Hvis jeg nu har en rigtig flot Mania Spider stående godkendt og på plader bygget på en 68'er og med 130 hk's 1914 ccm, hvad synes i så er en realistisk pris på den?
Og er nogen interesseret?
Den har ikke plader på lige nu. Men har snakket med diverse instancer, og det er ikke noget problem. Spørgsmålet er bare om jeg nogenlunde kan få mine penge hjem igen hvis jeg ofrer det det koster mig at få den igennem.
------------------------------------------- vw replica 356 coupe med 2387 turbo , vw brazilla , pro street oval, early bay 1971 slamfalia :)))
(permalink)BornholmerMember
Skrev for 19 years siden
| | | |
det er jo en af de få vellykkede kitcars der findes ud over 356, manx og en peter lindner buggy - så mon ikke en evt salgspris ville ligge sådan ca midt imellem 30 - 120000 alt efter hvor fin den er i detaljer og hvilken motor osv der er i....
men det er jo svært at sige - hvis du skrev prisen det har kostet i afgift og godkendelse - så ville det måske være lidt nemmere.. jeg kan ikke forestille mig den har været billig ....
den skulle jo helst være billigere end feks mazda Mx 5 - eller en toyota mr2 .......
------------------------------------------- Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
Problemet omkring Spyder Mania er at den er bygget på en gangske almindelig VW bund. En VW bund er ikke selvbærende og derfor har VW ikke sagt god for at der må bygges kit-car på dem.
VW har udskrevet nogle fremgangs-måder for hvordan man korter bunden på til buggy'erne og hermed laver dem selvbærende. For at Mania kan bliver godkendt i Dk skal den igennem diverse test gennem teknologisk institut, som koster røv meget.
Det var det svar jeg fik fra Færdelsstyrelsen da jeg snakkede med dem for 1/2 år sidden.
Jeg forstår bare ikke at den "lange" buggy model har fået lov til at køre. Det må da stå som en sikkerhed for at man også kan få en Mania igennem. Det er jo bare en chance at tage hvis man tager Mania'en hjem.
Lad os bare få det gjort. Det er jo bare spørgsmålet om hvem der tager det første initiativ og betaler for at vi andre for fremtiden kan importere den fremragende kit-car bil.
Hey !!
For det første er den ikke "one of a kind" i DK.. for den står i Skive i min garage.. for det andet er der andre krag i DK end i sverige til kit cars. bla. der skal speciele cabriolet vanger i bund.. der kan godt blive meget der skal laves om på bilen i DK.. den er vel født på en 1200 motor og der er røv meget afgift på når motor bliver så stor og HK stiger..
Du skal bevise at den kan holde til de heste og at den kan bremse..
Ved ikke om jeg nogensinde for min synet i dk. Det ender nok med at den skal sælges i sverige.. men den er da lækker..
VW har jo godkendt T1'eren med flere hk end standard (kan ikke huske hvor meget det er, men lidt over 100 hk) så der er jo basis for at en større motor kan blive en del af godkendelsen.
Og afgiften bliver altså ikke særligt meget højere med en større motor f.eks en T4 motor.
Snak nu sammen om at få de biler godkendt samtidig og del evt udgifterne. Det kan det jo kun blive billigere af.
Er sådan set ikke for og lyde negativ ,men min søn bliver 12 først næste år og da han blev født hørte jeg en dansker sige ,nu skal vi ha en i danmark ,koste hvad det vil,må være ærlig og sige jeg ville aldrig selv kaste mig i sådan et projekt,og tager hatten af hvis der virkelig er en der vil køre løbet ud og få en godkendt,men må også sige der har været en masse der har sagt,nu bliver det til noget ,nu kommer der en lovligt på gaden i Danmark.
Ok man skal heller ikke mane gåpå mod i jorden,så klø på piger og drenge hvis i virkelig mener en mania er jeres drøm,den er lækker og moderne og se på(ganske fræk)
Pøj pøj
'West
(permalink)DarkwingDuckMember
Skrev for 19 years siden
| | | |
Hej Mac,
Hvis bilen er godkendt (synet/toldsynet) kan du få den vurderet inden du betaler afgiften og hvis den bliver for sindsyg, kan du jo bare sælge den igen i Sverige.
du kan evt. kontakte mig, hvis du skal have hjælp med vurderingen
vh.
Kenneth
------------------------------------------- Jeg er stemmen som hærger i natten