Hej
Er der nogle der har et par fif til montering af skærme på type 1.
Skærmbåndene føles lidt stive i det, hvordan blødgøres de ? Har også tænkt på at smøre pava på begge sider af skærmbåndene, men kan godt forestille mig at det vanskeligt at holde styr på det når det er fedtet ind i i pava.
Mvh Kenneth
Ps. Bornholmer :lol: har liget prøvet at søge men søgefunktionen vil ikke rigtigt finde noget hvis der er æøå med.
det skal du ikke være ked af - min virker heller ikke når jeg er logget på , men går jeg ind som gæst virker den fint nok .
men i bund og grund , sætter du skærmene på og spænder dem LIDT fast uden bånd i - ikke for hårdt , så løsner du skruerne en tre stykker ad gangen , og skubber båndet i efterhånden , vil du ha pava ned imellem sprayer du det bare ned på begge sider mens du skubber det ned og tørre så det resterende af når du er fædig med at montere skærmen , kan du ikke få det helt af - så brug lidt terpentin på kluden, men er din bil HELT nymalet så pas på med kemikalierne.
hvis det er nye skærmbånd du har og de er uorginale - skal der nok klippes lidt i dem der hvor boltene går ind - de passer ikke så godt , plejer lige at klippe et omvendt U i dem, god fornøjelse :D
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
Det der med Pava på skærmbåndene tror jeg er en dårlig ide. Især på en varm sommerdag, kan jeg forestille mig hvordan det vil begynde at løbe :? Hvis der er malet ordentligt INDEN du montere skærme/skærmbånd, skulle den være i vinkel. :wink: Lad skærmbåndene ligge i solen eller brug en hårtørrer, måske? Er de brugte? De nye skærmbånd jeg har købt virker fine bløde og nemme at bøje. Du starter med den øverste bolt i hjulkassen og går skiftevis ud til hver side for til sidst at ende nederst. Inden du montere skærmene, skal de selvfølgelig være ordentligt tilpasset...her tænker jeg på hullerne til boltene/ møtrikkerne, men det har du sikkert styr på.
-------------------------------------------
Type 14 Karmann Ghia, Type 3 1600 Fastback
Det var da et par gode fif. tak for dem. Mine skærmbånd er nye, og der er skåret ud i dem, men virker dog temmelig uformelige, men det med varmen hjælper jo nok, her er lige et par billeder
mvh Kenneth
Huller til afviservinger .... ?
Martin
Sad lige og tænkte lidt over der der Pava-væsen og jeg ved sgu' ikke, om det er godt eller skidt. I første omgang er det sikkert OK, men spørgsmålet er, om ikke det tørrer ud med tiden og dermed kommer til at fungere modsat af hvad du ønsker? Udtørret rustbeskyttelse krakelerer jo og giver dermed gode betingelser for rustangreb. Samtidig har du en gummikant, der vil arbejde med temperatursvingninger og mon ikke det øger krakeleringen?
Hvis bilen kun skal bruges som sommerbil, ville jeg nok lade være med at bruge Pava ved skærmbåndene. Ellers skal du nok være forberedt på, at fornye behandlingen med jævne mellemrum.
Flere af de gamle DKW'er havde forresten et rigtig godt system, til at forebygge rust ved skærmene. Skærmbåndene var nemlig lavet af noget stoflignende materiale og skærmene var spændt på med vingemøtrikker. Det var så en del af smøreplanen, at man afmonterede skærmene en gang om året, lagde skærmbåndene i olie og monterede de oliemættede skærmbånd igen. Et meget simpelt og effektivt system. Jeg fatter simpelthen ikke, at det system ikke er blevet kopieret til bobler, men det er nok noget med hensynet til reservedelssalget, der har forhindret det...
Jeg plejer at smøre syrefrit fedt i rigelige mængder imellem karossen og skærmene. Det holder (næsten) evigt, og er godt rustbeskyttende samtidig..