Jeg skal have flyttet "indmaden" fra en T4 2,0 CU til en 1800 blok, da den
skal konverteres til opret køling.
Spørgsmålet er, om jeg skal bruge 1,8 toppene ( større ventilåbninger ) til
2,0, eller skal jeg have gjort noget seriøst ved mine 2,0 toppe ?
Alternativt må jeg ud i samfundet og finde noget brugbart.
Jeg er temmelig grøn på området, men hvo intet vover osv. osv.
mvh
Biffo
Hvis dine 1800 topper er fra en personbil så ja.
Brug karb. og strømfordeler fra samme
Men du skal nok tænke på at hæve kompressionen til 8,7-9:1 Ellers kommer du nok til at mangle 10 HK og noget økonomi
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
IMHO. Brug IKKE bus stemplerne. Læg cylinderne til side til en dag hvor du måske vil have et 96 mm cylsæt, eller en anden vil. Og så køb et 94 mm flat top sæt, til ca. kr. 2800 så vidt jeg lige husker. Så skal du osse lige have pin bøsningen lavet om til 22 mm. eller køb et sæt renoverede nu du er ved det.
T
Ja lad os lave det så besværlig for manden som overhovedet muligt !! Farmer ro på nu og tænk dig rigtig godt om en gang til. Jo det du beskriver er fint, men en dyr løsning. 1800 cc toppe og bus stempler gå helt fint sammen i en mild tunet motor. Som Frank skriver skal kompressionen op og det kan sagtens lade sig gøre med bus stempler hvis man minimere vendehøjden til ca 1 mm. Endnu lettere er at ringe til BAS/Ahnendorp i Tyskland og bestille et sæt 2,0L 914 stempler og cylindre, de har meget mindre udhulning i stemplerne i forhold til bus stemplerne. Det er efter min mening en meget bedre løsning end det med at købe et cyl sæt med type 1 stempler og skal have plejlstængerne lavet om til 22 mm bøsning osv. Bus stempler og cylindre kan se meget fine ud men være alt for slidte til at blive genbrugt. Mål og check tingene inden de bliver genbrugt.
Just my 2 cent.
-------------------------------------------
Tlf 22141595
Thisted/Nordvestjylland
[quote:41e32a3a30="Rolf"]Ja lad os lave det så besværlig for manden som overhovedet muligt !! Farmer ro på nu og tænk dig rigtig godt om en gang til. Jo det du beskriver er fint, men en dyr løsning. 1800 cc toppe og bus stempler gå helt fint sammen i en mild tunet motor. Som Frank skriver skal kompressionen op og det kan sagtens lade sig gøre med bus stempler hvis man minimere vendehøjden til ca 1 mm. Endnu lettere er at ringe til BAS/Ahnendorp i Tyskland og bestille et sæt 2,0L 914 stempler og cylindre, de har meget mindre udhulning i stemplerne i forhold til bus stemplerne. Det er efter min mening en meget bedre løsning end det med at købe et cyl sæt med type 1 stempler og skal have plejlstængerne lavet om til 22 mm bøsning osv. Bus stempler og cylindre kan se meget fine ud men være alt for slidte til at blive genbrugt. Mål og check tingene inden de bliver genbrugt.
Just my 2 cent.[/quote:41e32a3a30]
Mjaeh, og dog. 1 mm vendehøjde og toppe fræst 1,25 mm. = 7,96 - 1 CR med bus stempler. Det fungerer ganske OK med std E eller S knast, eller måske en Web 73 eller 86. Bare man lader være med at falde for fristelsen til at give dem noget mere fortænding for at hente noget topeffekt, for så blir toppene varme.- MEGET ! Men de "mangler" typisk noget moment og effekt, som Frank osse nævner.
914 cyl sæt koster i omegnen af 4,5K + lev. 94 mm cyl sæt m T1 stempler OG tilhørende renoverede plejlstænger, kr. 3750. Det synes jeg da er en meget fair pris.
(914 stempler er selvfølgelig da klart bedre, hvis motoren gerne skulle runde 150-200K km inden den skal åbnes igen.)
T.
Hvis man sætter ladetryk på sådan en moter (0,5-1 bar) med 2,0 busstemper og 1,8 topper.
Det burde da kunne sætte gang i den, eller hvad ?
N.
Ja husk at tilsætte benzin.
Jo en VW motor er med sine lave komp.-forhold jo nærliggende at turbolade. Også fordi de indvendige komponenter ikke lægger op til at køre mange omdr.
Men dermed har jeg ikke sagt det på nogen måde er let. Det er fuldstændig ligeså svært som på andre motorer.
Og dog. Det jeg ville tro var et problem på en VW er at få smøreolien skaffet væk fra turboladeren.
Det skal siges at jeg aldrig har prøvet at turbolade, og kommer aldrig til det.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Ja det er det evige problem.. Turboen skal sidde forholdsvis højt, for at olien kan løbe tilbage og det kan give nogle pladsproblemer hvis den skal under klappen. Men det kan lade sig gøre.. Der er masser der har gjort det.
En anden mulighed kunne måske være at lade en separat pumpe "hive" olien tilbage hvis man f.eks. har turboen liggende under bagpanelet i en T1..