Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Startproblemer

Tags:
No tags yet.

(permalink) Mallard Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Hej
Er netop blevet den lykkelige ejer af en VW 113 fra 1960, renoveret og rigtig flot - min første!
Og hvad sker der på dag 2: Den vil ikke starte! Bare et klik, når man drejer nøglen. Og der er masser af strøm på dyret.
Er der nogen, der vil give et bud på, hvad der er galt og hvodden det kan laves?
(permalink) Mbechmann Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Det lyder som det lille hjælpe relæ der sidder under sædet der er slidt.
-------------------------------------------
Michael
(permalink) Mallard Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Jeg er ikke helt sikker på, hvor det sidder - nede ved batteriet?
(permalink) Eg Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Det kunne måske også være starteren "der står uheldigt" i forhold til svinghjulet...sæt bilen i gear og giv den et lille skub så motoren lige drejer ganske lidt....eller giv starteren et dask med en stor hammer :wink:
(permalink) Mbechmann Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Relæet sidder i den anden side af hvor batteriet sidder. Under sædet bag føren. Du vil kunne se nogle ledninger som går over til batteriet og som går til starteren (det vil se ud som om den går om til motoren, men den går rent faktisk ned til starteren under bilen)
-------------------------------------------
Michael
(permalink) TonniDK Member
Skrev for 19 years siden | | | |
jeg tror ikke der sidder et hjælpe relæ i en '60er - det gjorde der i hvert fald ikke i min '63er så det har jeg sat på da jeg har samme problem... stadigvæk - det hjælper det med at dreje motoren - starteren får masser af strøm især efter jeg nu har "slebet" hvor + går starteren og bolten samt støtten som starteren sidder fast på... :|

jeg mangler bare at skille starteren ad og smøre den - det fik jeg anbefalet men det har jeg ikke haft tid til og mon ikke jeg så ser at det er kullene der er slidt helt ned...?
(permalink) mathiasen Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Dask til relæet der sidder på starteren (Har samme størrelse og form som en tændspole). Det er sikkert det der hænger og ikke slår ordentligt til!

Der sidder ikke noget relæ ved batteriet på en 60'er.
(permalink) Mallard Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Der er ikke noget relæ. Har tjekket.

Jeg er ret ny i dette her, så jeg er nødt til at spørge lidt dumt; hvordan kommer man til starteren og starterrelæet - sidder det hele ikke pakket ind under bilen?
(permalink) mathiasen Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Jo, hvis du kigger ind under højre baghjul sidder starteren oppe bagerst på gearkassen. Du kan sikkert snige dig ind med en lille hammer og daske til relæet, som sidder på siden af starteren. Så ned på ryggen og op med ærmerne! :wink:

[img:6b6ec3e46d]http://www.wheelsmagazine.se/img/photo/normal/887acb0daa4e46a4f1065e32b2f06450.jpg[/img:6b6ec3e46d]
(permalink) Mallard Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Nu har jeg lokaliseret den. Det er starteren, der klikker, når man drejr nøglen, men det hjælper ikke rigtigt at banke på den. Måske er den bare kaput?
(permalink) mathiasen Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Har du tjekket forbindelsen fra starteren til batteriet? Det er relæet der klikker..
(permalink) Per Madsen Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Har haft samme problem på min bus for nogle år siden det var stel kablet der var tæret over

Arnaa
-------------------------------------------
per@arnaa.dk 20317427
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Hvis det hjælper at slå på starteren trænger den nok til nye kul.
Men en bil fra 1960 kan jo trænge til mange ting, en renoveret starter kunne være en ting.
Et hjælperelæ under bagsædet kunne være en anden. Men det er ingen af VW´erne født med, jo men så er det til elbagruden.
Hvis det hjælper at forbinde B+ på starteren med klemme 50 kan det sikkert hjælpe med et relæ.
Alle kabelforbindelser skal selvfølgelig være nye eller ihvertfald som nye.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) 1200_de-luxe Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Det er helt sikkert fordi batteriet ikke er ladt helt op! Jeg har haft samme problem på min 61´.

Lad batteriet op i et døgn og prøv igen!

Det virker 100 %

Nikolai
-------------------------------------------
Hvis bare jeg havde tid til at restaurere den gamle boble - den ville blive så fin.....
(permalink) Chritte Member
Skrev for 19 years siden | | | |
[quote:4c43e3c599="1200_de-luxe"]Det er helt sikkert fordi batteriet ikke er ladt helt op! Jeg har haft samme problem på min 61´.

Lad batteriet op i et døgn og prøv igen!

Det virker 100 %

Nikolai[/quote:4c43e3c599]

Jah..... men vel ikke hvis starteren er færdig? :D nu skriver manden jo at der er masser af strøm på i sit første indlæg.... og fordi du har haft samme problem er det vel ikke nødvendigvis det? men det var da en mulighed :wink: som frank skriver... en bil med den alder kan trænge til mange ting... nå, et lille sidespring..Mallard: jeg håber du finder problemet....

Reply

You must log in to post.