Ja først undskyld den stressende overskrift men jeg kunne godt bruge et svar asap på følgende spørgsmål:
den korte:
taber jeg mere end jeg vinder ved at køre uden kølerluftsregulering
den lange:
Situation: På min bobbel sidder der hvad jeg går ud fra er den tidligere type lukning af køleluft vha. termostaten - en "ring" der vipper ud og ind i blæserhuset - kan ses på billedet - [img:4949c6a79f]http://img25.imagevenue.com/loc184/th_402_dscn4830.jpg[/img:4949c6a79f]
jeg har så været en uheldig/uvidende/dum/klovn da jeg fornyelig havde blæserhuset ude for at skifte manifolden ud - anden historie, og efter jeg satteblæserhuset på igen har jeg ikke fået sat ringen korrekt på. Pga. fjederen som sørger for at hjælpe med at trække ringen ud af sad i vejen, fik jeg ikke skubet "ring"dimsen helt på plads hvilket resulteret i en træls lyd da motoren var blevet varm - og "ringen" kom i kontakt med blæseren - og for at sige det klogeåget - den er nu lidt mindre i "masse"... :oops:
derfor har jeg ligenu taget blæserhuset af, da jeg ikke kunne justere det uden at den gik på, men nu kan jeg så se problemet - jeg havde lidt svært ved at føle det med armen inden bag blæserhuset.
Men skal jeg tage den af og undgå bølv med den eller er det for dumt - mener at jeg har læst i Haynes manualen i sin tid at de siger det er lige meget - at det kun forlænger opvarmningstiden, men det er jo også noget... - hvad siger de kloge :?:
Jeg skal kører til Horsens i morgen da jeg er blevet færdigudlært og alting - flytter forresten til Frederikshavn... :D
den korte:
taber jeg mere end jeg vinder ved at køre uden kølerluftsregulering
den lange:
Situation: På min bobbel sidder der hvad jeg går ud fra er den tidligere type lukning af køleluft vha. termostaten - en "ring" der vipper ud og ind i blæserhuset - kan ses på billedet - [img:4949c6a79f]http://img25.imagevenue.com/loc184/th_402_dscn4830.jpg[/img:4949c6a79f]
jeg har så været en uheldig/uvidende/dum/klovn da jeg fornyelig havde blæserhuset ude for at skifte manifolden ud - anden historie, og efter jeg satteblæserhuset på igen har jeg ikke fået sat ringen korrekt på. Pga. fjederen som sørger for at hjælpe med at trække ringen ud af sad i vejen, fik jeg ikke skubet "ring"dimsen helt på plads hvilket resulteret i en træls lyd da motoren var blevet varm - og "ringen" kom i kontakt med blæseren - og for at sige det klogeåget - den er nu lidt mindre i "masse"... :oops:
derfor har jeg ligenu taget blæserhuset af, da jeg ikke kunne justere det uden at den gik på, men nu kan jeg så se problemet - jeg havde lidt svært ved at føle det med armen inden bag blæserhuset.
Men skal jeg tage den af og undgå bølv med den eller er det for dumt - mener at jeg har læst i Haynes manualen i sin tid at de siger det er lige meget - at det kun forlænger opvarmningstiden, men det er jo også noget... - hvad siger de kloge :?:
Jeg skal kører til Horsens i morgen da jeg er blevet færdigudlært og alting - flytter forresten til Frederikshavn... :D