Jeg har en 1,8 t4 motor med motor kode AN .Jeg har nogle 44mm weberog 290 knast og udstøning fra ahnendorp 009 fordeler.Jeg vil gerne have ca130hk.Er der nogle der har nogle gode forslag.Påforhånd tak.P.S den skald bruges i en buggy
Ja. Glat portene i topperne for skarpe kanter. Lav noget godt sædearbejde, hæv komp. til 9,5-9,7. 10-10,5 hvis du vil køre på 97-98 oktan.
Få fat i nogen 40mm karbs. Og lad være med at bruge de universale manifolder der er 44-48mm.
Nu ved jeg ikke hvor stor din udstødning er. Den må ikke være mere end 35 helst 34 indvendigt.
Hvis det var mig ville jeg bygge den om til 2 liter selv om det koster lidt. Det giver bare så meget mere moment. Og det bliver lettere at nå 130 hk.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
hvor meget skald der til for at lave om til 2,0?.Hvor dan hæver du kompersontryk?
Krumtap, plejlstænger stempler og cyl. Fra en 2 L.
Cyl. og stempler skal du købe til en Porsche 914 2,0. Det andet kan tages fra en 2L busmotor og så bygge det hele sammen i din 1,8 blok og topper.
Ved at dreje hullerne i topstykkerne "dybere"
Det hedder kompressionsforhold, kompressionstryk er noget andet. Det er det du måler med en kompressionsmåler. De to ting hænger noget sammen men det er en anden historie.
Regn med at sætte 15000 af til stumper inden du er færdig med ventilstyr og alt lejer, osv. Plus tuningsdelene
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Hvor dan udregner man kompressionsforhold?.Hvis man skald lave om til 2,4l skal blokken ænders?. Hvor køber man cylinder/stempler billist?Tak for hjælpen.
Billigst i USA men kvaliteten er heller ikke på højde med de tyske, og blok og toppe skal bores op.
Søg på kompressionsforhold her i forummet, det har jeg forklaret mange gange
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.