hey!!!
Jeg har fået nogle problemer med min T4 motor..
1. den har knækket støt boltene til vippe tøjet, men selv det bare er fordi de er blevet "træte". eller er det et problem på dem. Og er der nogen der har nogle nye jeg kan købe?? eller andre erfaringer?
2. mangler de ovale kopper ringe som bruges til udsødningspakning. nogen der har det?
3. Hvorfor er motoren helt våd af motor olie i den ene udsødningsventil?
Mange spørgsmål, men håber i kan hjælpe!!!!
Mange tak!!! hilsen Tim
Hej Tim
Hvor mange støtter til vippetøjet skal du bruge ?? dem alle?
Jeg har nogle på lager
mvh
Henrik
Delene kan købes hos VW
Nej de har ikke et problem med knækkede støtter.
Type 4 motoren har i det hele taget ikke nogen generelle problemer
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
revner i topstykker, er det ikke et generelt problem.
Eller er det virkelig den eneste 100% perfekte motor ?
Jeg har hørt flere steder at de "spiser" knasten :?
-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
Alle motorer kan revne i topstykkerne og jo der har været problemer med at tuningsknaster ikke kunne holde. Men det har jeg ikke set i flere år.
VW boksermotorer med hydrauliske løftere er hårde ved knasten og vippearmsmekanismen. Men det løser sig hvis man ikke kører hydraulisk.
Eller måske er det kun et problem hvis man ikke sørger for at skifte olie.
Type 4 motorerne havarerer også når de kører i campingbusser. Men de står jo ofte stille i lang tid og lever en kummerlig tilværelse uden olieskift.
Jeg har også hørt at vandbokseren var en "lortemotor" fordi den ikke kunne tåle at blive kørt tør for olie eller vand. Men sådan er der så meget.
Jeg har lavet nogen type4 motorer til brug i type1. Den sjoveste historie var en gammel 1700 80HK inspøjtningsmotor, som ikke fik blokken åbnet eller nye lejer. Jeg ved ikke hvad den havde kørt.
Den blev så boret til 1800 med brugte 1800 stempler og nye stempelringe. Topstykkerne fik nye styr og et sæt brugte ventiler fra 1800 S.
Med karburatorer fra 1800 S gav den 92 HK.
Den kørte så 100.000 km med 3 ejere hvor den dog fik fornuftig pleje undtagen ved den sidste ejer.
Jeg købte så bilen tilbage og kørte et par somre med den. Ved et tilfælde fik jeg den målt i samme rullefelt igen og den gav stadig 89 HK. Den blev så taget ud og solgt til Thomas Kiel, som kørte et par somre med den før han byggede sin 2,4L.
Type4 motoren er stærk og modsat type1 kan blokken genbruges og køre igen selv om den bliver flugtboret. Se bare min gamle bil der blev nr 3 på Mantorp i år. Jeg må indrømme at jeg fik gåsehud da den blev skudt af i Laulunds rullefelt på MIB´s dynoday.
Hvis jeg nogensinde fik råd til at køre type1 igen blev det med en std. 2L type4 og intet andet.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Kan kun være enig i at "blue bulldog" simpelthen har den fedeste lyd når den bliver skudt af.
3. Hvorfor er motoren helt våd af motor olie i den ene udsødningsventil?
Ja, det lyder da ikke så sundt. Det kan der være flere grunde til.
Slidte stempelringe/cylindere, udstødningsventilstyr slidt. Eller måske et brændt stempel.
Få taget en kompressionsprøve eller lækagetest på den, så du har en ide om hvad du skal koncentrere dig om.
Og JA T4 motoren er ST
Hey Henrik..
Mange tak for tilbudet, men fik drejet nogle nye i 12,9 stål og købte nogle rigtige støt flangemøtrikker... men nu er det noget andet galt i motoren, frygter lidt plejstangs lejer, den banker helt vild nu! hilsen Tim
Hey tim jeg har lagt en pm til dig ang noget andet.
Mvh Henrik