Hej
Har været ude og prøve buggy'en på noget asfalt...Men der er nogle "lyde" som jeg ikke helt kan forstå hvor kommer fra...håbede at i måske havde oplevet samme lyde og fundet hvor de stammer fra.
1. lyd er ligsom sådan en "klonk"-lyd som fremkommer under opbremsning. Lyden er betydeligt kraftigere hvis man har ændret kørselsretning. F.eks. hvis jeg bakker, bremser, sætter i 1. og kører fremad og så bremser...Ved gentagende opbremsninger i samme kørselsretning er lyden ikke så markant men den kan nemt høres. Ved meget hård opbremsning kan "klonk"-lyden også mærkes i bilen! Det lyder som om der er noget der "flytter sig", altså noget "der ikke er spændt nok", men hvad?!
2. Nærmest sådan en "klire"-lyd, det lyder som en stor spændeskive på en bolt der bliver rystet. Lyden fremkommer ved alm. ligud-cruising, eller det er i hvertfald der jeg lægger mærke til den...
Buggy'en er bygget på en 1200'er fra '74, der er skiver foran og tromler bagpå, orginal gearkasse og T4 CU motor i enden...Alt er nyt, incl. et urethan gearkasseophæng og HD-motorbøjle...Buggy'en er under opbygning så den er rimlig stripped og der burde derfor ikke være noget der hverken kunne sige "klonk" eller "klire" :wink:
Jeg har haft tromlerne af og checket at alt var som det skulle(moment på bolte, løse ting, etc), jeg har checket dækslerne til torisionsstængerne, jeg har checket bolte på kalibre til forbremserne, jeg synes jeg har været over det hele, men de to lyde er uenige med mig, for de er der stadig :evil:
På næsen af gearkassen har jeg det orginale gearkasseophæng(den udgave med en skål), kan det være den der er ødelagt og medfører klonk-lyden? lige umidlbart fejler den intet ved visuel inspektion og alle bolte omkring den er også spændt...
Håber i har et par ideer...
På forhånd tak for hjælpen!
Har været ude og prøve buggy'en på noget asfalt...Men der er nogle "lyde" som jeg ikke helt kan forstå hvor kommer fra...håbede at i måske havde oplevet samme lyde og fundet hvor de stammer fra.
1. lyd er ligsom sådan en "klonk"-lyd som fremkommer under opbremsning. Lyden er betydeligt kraftigere hvis man har ændret kørselsretning. F.eks. hvis jeg bakker, bremser, sætter i 1. og kører fremad og så bremser...Ved gentagende opbremsninger i samme kørselsretning er lyden ikke så markant men den kan nemt høres. Ved meget hård opbremsning kan "klonk"-lyden også mærkes i bilen! Det lyder som om der er noget der "flytter sig", altså noget "der ikke er spændt nok", men hvad?!
2. Nærmest sådan en "klire"-lyd, det lyder som en stor spændeskive på en bolt der bliver rystet. Lyden fremkommer ved alm. ligud-cruising, eller det er i hvertfald der jeg lægger mærke til den...
Buggy'en er bygget på en 1200'er fra '74, der er skiver foran og tromler bagpå, orginal gearkasse og T4 CU motor i enden...Alt er nyt, incl. et urethan gearkasseophæng og HD-motorbøjle...Buggy'en er under opbygning så den er rimlig stripped og der burde derfor ikke være noget der hverken kunne sige "klonk" eller "klire" :wink:
Jeg har haft tromlerne af og checket at alt var som det skulle(moment på bolte, løse ting, etc), jeg har checket dækslerne til torisionsstængerne, jeg har checket bolte på kalibre til forbremserne, jeg synes jeg har været over det hele, men de to lyde er uenige med mig, for de er der stadig :evil:
På næsen af gearkassen har jeg det orginale gearkasseophæng(den udgave med en skål), kan det være den der er ødelagt og medfører klonk-lyden? lige umidlbart fejler den intet ved visuel inspektion og alle bolte omkring den er også spændt...
Håber i har et par ideer...
På forhånd tak for hjælpen!




