? ang. justering af dobbelt weber(
Jeg skal til at justere mine 2 db webere dcnf og i den forbindelse har jeg læst det om justering, der ligger under godkendelser og div. dokumenter!
Men jeg kan ikke se på min kab at der er en Idle Speed Screw, har kigget på
http://piercemanifolds.com/products.htm Har denne evt et andet navn?
HJ
Det er stopskruen, der forindrer spjældet helt i der er "idle speed screw", den sidder som regel der hvor du monterer trækarmene til speedertrækket for enden af spjældakslerne
-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707
[quote:5e970a048c="vwmorten"]Det er stopskruen, der forindrer spjældet helt i der er "idle speed screw", den sidder som regel der hvor du monterer trækarmene til speedertrækket for enden af spjældakslerne[/quote:5e970a048c]
Okay og hvis der kun er på den ene karb??
Så laver man en spejlvendt arm til den anden side.
Jeg plejer at købe nogen af de store skiver der sidder på enden af spjældakslen, hos Weber. Og så saver jeg et stykke 1,5-2 mm plade til så den passer så nogenlunde og svejser den på skiven. Borer hullet til speederarmen og filer det hele lidt til.
Svejser et lille øre på til stopskruen at trykke på.
Sommetider er det lettest at lave 2 selv så de er ens.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Pis, kan ikke lade sig gøre uden at den er monteret???
Hva´for en den ?
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Stopskruen (idle speed screw) Der er kun en på den ene kab
Nej, så kan du jo ikke indstille den ene karburator.
De skal jo stilles hver for sig og derefter sammen på stængerne. Og stængerne må ikke være monterede når man stiller hver enkelt.
Den lange version kan du finde under FAQ
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Nu har jeg prøvet at justere dem som der er beskrevet. Men min motor vil ikke gå tomgang den går ud. Hvad skal jeg gøre???
MvH bjørn
har du fået lavet en stopskrue til den anden karburator..? -ellers kan du ligeså godt droppe det
-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707
Ja den er lavet og monteret, men den vil ikke gå tomgang
så check:
Tænding
Tomgangsdyser (ud med dem og pust dem igennem, de skal være ca. str 50)
check indsugningspakninger
sæt så begge karburatorer så at de åbner lige meget når de er ubelastede
Så SKAL den køre tomgang
-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707
Står tænding som den skal?
Er motoren mekanisk i orden (kompression)?
Ventiler stillet?
Det er muligt at dcnf kan køre med tomgangs dyse nr 50. Men mine idf skulle altså have dyse 60, før min 1914 motor ville gå ordentligt i tomgang
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
Ja lige præcis
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Tjek indsugningspakninger? Er det om de er tætte???
Tænding står 10 grader før top og der er masser af kompression.
Men der er kun monteret 45 i tomgangsdysse, kan det være der før.
Der står i justerings vejledningen at stopskruen skal skrues en omgang ind, sker der noget ved at ændre dette til f.eks to omgange. Eller skal der bare monteres en større tomgangsdysse???
Stopskruen, jeg går ud fra det er skruen du åbner gasspjældet med, skal skrues ud eller ind til det passer.
Man kan godt lave instruktioner til den slags, men det er for firkantet. Karburatorene skal indstilles til den enkelte motor.
De skruer er der du indstiller tomgangshastigheden og synkronisere dine karburatorer i tomgang. Det kan kun du bestemme.
Men du skal være sikker på at dine dyser er rene og platiner og tænding står fornuftigt ellers kan du rode til juleaften. Selv om jeg har prøvet det mange gange er der altid noget ved første opstart der kan drille.
Men efter en 15-20 motorer begynder man at få lidt overblik.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Man kan altid dreje stopskruerne en omgang eller to mere ind for at få den til at køre. Det er der intet forkert i.. Så kan du da få synkroniseret og stillet blandingen.. Så kan du evt. prøve med større tomgangsdyser, og så dreje stopskruerne ud igen..
okay det vil jeg prøve i morgen
Så kom den sku til at køre :D. Der var monteret en 40 tomgangsdysse i den ene og 45 i de tre andre, men nu er den skiftet og justeret og den køre det er fedt 8)
Ikke for at slå skår i glæden, men du må have "ramt" noget andet. Den kan sagtens gå tomgang på tomgangsdyser i forskellige størrelser. Ikke at jeg nogensinde har forsøgt, men det er altså ikke så følsomt som I tror. Den ville ikke gå i stå af at den ene dyse var .5 mindre.
Men det kunne måske være grunden til at den brændte hul i et stempel på den længere køretur.
Den slags må ikke ske. Alle dyser er selvfølgelig set efter. På det gamle lort vi roder med kan det ikke engang gøre det at se efter. Man er nødt til at måle dyserne. De kan jo være boret op.
Men den slags skriver jeg ikke i mine svar herinde. Det går jeg ud fra er kontrolleret inden man samler sin motor. Ellers bliver jeg jo aldrig færdig.
Morten Iversen fra MIB havde et underligt problem med hans motor for et par år siden. Den kørte fint op til 100 km/t. Så var det som den blev slukket. Han rodede længe og spurgte også mig. Jeg kunne ikke komme med noget fordi jeg ved han normalt har styr på det.
Så en morgen da jeg slog øjnene op slog det mig: Han må have vendt en eller flere hjælpeventurier forkert. Så kan den slet ikke suge brændstof fra hovedsystemet. På de fleste karburatorer kan hjælpeventurien ikke vendes forkert, men det kan den på Weber IDF. Det var derfor den ikke skød eller satte ud. Den fik slet ingenting at leve af og døde så bare når man gav gas. Hovedsystemet var simpelt hen blændet af.
En anden motor engang. Her var det ene emulsionsrør ikke skruet helt ned. Det var lidt stramt i gevindet. Så troede ejeren at det var nede. Så kommer hoveddysen ikke i bund og karburatoren kan så levere benzin uden om hoveddysen. Så skulle jeg hilse og sige at den fik benzin nok.
Min pointe er: at der skal virkelig være noget galt for en motor ikke kan køre. Om en dyse er .5 større eller mindre er ikke så vigtigt.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.