Went out to start my vw today, and not a beep from the battery. It is only 3 months old but now there is battery fluid on top of it. When I jumped the vw with my other car, it started fine, but when I removed the cable, the car dies.
With the new motor the dynamo was changed out to a generator and Dennis changed out something else, not sure what it was.
Want to buy a new battery tomorrow, but dont want to ruin another one.
Can anybody tell me what to check, what mål on generator, etc ??
Anders and Morten, I can see your on line, your MORE than welcome to call me on my mobil !! ;.)
Tak
Hi Coty. Det kunne være at den generator du har fået på, simpelthen bare lader ALT for hårdt. (Eller reelt relæet ) Der er set før at de af en eller anden grund lader feks. 16-17 volt. Det har batteriet og eller de andre elektriske ting ikke godt af. Det kunne jo osse være at du bare har været gemen uheldig med det batteri. (Jeg ved at Scanbritt har en dårlig serie ude at flyde lige for tiden)
Prøv at se om ikke de vil bytte den, der hvor du har købt den. Det burde de.
T.
Tak Farmer, can you recommend a certain type or size battery ??
This one I paid kr 800 for.
Ja så har du da nok ikke købt den hos Harald Nyborg ;-)
Nu bor jeg jo i "farmland" herude vestpå. Så jeg kører ned tilen af de lokale traktorforhandlere og køber en 65 amp/560 amp. koldstart.
Jeg kan ikke huske målene, men den kan liiige være i hullet.
MHT mærker, er der da flere gode derude. Dem jeg bruger er normalt af mærkerne : Bosch, Exhide eller MI (New Holland) Og de ligger normalt i prislejet 570-650 + Moms
Håber det hjælper.
T
When you get another battery in, try to put a voltmeter between pos. and neg. on the battery with the engine running.
Rev the engine to 2k or so, and it should read something like 13-13,8 volts.
If it's more than 14 volts you probably should try and change the regulator..
OK, Thanks, for the info, looks like I have more work to do tomorrow, yard work will just have to wait !! ;-)
Yard work is for the wifey...
Thougt you knew!? :wink: