Hjælp diverse godkendelser i forbindelse med syn af roadster
Ok vi var så til syn idag med roadsteren.
dog blev den slet ikke godkendt, faktisk så afbrød synsmanden synet idet at han slet ikke kunne godkende den da vi manglede papirer på godkendelsen af.
ombygningen til roadster,
ombygning til 1500 motor,
ombygning fra 6 til 12 V
bunden er 1963
Hvor kan jeg finde disse papirer?
men den har været godkendt i Sverige og der står på den svenske registrerings attest at den er godkendt med ombygning (T12B ombyggt fordon) skal han så ikke godkende den?
vi endte så med at få pengene tilbage og han sagde noget med han havde ordnet det så det så ud som om at vi aldrig havde været der?
Han sagde også noget med at der var mere end 1 A4 ark som registrerings atest i sverige er der det????
:? Ombygning fra 6 til 12 volt!?
Det har jeg sku aldrig hørt før!?
Roadster-godkendelsen skal du have med, det er klart. Ligger den ikke i "sticky'en" med dokumenter og godkendelser...?
Og 1500 motoren... ja.. Det må du jo ikke. En 63'er må jo kun have 40,8 hk.. :wink:
.... og det med registreringsattesten. Der er kun en lap papir, ikke engang en A4. Men han skal da også kun bruge stelnummer, typebetegnelse, vægten og den slags data for at syne den. Resten er en sag mellem dig og CRM.
Jeg kan ikke finde en roadster godkennelse i stickyen. Ombygningen er virkelig velgjordt og bilen er nok stivere end en normal vw. Men i teknisk vejledning, er der vidst godkendelse for 1500 motor i en type1. JEg kan ikke finde roadstergodkendelsen i "sticky'en", dog står der noget med at ombygninger af karroseriet kan godkennes mod at der bliver fortaget "svingningsanalyse" i SBI godkennelsen.
Svingninsanalyse er det noget med at hænge bilen op i et reb, vippe den frem og tilbage, og så tage tid på hvornår den stopper med at svinge? 8O
Hvis der er nogen andre der kender til godkendte roadstere eller godkennelsepapir for disse. Vil vi meget gerne høre om dem.
jeg undrer mig selv over den ikke bare kan godkendes eftersom ombygningen er lavet forsvarligt og bilen er stivere end en normal type1.
Ja det er det stykke papir hvor der står at den er stivere end en normal type 1 du skal komme med. Det er nu en normal cabriolet der står, men lad nu det ligge.
1500 motoren må du køre med hvis bremserne er fra 67- og frem. Altså med brede bakker bag på. Ellers er det et toldproblem, men det kommer du jo ud over når du nu skal betale afgift.
Og nej vi SKAL ikke godkende den fordi den har kørt i et andet land. Men de forenklede regler, som jeg skrev om forleden, gælder ikke for ombyggede biler eller kitcars.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
[quote:4c5b95e928="Frank_Andersen"]Ja det er det stykke papir hvor der står at den er stivere end en normal type 1 du skal komme med. Det er nu en normal cabriolet der står, men lad nu det ligge.
1500 motoren må du køre med hvis bremserne er fra 67- og frem. Altså med brede bakker bag på. Ellers er det et toldproblem, men det kommer du jo ud over når du nu skal betale afgift.
Og nej vi SKAL ikke godkende den fordi den har kørt i et andet land. Men de forenklede regler, som jeg skrev om forleden, gælder ikke for ombyggede biler eller kitcars.[/quote:4c5b95e928]
ok jeg vidste ikke, at den ikke bare kan registreres i dk når den har været godkendt i fx sverige (inden for eu)
men godkendelse til cabriolet skal vi så nok have fat i
[quote:4c5b95e928="vwanders"].... og det med registreringsattesten. Der er kun en lap papir, ikke engang en A4. Men han skal da også kun bruge stelnummer, typebetegnelse, vægten og den slags data for at syne den. Resten er en sag mellem dig og CRM.[/quote:4c5b95e928]
det mente han at der var (et papir hvor der stod motor størelse og sådan noget.)
Nej godkendelse til "roadster" Det med cab. var noget jeg rettede dig til. Idet du skriver at den er ligeså stiv som en normal type 1. Det er den bestemt ikke.
Men i de papirer du taler om, står der ganske rigtigt at den er stivere end en original cab.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Skriv en mail til "KJ" herinde.. Han har de roadsterpapirer.
Det er måske ikke registreringsattesten du har fået med til bilen? Der står motorstørrelse osv på den. Pillede svenskeren pladerne af bilen inden du hentede den, så er chancen for at han har beholdt attesten ret stor! De forstår ikke rigtig altid de danske regler mht omregistrering..
I sverige (så vidt jeg har forstået) skriver man bare en blanket under hvor der står at man overtager bilen. Så afleverer sælger den, og den nye registreringsattest bliver sendt til køber.
Hvis den nu skal sælges til udlandet, så skriver man en "eksport" blanket, og ellers er proceduren den samme. Så tror en svensker tit at det er nok, og de beholder registreringsattesten og sælger får kopien. Det er bare ikke nok herhjemme.. :!:
Så hvis ikke man lige forklarer ham det, så kan man godt "glemme" at få registreringsattesten med hjem..
[quote:c27b20c247="vwanders"]Det er måske ikke registreringsattesten du har fået med til bilen? Der står motorstørrelse osv på den. Pillede svenskeren pladerne af bilen inden du hentede den, så er chancen for at han har beholdt attesten ret stor! De forstår ikke rigtig altid de danske regler mht omregistrering..
I sverige (så vidt jeg har forstået) skriver man bare en blanket under hvor der står at man overtager bilen. Så afleverer sælger den, og den nye registreringsattest bliver sendt til køber.
Hvis den nu skal sælges til udlandet, så skriver man en "eksport" blanket, og ellers er proceduren den samme. Så tror en svensker tit at det er nok, og de beholder registreringsattesten og sælger får kopien. Det er bare ikke nok herhjemme.. :!:
Så hvis ikke man lige forklarer ham det, så kan man godt "glemme" at få registreringsattesten med hjem..[/quote:c27b20c247]
Lige for at få det med registreringsattesten på plads,
Svensker har et stykke papir som er lig et giro kort som den nye ejer skriver sin adresse og sætter et krys i eksport, dette papir sender man så til svenske vejværk, der udover er der en normal registreringsattest i A5 format (lyseblå) hvor der står stelnummer og type, men ikke hvornår bilen er fra præcist kun årgang, men der findes et 3 papir som er på 2 A4 sider som beskriver bilen i detaljer inc. Dato og mdr. for første registrering.
-------------------------------------------
Mail lhs AT kews . dk Mobil 40 790 356
The Low Headroom Shop check Facebook
[quote:b57a2ad742="vwanders"]Skriv en mail til "KJ" herinde.. Han har de roadsterpapirer.
[/quote:b57a2ad742]
Hvem er KJ kan ikke finde ham under medlemmerne eller ved at søge på KJ??
Når i får de roadsterpapirer så send dem til mig så kan jeg uploade dem her!
Jesper
-------------------------------------------
My drinking team has a racing problem.... 23201389
tlf. 40256774
email:
kj-peace@webspeed.dk
jeg ved ikke om de virker!
Nu er alt i vores Verden jo et spørgsmål om fortolkning. Men jeg har lige siddet og læst lidt T
[quote:b6f2033e75="myc-dk"]tlf. 40256774
email:
kj-peace@webspeed.dk
jeg ved ikke om de virker![/quote:b6f2033e75]
Mailen virker ikke mere, den hedder nu
kjpeace@comxnet.dk
Tlf er rigtigt nok..
Jeg har nu snakket med, med kj-peace og alle andre der har haft bilen siden ham. Ham der ejer den nu dvs. kp-syhler, har ikke nogle papirer. Er der nogle andre der har forslag til hvad jeg skal gøre for at få nogle godkennelse til ombygningen. Jeg skal have den igennem syn hurtigst muligt så den er klar til at blive renoveret! Eller skal jeg bare glemme det og sælge den tilbage til sverige?
Har du prøvet at snakke med Bent fra Kit og Buggy service?
Mon ikke han ved et eller andet.
-------------------------------------------
VW 1302 '72 spet(a)post.tele.dk
Med VWenlig Hilsen
Steen
Ja. Få fat i KB manden når han er ovre sin ferie. (Vistnok fra på mandag.
Han kan garanteret forsyne dig med en kopi af papirene. - Sørg så for at tjekke at alle forstærkninger er der som de skal være. (Man ved jo aldrig )
OG når du nu skal toldsyne, så få da lige en AS eller T4 motor i når du er ved det. Mindre bøvl senere hen, og minimal extraafgift.
T.
[quote:6d52fbbf5e="Farmer"]Ja. Få fat i KB manden når han er ovre sin ferie. (Vistnok fra på mandag.
Han kan garanteret forsyne dig med en kopi af papirene. - Sørg så for at tjekke at alle forstærkninger er der som de skal være. (Man ved jo aldrig )
OG når du nu skal toldsyne, så få da lige en AS eller T4 motor i når du er ved det. Mindre bøvl senere hen, og minimal extraafgift.
T.[/quote:6d52fbbf5e]
as altså en 1600 eller hva.
der sidder en 1500 i (H) motorkode
hvores type 4 er ikke færdig endnu men de sidste få dele er bestilt.