Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Haster! spørgsmål til køling p

Tags:
No tags yet.

(permalink) TonniDK Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Ja først undskyld den stressende overskrift men jeg kunne godt bruge et svar asap på følgende spørgsmål:

den korte:
taber jeg mere end jeg vinder ved at køre uden kølerluftsregulering



den lange:

Situation: På min bobbel sidder der hvad jeg går ud fra er den tidligere type lukning af køleluft vha. termostaten - en "ring" der vipper ud og ind i blæserhuset - kan ses på billedet - [img:4949c6a79f]http://img25.imagevenue.com/loc184/th_402_dscn4830.jpg[/img:4949c6a79f]

jeg har så været en uheldig/uvidende/dum/klovn da jeg fornyelig havde blæserhuset ude for at skifte manifolden ud - anden historie, og efter jeg satteblæserhuset på igen har jeg ikke fået sat ringen korrekt på. Pga. fjederen som sørger for at hjælpe med at trække ringen ud af sad i vejen, fik jeg ikke skubet "ring"dimsen helt på plads hvilket resulteret i en træls lyd da motoren var blevet varm - og "ringen" kom i kontakt med blæseren - og for at sige det klogeåget - den er nu lidt mindre i "masse"... :oops:


derfor har jeg ligenu taget blæserhuset af, da jeg ikke kunne justere det uden at den gik på, men nu kan jeg så se problemet - jeg havde lidt svært ved at føle det med armen inden bag blæserhuset.

Men skal jeg tage den af og undgå bølv med den eller er det for dumt - mener at jeg har læst i Haynes manualen i sin tid at de siger det er lige meget - at det kun forlænger opvarmningstiden, men det er jo også noget... - hvad siger de kloge :?:

Jeg skal kører til Horsens i morgen da jeg er blevet færdigudlært og alting - flytter forresten til Frederikshavn... :D
(permalink) TonniDK Member
Skrev for 19 years siden | | | |
ups, glemte helt at søge på emnet først ligesom reglerne siget- så det gør jeg
(permalink) vwanders Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Det er ikke noget jeg har set før det der.. Gad vide om det er noget tilbehør man kunne få engang?

Men du kan sagtens køre uden. Det er nok som du siger noget med at motoren bliver hurtigere varm, men det er jo ligemeget for så vidt..
-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Det er en ring der sad på bagsiden af blæserhuset på 25 og 30 HK. På 34 HK kom systemet vi kender med klapperne til at regulere køleluften.
Den forhindrer køleblæseren i at få fat i luften før motoren er varm.
Og ja som alt andet på en VW er den helt unødvendig. Det er derfor fabrikken satte den på.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) vwanders Member
Skrev for 19 years siden | | | |
[quote:486b17a633="Frank_Andersen"]
Og ja som alt andet på en VW er den helt unødvendig. Det er derfor fabrikken satte den på.[/quote:486b17a633]

Jeg er vild med den slags ironi.. 8)

Men da det ikke er en 25-30 hk så er den vel sat på som "supplement"..

Har den klapper i blæserhuset, Tonni?
-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) 48ida Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Den sidder også på de første 1200cc 34hk motorer med gammelt varmesystem, og du kan godt køre uden da den giver mere køling uden, men den vil selvfølgelig have en længere opvarmningstid, men det vil typisk ikke være et problem her om sommeren, har selv kørt uden i årevis tidliger på en 30hk, kun sommerkørsel
(permalink) vwmorten VW-Guru
Skrev for 19 years siden | | | |
af med den hvis det primært er en sommerbil, kører du om vinteren (det gør du vel ikke..!) -må du hellere få systemet til at virke.

iøvrigt er der ingen grund til at pille blæserhuset af for at skifte indsugningsmanifold eller generator..

Fabrikken har lavet en del ting som jeg har valgt at ændre igennem tiden, bla. fordi mine biler ikke bliver brugt som tiltænkt fra fabrikkens side.
-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 19 years siden | | | |
vwanders- Vil du så fjerne den blinkene "ting" du har som signatur. Man kan jo ikke læse noget med det blinkeri på siden!!!!
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) vwanders Member
Skrev for 19 years siden | | | |
[quote:e5e74c8bbc="niels-erik"]vwanders- Vil du så fjerne den blinkene "ting" du har som signatur. Man kan jo ikke læse noget med det blinkeri på siden!!!!
Hilsen Niels Erik[/quote:e5e74c8bbc]

Jaja, skal nok...!
-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) Rasser Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Hvad er det for en blinkede ting i snakker sådan om ???
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) vwanders Member
Skrev for 19 years siden | | | |
8) Smooth move, Rasmus...
-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) Rasser Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Så var det lige sjovt i 10 min.......... men vi må hellere stoppe mens legen er god
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) vwanders Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Jahh..
-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) TonniDK Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Hej, så er jeg tilbage - fin tur til Horsens. Jeg fik sat ring-dimsen korrekt på og det kører som beregnet, og det er en underdrivelse :D


[quote:1a95afb647="vwanders"]Har den klapper i blæserhuset, Tonni?[/quote:1a95afb647]

Nej, det har den ikke. Der er ikke engang huller til det, - altså huller til at skrue klapper-enhederne i. Blæserhuset er det originale som sad på motoren som bilen er født med. Noget andet spøjst ved motoren der sad i, eller det synes jeg er spøjst, er at motoren ikke har nogen talkode - altså D for 1200. Den motor der sidder i nu, er en 30 hk industri købt af M_flow (- jeg er glad - ), det er jo så uorginalt, men det kører bare fint med manifolden fra 34hkern (og strømfordeler - tak for rådet Frank)

hmmm, hva' mon told og skat siger til det hvis jeg kræver afgift tilbage pga. bilen har 4 færre heste end beskattet???? Det er jo logisk at jeg skal have pengene tilbage og alt kører jo på logik indenfor Told- og Skat så det kan der jo ikke være nogen problemer i... ha! :lol:

[quote:1a95afb647="vwmorten"]af med den hvis det primært er en sommerbil, kører du om vinteren (det gør du vel ikke..!) [/quote:1a95afb647]

jeg er ikke pladesmed så nej :lol: :wink: :lol:

Reply

You must log in to post.