Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:46 KTP: Ktp
19:06 jbl: Type 3
17:05 tobje1000: Tobje1000
22:36 John Pedersen Skagen: Jo det kan man sagtens http://vwnettet.dk/topic/219319
21:22 Den halvblinde: Desværre ik
13:33 my56vw: 1303
18:10 Michael Munk: Kan man ikke længere søge herinde

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Mistet ydelse på orginal T4-CU mo

Tags:
No tags yet.

(permalink) Eg Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hej

Jeg har kørt lidt med en orginal T4 CU'er på min buggy. Det var ok, men den kørte dårligt i tomgang og brugte en masse benzin. Karburatorne var også tit "våde" af benzin, det troede jeg dog skyldtes dårlige pakninger/for højt benzintryk(facetpumpe)

Igår havde jeg så motoren ude og lagde mærke til to ting. For det første går der et trykudligningsrør(?) mellem de to indsugningsmanifolde, her var gummiovergangen i den ene side mørnet, så den kunne nok suge falsk luft ind. Dette blev ordnet med noget selvvulkaniserende tape. Det andet problem jeg opdagede var at skruerne som holder karburatorene sammen var helt løse?! To af dem var halvvejs skruet ud...Jeg skruede de to løse skruer i og efterspændte resten(som i øvrigt kunne spændes en del)...Jeg skiftede desuden tændrør+tændkabler...

Jeg monterede motoren igen og kunne konstatere at motoren nu starter meget hurtigere end før, plus at motorgangen er MEGET bedre en før, den kan stå kold i tomgang uden at gå i stå(hvilket den slet ikke kunne før). Motoren går heller ikke længere ud under opbremsning og jeg var generelt godt tilfreds, MEN motoren yder meget dårligt nu, synes jeg. Accellerationen, som før var temlig kraftig i min lille buggy, er nu nærmest forsvundet og 0-100tider er nok tættere på 20 end på 10 sekunder!

Jeg har ikke skiftet noget "seriøst" på motoren og har heller ikke tænkt mig at gøre det før jeg skal igang med mit motorprojekt senere i sommer. Jeg kører bare med denne motor for "sjov", men jeg undre mig/ærger mig lidt over hvor accellerationen blev af? Jeg er lidt grøn i de her motorer så jeg ved ikke rigtigt hvad jeg kan kigge efter...Mit gæt på den manglende ydelse ville bare være "de 20år som motoren har på bagen", men hvorfor kommer det så pludseligt i såfald...?

På forhånd tak!
(permalink) BuggyBoy Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hej thomas.
Jeg er ikke den store guru på feltet men i mine ører lyder det lidt som om du bør kigge nærmere på din(e) karburator(e). Motoren har jo ydet fint træk indtil du pillede ved den :) (Det fænomen kender jeg selv for godt ha ha)
Men idet du har tætnet den så den ikke kan trække falsk luft bilver dens blanding jo anderledes. Hvorfor din motor så går hurtigere når den får mindre luft forstår jeg ikke... Men prøv at lege lidt med blandingsskruen og accelerationspumpen. Det tror jeg vil virke hvis dine dyser er ok og rene...

Held og lykke med det.
J.
(permalink) Eg Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Kom lige til at tænke på: Jeg kortede benzinslangen mellem filter og karburatorer op dengang jeg havde motoren ude...kan det tænkes at en accelerationsdyse er blevet tilstoppet hvis der har sneget sig en smule skidt i slangerne da jeg rodede med det? Vil det give nævnte resultat?

Reply

You must log in to post.