Jeg er blevet ejer af en 1969 bobbel.... En gammel sag men den er FEED... Den er lige kommet af autotransporten, og jeg ved egentlig ikke ret meget om den andet end at den har:
En 1,6 liter blyfri motor med 44mm Weber.
Skivebremser foran
Justerbar Puma foraksel
Koni Undervogn.
Ombygget til 12V
Bredere skærme i glasfiber bag.
Stål fælge i 5 1/2 x 15 ET:15 Foran, 8x15 Et:25 Bag.
Dæk 185/55-15 For, 225/60-15 Bag
OlieFYR...
OG ej at forglemme, en overskuelig (Ved første blik) mængde rust.
Historien om købet er som følger.
Jeg sidder og kikker på Ebay.de som jeg tit gør for at se om der skulle være noget sjovt man kunne købe.... I min søgen falder jeg så over en Käfer til fornuftige penge. Idet jeg ikke har en Ebay konto endnu, sidder jeg og tænker som en gal over hvordan fa**en jeg skulle byde på den da det slog mig at min kammi fra Vagcars. har en konto til det. Jeg griber knoglen og ringer til ham og han ville da gerne byde ind for mig hvis det var. det ender med at vi sidder foran skærmen hjemme ved ham kl 7 lørdag morgen. For mit vedkommende stiger pulsen for jeg syntes at den ser perfekt ud til mit kommende Käfer projekt. Vi fik budt 30 sec før tid og jeg blev vinderen af boblen. Næste "problem" melder sig straks efter. Hvordan pokker skulle vi få hentet lortet som stod 15-20 km nord for München! Vi bliver enige om at vi kunne godt tage derned sammen og hente den mandag - tirsdag men idet vi ikke vidste om den var køreklar og ikke havde lyst til at så på autobahn med en smadret motor/gearkasse, blev vi enige om at vi måtte se om vi kunne finde et alternativ. Dagene gik og min kammi fik snakket lidt frem og tilbage med tyskeren og det viste sig at den havde stået stille et par md. Onkel fandt så et firma i jylland der ville hente den for 3100+ det frække (Forstil jer min overraskelse da jeg fik afvide af en jyde at der var noget der hed MOMS der også skulle betales. )
Men prisen i forhold til hvad det ville koste for 2 mand til tyskland med benzin, mad, drikke osv. var det til at leve med. Så det var planen!
Jeg overførte pengene til tyskerens bankkonto og sendte adressen på tyskeren og mig til Lars Fogh den fredag d. 1/7 og nu en uge efter står jeg med en drømmebil i hænderne.
Med alt det sagt skal der lyde en K
En 1,6 liter blyfri motor med 44mm Weber.
Skivebremser foran
Justerbar Puma foraksel
Koni Undervogn.
Ombygget til 12V
Bredere skærme i glasfiber bag.
Stål fælge i 5 1/2 x 15 ET:15 Foran, 8x15 Et:25 Bag.
Dæk 185/55-15 For, 225/60-15 Bag
OlieFYR...
OG ej at forglemme, en overskuelig (Ved første blik) mængde rust.
Historien om købet er som følger.
Jeg sidder og kikker på Ebay.de som jeg tit gør for at se om der skulle være noget sjovt man kunne købe.... I min søgen falder jeg så over en Käfer til fornuftige penge. Idet jeg ikke har en Ebay konto endnu, sidder jeg og tænker som en gal over hvordan fa**en jeg skulle byde på den da det slog mig at min kammi fra Vagcars. har en konto til det. Jeg griber knoglen og ringer til ham og han ville da gerne byde ind for mig hvis det var. det ender med at vi sidder foran skærmen hjemme ved ham kl 7 lørdag morgen. For mit vedkommende stiger pulsen for jeg syntes at den ser perfekt ud til mit kommende Käfer projekt. Vi fik budt 30 sec før tid og jeg blev vinderen af boblen. Næste "problem" melder sig straks efter. Hvordan pokker skulle vi få hentet lortet som stod 15-20 km nord for München! Vi bliver enige om at vi kunne godt tage derned sammen og hente den mandag - tirsdag men idet vi ikke vidste om den var køreklar og ikke havde lyst til at så på autobahn med en smadret motor/gearkasse, blev vi enige om at vi måtte se om vi kunne finde et alternativ. Dagene gik og min kammi fik snakket lidt frem og tilbage med tyskeren og det viste sig at den havde stået stille et par md. Onkel fandt så et firma i jylland der ville hente den for 3100+ det frække (Forstil jer min overraskelse da jeg fik afvide af en jyde at der var noget der hed MOMS der også skulle betales. )
Men prisen i forhold til hvad det ville koste for 2 mand til tyskland med benzin, mad, drikke osv. var det til at leve med. Så det var planen!
Jeg overførte pengene til tyskerens bankkonto og sendte adressen på tyskeren og mig til Lars Fogh den fredag d. 1/7 og nu en uge efter står jeg med en drømmebil i hænderne.
Med alt det sagt skal der lyde en K