Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  endnu et genialt spørgsmål

Tags:
No tags yet.

(permalink) andreas4321 Member
Skrev for 19 years siden | | | |
ja og dog, men det er da rart at vide. jeg har en 1303 bund fra 73 der skal bruges til en buggy... jeg ved godt det med rammehoved og alt det der, så spar kræfterne. men læste lige at den største motor man må lægge i er en 2,0 t4... passer det og er det ikke for sindsygt dyrt at betale afgift af?

og nu vil jeg vide hvad forskellen er på de forskellige type motorer... hvis der altså er nogen der gider og forklare mig det...

på forhånd tak.
(permalink) microracerdk Member
Skrev for 19 years siden | | | |
det er vel ikke nødvendigvis korekt at det er den største motor, du kan lægge en porsche motor, eller for den sags skyld en eks. ford v6 motor i, hvis du blot skaffer en adapter plade, og har lidt kreativiatet. afgiften ved jeg ikke noget om.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Kunne du prøve at koge spørgsmålet ned ved at præcisere hvilke motorer du kunne tænke dig at vide lidt om. Måske til en 3-5 stykker ?
Type1
Type4
Vandbokser.
Porsche 4-6 cyl.
De fire første passer på gearkassen.
Der kan købe adaptor til mange, bare for at nævne:
Subaru
Ford v6
Volvo 4 cyl.
Rover V8
Chevrolet small block
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Eg Member
Skrev for 19 years siden | | | |
[quote:45e61946e0="Frank_Andersen"]
Der kan købe adaptor til mange, bare for at nævne:
Subaru
Ford v6
Volvo 4 cyl.
Rover V8
Chevrolet small block[/quote:45e61946e0]

Hvor kan man købe den slags adaptere og hvilket prisleje ligger de i?
(permalink) Chritte Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Hej

Jeg mener kitcar-lasse vist kender en der fremstiller dem, men vist forholdsvis dyre... 4-6000 mener jeg at have læst... men ikke sikker, men du kan da prøve og høre med ham, ellers prøv csp osv.

Morten
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Kennedy Engineering (KEP) i USA.
Laver også alt i svinghjul og koblinger.
Hvis ikke de vil handle med dig ud af landet så køb tingene hos Fat Performance. Spørg efter Greg.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) andreas4321 Member
Skrev for 19 years siden | | | |
det var nu mest forskellen på en t1 og t4 motor. jeg ved heller ikke lige helt hvad det de long-blok og (short-blok tror jeg det hedder) er for nogle.... hvis i evt. har nogle billeder af dem ville det nok være et hit lige at lægge dem ind.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Her i Danmark er en shortmotor en motor uden indsugningsrør, dynamo og udstødning. Sommetider uden svinghjul.
I USA er en longblok det samme og en shortblok er en blok med krumtap og plejlstænger.
At fortælle hvad forskellene på type 1 og 4 er meget omfattende.
Alting er større og mere solidt i en type4 og den findes på 2 liter fra Werket.
Men den skal bygges om til en eller anden form for opretstående blæserhus for at kunne bruges i en type1. Det kan man gøre selv eller købe delene.
Mit hjerte banker for en type4 motor.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) andreas4321 Member
Skrev for 19 years siden | | | |
er det her en type 4?http://www.handelstedet.dk/Pictures/Vwbug/DSCF1003.JPG
(permalink) andreas4321 Member
Skrev for 19 years siden | | | |
[web:55f9ef6b69]http://www.handelstedet.dk/buggy.htm[/web:55f9ef6b69]
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Nej det er en type3 motor.
Den er i bund og grund en type1 motor med med det "flade" blæserhus.
En type4 er også med fladt blæserhus men ser noget anderledes ud.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) andreas4321 Member
Skrev for 19 years siden | | | |
er de dyre og kan en eller anden evt finde et billede af en?
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Ok.
Taget her http://homepage.mac.com/ratwell/Type4/Menu87.html

Se det tog jo flere minutter at finde, men det er jo også lettere at spørge end at gøre lidt selv.
De fleste billeder hos motorfirmaer er uden blæserhus eller bygget om til brug i type1
Som her: http://www.klaus-kaefertuning.de/
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) OrangeBug Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Søg lidt på google, evt. under billeder, så finder du næsten svar på alt hvad du søger.
-------------------------------------------
Et gammelt legebarn
(permalink) Elnef Member
Skrev for 19 years siden | | | |
http://tunacan.net/t4/pics/main1.gif
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Det må da være en pige der har en motor i den farve
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Cyclone Member
Skrev for 19 years siden | | | |
så här ser en typ 4 motor ut när man har konverterat den till stående fläkt
[img:db447f0636]http://www.dea-hq.com/members/cyclone/Banners/Typ4converted.jpg[/img:db447f0636]

Reply

You must log in to post.