bærekugler...
hej med jer ...
jeg søger KONKRET svar ...
kan jeg køre med bærekugler med træk i stedet for tryk,
når de er fra en en bus Type 221 (1968-1979model)
dette er simpelthen for at komme langt nok ned,
billigst muligt... godt nok lidt dyrt i sved & tåre...
udmålinger & opretninger ---
men jeg er selv teknikker & Maskinabe, så der er jo "gratis" ;-)
... men jeg ville MEGET gerne vide,
om der er nogle der ved noget om dette :-)
***se billed***
Mvh Tagsænket.
[img:a1ed56e1b5]http://img.photobucket.com/albums/v632/tagsaenket/jagtvogn/DSC01509.jpg[/img:a1ed56e1b5]
[img:a1ed56e1b5]http://img.photobucket.com/albums/v632/tagsaenket/jagtvogn/DSC01508.jpg[/img:a1ed56e1b5]
Ja, hvis du gerne vil have dem slidt på rekordtid, med fare for at miste et hjul! 8O
Husk på at anlægsfladen på selve kuglen er meget begrænset i forhold til når kuglen trykker ned i sædet. Dette vil uden tvivl belaste bærekuglen meget, med risiko for tidligt nedbrud.
Jeg har engang "mistet" et forhjul grundet slidtage i den nederste bærekugle, og det var ikke en rar oplevelse. Heldigvis for mig var det ved passage af et stillevejsbump, men forestil dig at jeg havde ramt et hul ude på motorvejen med 130 km/t... Så havde jeg næppe skrevet dette svar på dit indlæg!!
Jeg ville ikke gøre det, men valget er selvfølgeligt dit.
mvh Henrik
-------------------------------------------
61670903 / henriknc(denduvednok)youmail.dk
Ditto HNC.
Og så vil den osse komme til at køre ganske forfærdeligt med bærearmene så meget, eller næsten i negativ hældning.
- Og helt ærligt, hvad er det i vil med at køre så lavt ??? Det er jo hverken pænt eller behageligt at køre med. Og gir iøvrigt osse en masse følgeproblemer.
T.
det er da fedt at køre lavt... men der skal være mening med det! en ting
er at få bunden til at stå på jorden, det kan min også sagtens, men når
du sætter et karrosseri på, så er man jo nødt til at hæve bunden - dette
gælder for en type1, der ikke er skåret i - ellers går reservehjulsbrønden
på jorden!!!
et andet aspekt er jo det sikkerhedsmæssige, som jeg ikke skal gøre
mig klog på, men hvis jeg skulle køre S
Det væreste ved det du vil lave der er at bærekugle kan falde ud af bærearmen under belastning... 8O
lige en anden ting, jeg ved godt du ikke er færdig, men skal der ikke
være noget afstivning i enden af din forbro?
få dropped spindler på det udligner jo lidt på de styrekugler så de ikke bliver overbelasted
og jeg har set man kan få bay dropped spindler til porsche bremser så det er jo en mulighed
det koster jo lidt men virker hvis man vil køre lavt
hilsen thomas 356
sidder og griner lidt for mig selv ...
et positivt (sødt) lille grim selvfølgelig...
da der ikke rigtig er nogle af jer,
der har kommenteret at det er en BUS forbro der sidder på min Jagtvogn *GGG* :P
men takker for jeres svar...
har snakket med en gammen vw-mand,
den mener det SAGTENS kan holde...
men som HNC skriver ... med slid på REKORTTID ;-)
men FUCK det :twisted:
PS. der kommer luft på (STADIG)
så den skal slet ikke køre i denne højde,
bare rolig 8)
og jo, den SKAL da forstærkes i enderne, + + +
jeg er SLET SLET ikke færdig endnu...
men det bliver jeg vel ppå et tidspunkt :-)
Mvh Tagsænket.
[quote:31901cfc9a="tagsænket"]sidder og griner lidt for mig selv ...
et positivt (sødt) lille grim selvfølgelig...
da der ikke rigtig er nogle af jer,
der har kommenteret at det er en BUS forbro der sidder på min Jagtvogn *GGG* :P
og jo, den SKAL da forstærkes i enderne, + + +
jeg er SLET SLET ikke færdig endnu...
men det bliver jeg vel ppå et tidspunkt :-)
Mvh Tagsænket.[/quote:31901cfc9a]
skriver jeg ikke bay droppede spindler
Jeg forstår det slet ikke, Hvorfor?
Du får dårlig levetid på kuglerne, taber måske et forhjul, samt det vigtigste, du får dårligere plads til dine airide bælge.. Og med tanke på at der kunne opnås mindst ligeså lav sænkning med SwayAway og dropspindler, uden ovenstående ulemper er vi tilbage ved udgangspunktet, Hvorfor?
R
-------------------------------------------
Tlf: 61713873
Mail: R.E.Nielsen(snaulA)Gmail.com