Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Dysning af DRLA på 2164 ccm???

Tags:
No tags yet.

(permalink) buggywoogie Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Hejsa folkens...
Jeg har en type1 maskine på 2164 ccm med 044 toppe osv. Jeg vil nu høre hva jeg CIRKA skal dysse mine 40mm dellorto'er med.
De dysser der sidder i er 210 (luft) 132 (hoved). Ved godt at der er mange faktore der spiller ind men hvis jeg bare har noget som jeg kan gå ud fra, så jeg sikre mig at den ikke starter med at dø pga. for mager blanding. Og forresten er dysserne til weber idf og dellorto drla ens??

Mvh Martin
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
En motor dør ikke pga. forkert dysning. Jo hvis man ignorerer at den f.eks. ikke vil trække og prøver at tvinge den til det. Men hvis man bruger hovedet og slipper speederen igen sker der ikke noget. Hvis du har styr på tænding og tomgangsområdet så går det ofte fint. Du kører alligevel på tomgangsdysen helt op til 120-140.
Dine hoveddyser skal være ca. 4 X venturien
Og nej Weber og Dellorto har ikke noget til fælles, andet end monteringshullerne.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) buggywoogie Member
Skrev for 18 years siden | | | |
[quote:909bc469f6="Frank_Andersen"]En motor dør ikke pga. forkert dysning. Jo hvis man ignorerer at den f.eks. ikke vil trække og prøver at tvinge den til det. Men hvis man bruger hovedet og slipper speederen igen sker der ikke noget. Hvis du har styr på tænding og tomgangsområdet så går det ofte fint. Du kører alligevel på tomgangsdysen helt op til 120-140.
Dine hoveddyser skal være ca. 4 X venturien
Og nej Weber og Dellorto har ikke noget til fælles, andet end monteringshullerne.[/quote:909bc469f6]

Tak Frank. Det var lige det svar jeg søgte...
(permalink) Farmer Member
Skrev for 18 years siden | | | |
58-60 tomgang.
34 mm venturi
180 luft
# 2 eller 3 emulsionsrør
140-142 hoveddyse.
T
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Rasser Member
Skrev for 18 years siden | | | |
råb op hvis du mangler dyser.... jeg har højst sandsyngligt hvad du mangler (tomgang, hoved & luft)
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Hocke Member
Skrev for 18 years siden | | | |
55-60 tomgang

225 luft

160-175 hoveddyse

36-38 mm veturi

f11 Mixing tube
(permalink) Rasser Member
Skrev for 18 years siden | | | |
[quote:6adfccd585="mrhocke"]55-60 tomgang

225 luft

160-175 hoveddyse

36-38 mm veturi

f11 Mixing tube[/quote:6adfccd585]

ALDRIG... alt alt for "lille" luftdyse, den giver slet slet ikke nok benzin. Bestemt ikke med de venturistørrelser, og en 38mm venturi skal jo også speciel laves - den kan ikke købes i 38mm. Jeg tror forøvrigt også at arealet omkring spjældet er mindre arealmæssigt end det areal en 38mm venturi har... jeg vil holde på en 34mm venturi og nogenlunde samme setup som farmer nævner.

Som hovedregel siger man 180 i luft og så hoveddyse = 4-4,2 x venturi str.
tomgangsdyse er nok omkring 55-60

og forøvrigt tror jeg det blandingsrør du nævner er forbeholdt weber.
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia

Reply

You must log in to post.