Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  1303 falder i kraft, efter 20 min. kørsel(Rookie;o) - Fixet!

Tags:
No tags yet.

(permalink) Wetrix Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Hejsa
Da vores 1303'er, har haft en elendig motorgang i fart(ok tomgang), besluttede vi at udskifte et par dele i går.

Der er skiftet:
- Tændrør[b:af7a838bf0](0.70 mm[/b:af7a838bf0] afstand).
- Dele i strømfordeler(dæksel[og rotor], [b:af7a838bf0]platin(0.4 mm)[/b:af7a838bf0], lille kondensator).

Derefter stilte vi tændingen.

Den startede fint og havde en kanon motorgang og kørte godt, med et solidt optræk - testede en tur på 5 km.

Men !!!
På ½-Vwejen(ca. 80km/t), 'døde' den stille og roligt. - gav gas, men intet hjalp. efter 3 min. pause, startede jeg og den kørte fint retur.
Det var midt på dagen og det var temmeligt varmt.

Sent på aftenen skulle jeg hjem ad(en tur på 45 km.) VW'en kørte fint de første 20 km, hvor efter hastigheden faldt til omkring 80km/t. - De sidste 4 km. gik omkring de 40km/t.

Den har aldrig lavet noget lignende i de 4½ år jeg har haft den.

Jeg er ikke så 'stiv' i motorteknik, men forestiller mig, at der er opstået et problem mht. varme.

Men er der en Guru(eller 2 ;o) her på Sitet, der kan hjælpe os, da vi er bange for at, gøre en evt. skade større.

[color=red:af7a838bf0][b:af7a838bf0]Fixet![/b:af7a838bf0] [/color:af7a838bf0]
[b:af7a838bf0]Fik hjælp af VWAnders - der stillede ventiler og tænding. Nu kører den som en drøm - Mange tak Anders[/b:af7a838bf0] :D


På forhånd tak :D
Martin & Sarah
(permalink) cardude Member
Skrev for 19 years siden | | | |
det kan være tændingen der forkert indstillet så det banker svagt ved almindelig kørsel/ du bør tjekke tændingen igen samt din karburator indstilling hvis den får forkert blanding kan det også sagtens bliver hurtigt varm selvom at den kører ok.
(permalink) Farmer Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Tilstoppet benzinfilter, tank eller rør ? Tilstoppet åndehul i dæksel ? Dårlig benzinpumpe ?
Tændrør skal have min. 0,6 mm gnistgab. Gerne 0,7.
T.
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) dibbedut Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Hej
Som Farmer også skriver er platinafstanden 0,40 og tændrør 0,70.Hvis det er en 1303 motor med dobbelte forvarmerør er det meget muligt at dit problem er kaburatoris.Har en veninde der kører på sprit hele året og hvis ikke, går den bare ud selvom der er 30 grader i skyggen.Prøv at tjekke gennemgangen i rørene der meget vel kan være stoppede i indsnævringen oppe ved kaburatoren.I gamle dage var nogle mejetærskere med vw motor og de kunne blive fuldstændigt svøbt ind i en stor isklump selv i 30 graders varme.1303=sprit hele året.
Hilsen Jakob/
(permalink) Dillen Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Tilslutter mig teorien om manglende udluftning til tanken.

Martin
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Hvis du virkelig har indstillet tændrørene til 0,4mm skulle du nu starte med at rette det.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Hvad var det så ?
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.