gad og prøve.. supercool
forlangte de ikke nogle attester eller dokumenter af nogen art på karrossen ??????

og skal du ikke videre til toldvudering ? eller hvordan med det...
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) JJ Member
Skrev for 18 years siden | | | |
[quote:5e3a00675b="Mbechmann"]Stort tillykke med det. Det er da en rigtig god ide at få den synet som buggy. Hvad med afgiften? Er den betalt eller hvordan og hvorledes ser det ud med det?

PS. Jeg kunne godt være interesseret i den dokumentation du havde med. Det er jo samme princip jeg skal bruge, når jeg engang for min Cobra karos købt hjem. Den skal netop også synes som buggy.:)[/quote:5e3a00675b]


dokumentation er den som lægger i Danborn´s indlæg med godkendelser
værkets opkortnings tegning og den fra kit og buggy plus færdselstyrelsens godkendelse til at bygge en buggy i dk
og så har jeg taget en kopi af detailforskrifer for køretøjer med så jeg kunne vise dem hvis der var nogle spørgsmål ang skærme osv

afgift spørgsmål bliver først til foråret skal ikke køre mere i år i den alligevel



[quote:5e3a00675b="Eg"][quote:5e3a00675b="jj"]YES S
-------------------------------------------
S.A.C
v-rodders
41279598
(permalink) Skallerup S. Member
Skrev for 18 years siden | | | |
[quote:607bb5cc08="jj"]YES S
-------------------------------------------
Keep your dream alive.!!
(permalink) Mbechmann Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Vridningstesten er på bunden, ikke på karosen. Bunden er en afkortet bund, hvor VW i sin tid betalte for en vridningstest. Derfor skal der ikke en ny test til.
-------------------------------------------
Michael
(permalink) vwmorten VW-Guru
Skrev for 18 years siden | | | |
stort tillykke herfra, godt klaret..!
-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707
(permalink) jpwest Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Det var dog satans????? STORT Tillykke herfra,syns det er fint gået og åbner muligheder
West
(permalink) Mark Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Også et stort tillykke herfra .

Mark
8)
-------------------------------------------
Mark 22777737
bugfreaks@mail.tele.dk
(permalink) REN Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Jep! Hatten af for indsatsen..

R
-------------------------------------------
Tlf: 61713873
Mail: R.E.Nielsen(snaulA)Gmail.com
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Nu vil jeg ikke kvæle din lykke eller noget over din nysynede bil - men er det holdbart , at du kan syne hvad som helst , bare bunden er opkortet ??i samtlige synshaller i dk, sålænge at bare ruder og lygter mm bare opfylder detailforeskrifterne for det pågældende år - det kan godt være jeg er lidt skeptisk - men det lyder sgu lidt for nemt, ikke for at betvivle dine evner eller noget - men er der ikke bare en lille bitte smule held med i det..,

måske er det mig der tænker for meget og handler for lidt...
Men er den synet klokkerent efter bogen - så skal jeg satmig til at være mere kreativ i garagen i tiden fremover, for forsatan det åbner mange muligheder jeg ikke troede der eksisterede...
det er jo et hammerfedt koncept du har banet vejen for - og jeg er sikker på at der i tiden fremover vil komme mange lign projekter på gaden - for det er en fed stil... den holder sgu hele vejen
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) JJ Member
Skrev for 18 years siden | | | |
takker for de pæne ord

[quote:61d7faef62="Bornholmer"]Nu vil jeg ikke kvæle din lykke eller noget over din nysynede bil - men er det holdbart , at du kan syne hvad som helst , bare bunden er opkortet ??i samtlige synshaller i dk, sålænge at bare ruder og lygter mm bare opfylder detailforeskrifterne for det pågældende år - det kan godt være jeg er lidt skeptisk - men det lyder sgu lidt for nemt, ikke for at betvivle dine evner eller noget - men er der ikke bare en lille bitte smule held med i det..,[/quote:61d7faef62]

Jamen hvem har sagt det skulle være svært at få godkendt en ombygget bil i dk
det gælder om at ha gjort sit hjemmearbejde inden og så spørge de rigtige folk som ved noget om det
ikke dem som har hørt noget fra deres vens fætter som kendte en som havde en onkel hvis far havde en mascot i 80´erne eller læst sig til det

jeg har fra starten sagt at der ikke er noget spec for hvordan en buggy karros ser ud og det er der heller ikk, det har jeg jo så lige bevist
der er så mange modeller rundt omkring i verden den eneste forskel på dem som kører nu og min er at

min er af jern!!!!! nå ja og så lidt andet :wink:

og det er bunden de godkender det er ikke karrosen
synsmanden er jo ligeglad med om du har et lille bagsæde eller et lad eller hvis du kommer med en rørramme buggy det er jo ikke ham som skal har lange hyller på hvis der er koldt

lidt held jo måske men nok nærmere tro på det man har gang i og så udføre det
man kan jo ikke sige fra dag 1 af at det går nok
for jeg er heldig


og ja du er sgu for skeptisk Ib :lol:




[quote:61d7faef62="Bornholmer"]
måske er det mig der tænker for meget og handler for lidt...
Men er den synet klokkerent efter bogen - så skal jeg satmig til at være mere kreativ i garagen i tiden fremover, for forsatan det åbner mange muligheder jeg ikke troede der eksisterede...
det er jo et hammerfedt koncept du har banet vejen for - og jeg er sikker på at der i tiden fremover vil komme mange lign projekter på gaden - for det er en fed stil... den holder sgu hele vejen[/quote:61d7faef62]


er ikk lige med på hvad du mener med om den er synet klokkerent!!!!!!

men den er synet i en dansk synhal og godkendt som den står så det kan vel ikke gøres mere klokkerent efter bogen eller hvad
jo er da selv lidt overasket over at der ikke var noget men igen jeg havde alt med af papir der skulle bruges og læst på det
og det så de da han begyndte med at skærmene ikke var lovlige så fortalte jeg ham hvad færdselstyrelsen selv har skrevet og så sagde han ikke mere


og ja lad os da håber at alle dem som har siddet og savlet over lignene biler ude på nettet at de siger når ham tossen jj kan så kan jeg sgu osse og så bygger en...........
jo flere af den slags biler gu være rigtigt fedt



p.s fed buggy du har lavet der Ib
8)[size=9:61d7faef62] [/size:61d7faef62][size=12:61d7faef62] [/size:61d7faef62]
-------------------------------------------
S.A.C
v-rodders
41279598
(permalink) microracerdk Member
Skrev for 18 years siden | | | |
[quote:7b47493ec5="jj"]har udsat det til d.19/10
da der var et par små ting som drillede bla andet foruden og strømen
men har fået skåret en ny rude inde hos beni...tak for hjælpen....som du sagde en flink mand og han gjorde det i første hug
kan helt sikkert anbefales hvis man skal have lavet ruder
Beni autoruder

og synsmanden som jeg snakkede med er selvfølgelig gået på pension typisk ikk
så jeg venter lige en uge´s tid med at bliver rullet i tjære og fjer :wink:
men i skal nok få en opdate når jeg har været af sted[/quote:7b47493ec5]

Kan beni autoruder nedskærre en lamineret frontrude?, og hvad måtte du slippe for det?
(permalink) JJ Member
Skrev for 18 years siden | | | |
ja nye ruder er lamineret
men ring til ham prisen afhænger jo af hvor meget du skal have skåret jeg gav omkring 900 med rude

jj
-------------------------------------------
S.A.C
v-rodders
41279598
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 18 years siden | | | |
takker for de vise ord jj

når bussen engang er færdig , bliver det med sikkerhed noget ROD så.

og havde jeg vidst det var så simpelt , skulle jeg ha gjort det for lang tid siden
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Anonym Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Ib, synsmanden har ikke let ved at syne din bil så længe den kun er lavet i Photoshop.

"build it, and they will come"

G.
(permalink) birke Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Stort tillykke !!!!

Angående karosse på en buggy:

Vil det sige at man bare kan lave sin egen buggy karosse ???

(man kunne jo lave den med inspiration fra en Speedster :) )

Mvh Birke
-------------------------------------------
mvh Birke
Type 3 shortnose: venstre forskærm og Fastback bagklap søges.
(permalink) JJ Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Ja Den skal bare opfylde detailforskrifter for det år du nu er færdig

Har forresten osse købt "nye" fælge til den 8)
de skal lige blæses og males og så ha lavet en adaptar :twisted:
-------------------------------------------
S.A.C
v-rodders
41279598
(permalink) jpwest Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Tror den vil komme til og se godt ud med de fælge :)

Reply »

You must log in to post.