Hvem kan forklare mig hvad tændingbanken er og hvordan det lyder. Hvad sker der og hvorfor?
Go weekend
Afsted med campingvogn i hedebølge. Familie, hund og reservehjul - og pludselig tændingsbanker min bus. Den har haft lidt tendens til det hvis jeg trådte pedalen i bund i fjerde. Jeg har fyldt 98 okt. V power på i håb om at det blev lidt bedre så jeg kan komme hjem igen fra Løkken.
Min motor er en 1835 singleport med en pict 34 på og en 009 med ignitor.
Jeg har ingen tændingspistol men kan måske snitte en prøvelampe sammen. Skal jeg bare give tændingen et lille nøk baglæns? Den har ikke været på rullefelt endnu. Hvis nogen i nærheden har forstand på det og har grejet giver jeg en kold eller to.
Du kan høre når gnisten springer. Det bruger jeg tit fordi jeg aldrig kan finde min prøvelampe.
Jeg er i Hjørring Synshal. Ca. 20km. fra Løkken
Men justerer jeg den et lille nøk med uret er jeg på rette vej. Min remskive har ikke en masse fine tal. Den er af gammelt tysk stål.
Jepper. Og så lige kontrollere ved at dreje motoren bagefter.
Tak for råd
Det viste sig dog at lyden kom fra et slidt kardanled - der snakkede under belastning.
Problemet opstår åbenbart når der er læs på bagakslen (eller noget på trækkrogen) og det går tilstrækkeligt op ad bakke.
Turen gik fint i øvrigt.
G.
Har du ikke gennemgået leddene før du tog bilen i brug ? :-)
Jeg måtte skille seks-otte led ad for at få fire til min speedster-
Jo - nu er det bare ti år siden at jeg tog den i brug. Det husker du nok.
:·)
G.
You must log in to post.