Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Knækket krumtap?

Tags:
No tags yet.

(permalink) niels-erik Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Nej bare rolig, jeg har ikke knækket en krumtap, men tænker ofte på hvor tit det sker, og hvorfor, samt hvilke skader det kan medføre.
Er der nogen som har historier om knækkede krumtapper, må i meget gerne dele dem med mig (og dette forum) Spørgsmålet er pga at jeg læste en amerikansk side om tuning, hvor det frarådes at bruge den originale krumtap, til tunede motore, da de let knækker. Men endnu har jeg aldrig hørt om det i Danmark
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) mathiasen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Det hele går vel i smadder og den skyder plejlstænger ud gennem blokken!

Og når man fraråder at bruge de originale menes der nok at de ikke kan tage så mange omdrejninger pga af manglende modvægte. De knækker jo ikke let eftersom mange af de motorer der sidder i vores biler er 40+ år gamle ;-)
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Ja , det er også de rygter jeg har hørt- Men er der nogen som har prøvet det, eller er det bare rygter?
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Fra 34 HK og op knækker ikke. Jo alt kan jo gå galt, men det har aldrig været et problem. Heller ikke på tunede motorer. Tunede motorer der kører over 4500 omdr. ødelægger blokken ret hurtigt men krumtappen tager ikke skade.
De gamle 25 og 30 HK knækkede.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) donbug Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Jeg talte med en mekaniker jeg har arbejdet hos her den anden dag og han fortalte at han for mange år siden havde en vw der havde knækket krumtappen men som stadig kunne køre den var knækket midt i et hovedleje.
Jeg syntes det er en god historie :wink:
(permalink) Farmer Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Det sker MEGET sjældent. Jeg har oplevet en 3-4 stykker i min tid.
1 Bugpack modvægtet, som vi havde pillet ud af en havareret motor og fået opslebet. Den holdt 55.000 km mere i en sejtrækker 1776ér med 98 hk. Så brækkede den. Den havde jo nok allerede fået en skade 1´ste gang, uden at vi kunne se det med det blotte øje.
1 std krumtap brækket pga ALT for høje omdr. (1914 cc. og Bugpack 294 gr. knast etc) 1 sæson i en buggy, så var HELE motoren faktisk lige til brokkassen, bortset fra svinghjul, knast og løftere.
1 eller 2 brækket af forskellige årsager.
T.
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Ja men til din sjove hører også at det sikkert var en 30HK der havde knækket krumtappen.
Og de kunne ofte køre hjem, men ikke starte igen fordi svinghjulet jo kun kunne drejes med starteren men hele krumtappen kørte ikke med rundt
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Anonym Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Jeg har også haft et tilfælde af en knækket krumtap.
Motoren kørte for såvidt OK men havde lette bankende mislyde under acceleration og især under motorbremsning.
Krumtappen var alt hvad der skulle skiftes, det var vistnok en 30HK.
Denne var også knækket i et lejested.

Martin

Reply

You must log in to post.