Hej
Jeg har kørt lidt med en orginal T4 CU'er på min buggy. Det var ok, men den kørte dårligt i tomgang og brugte en masse benzin. Karburatorne var også tit "våde" af benzin, det troede jeg dog skyldtes dårlige pakninger/for højt benzintryk(facetpumpe)
Igår havde jeg så motoren ude og lagde mærke til to ting. For det første går der et trykudligningsrør(?) mellem de to indsugningsmanifolde, her var gummiovergangen i den ene side mørnet, så den kunne nok suge falsk luft ind. Dette blev ordnet med noget selvvulkaniserende tape. Det andet problem jeg opdagede var at skruerne som holder karburatorene sammen var helt løse?! To af dem var halvvejs skruet ud...Jeg skruede de to løse skruer i og efterspændte resten(som i øvrigt kunne spændes en del)...Jeg skiftede desuden tændrør+tændkabler...
Jeg monterede motoren igen og kunne konstatere at motoren nu starter meget hurtigere end før, plus at motorgangen er MEGET bedre en før, den kan stå kold i tomgang uden at gå i stå(hvilket den slet ikke kunne før). Motoren går heller ikke længere ud under opbremsning og jeg var generelt godt tilfreds, MEN motoren yder meget dårligt nu, synes jeg. Accellerationen, som før var temlig kraftig i min lille buggy, er nu nærmest forsvundet og 0-100tider er nok tættere på 20 end på 10 sekunder!
Jeg har ikke skiftet noget "seriøst" på motoren og har heller ikke tænkt mig at gøre det før jeg skal igang med mit motorprojekt senere i sommer. Jeg kører bare med denne motor for "sjov", men jeg undre mig/ærger mig lidt over hvor accellerationen blev af? Jeg er lidt grøn i de her motorer så jeg ved ikke rigtigt hvad jeg kan kigge efter...Mit gæt på den manglende ydelse ville bare være "de 20år som motoren har på bagen", men hvorfor kommer det så pludseligt i såfald...?
På forhånd tak!
Jeg har kørt lidt med en orginal T4 CU'er på min buggy. Det var ok, men den kørte dårligt i tomgang og brugte en masse benzin. Karburatorne var også tit "våde" af benzin, det troede jeg dog skyldtes dårlige pakninger/for højt benzintryk(facetpumpe)
Igår havde jeg så motoren ude og lagde mærke til to ting. For det første går der et trykudligningsrør(?) mellem de to indsugningsmanifolde, her var gummiovergangen i den ene side mørnet, så den kunne nok suge falsk luft ind. Dette blev ordnet med noget selvvulkaniserende tape. Det andet problem jeg opdagede var at skruerne som holder karburatorene sammen var helt løse?! To af dem var halvvejs skruet ud...Jeg skruede de to løse skruer i og efterspændte resten(som i øvrigt kunne spændes en del)...Jeg skiftede desuden tændrør+tændkabler...
Jeg monterede motoren igen og kunne konstatere at motoren nu starter meget hurtigere end før, plus at motorgangen er MEGET bedre en før, den kan stå kold i tomgang uden at gå i stå(hvilket den slet ikke kunne før). Motoren går heller ikke længere ud under opbremsning og jeg var generelt godt tilfreds, MEN motoren yder meget dårligt nu, synes jeg. Accellerationen, som før var temlig kraftig i min lille buggy, er nu nærmest forsvundet og 0-100tider er nok tættere på 20 end på 10 sekunder!
Jeg har ikke skiftet noget "seriøst" på motoren og har heller ikke tænkt mig at gøre det før jeg skal igang med mit motorprojekt senere i sommer. Jeg kører bare med denne motor for "sjov", men jeg undre mig/ærger mig lidt over hvor accellerationen blev af? Jeg er lidt grøn i de her motorer så jeg ved ikke rigtigt hvad jeg kan kigge efter...Mit gæt på den manglende ydelse ville bare være "de 20år som motoren har på bagen", men hvorfor kommer det så pludseligt i såfald...?
På forhånd tak!



