? vedr. karb (bruser er væk!!)
Hola..
Nå men jeg fik jo så endelig skiftet den kobling samt udrykkerlejet (åndssvage clips) og den virker fint.. endnu
Desuden skiftede jeg så også tændrør og tændkabler når nu motoren var ude alligevel..
MEN.. nu synes jeg det er ligesom om den har en lidt elastik-agtig motorgang, altså.. Når jeg f.eks kører 100 slipper pedalen i 1 sekund, og jokker klampen i bund, så tager den fint omdrejninger men man kan ligesom mærke at den lige tænker sig om og så kommer den. Desuden hvis man har kørt omkring de 80-100 stykker og holder for rødt, så dykker omd til den er lige ved at gå ud, for så at komme op og holde en fin tomgang..
Jeg har justeret alt (ventiler ok, tænding er spot-on, karb'en er justeret efter bogen) Skidt i karburatoren tror jeg ikke det er (er renset) men måske karburatoris!? (har ikke haft det problem før altså)
Motoropsætning: 13oo F, std. udstødning, 30pict2, ingitor tænding, pertronix flamethromer tændspole 3 ohm, pertronix tændkabler 8mm magx2, bosch w8ac tændrør
Tillægsspørgsmål1: er det normalt at fordeleren bliver av-varm!
Tillægsspørgsmål2: Er det tegn på manifolden er for kold når der danner sig dråber af vand på ydersiden?
Tillægsspørgsmål3: Må der være noget slup ved fanen i blæsehuset?, der er i min og den støjer og skramler meget..
Håber noget af det her giver mening..
Ja fordeleren bliver vel ca lige så varm som blokken
Ja
Nej. Stop,stop inden det går helt galt. Allerede nu kan du godt regne med at blæserhjulet og navet bag på dynamoen er ødelagte.
Der skal være samlet rigtigt og spændt godt
Det kan faktisk også bare være ude ved remskiven den er gal. Der skal være en 8-10 skiver for at den yderste flange kan "nå"
Men skift beskadigede dele
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
[quote:dbf9d9e17b="Frank_Andersen"]Nej. Stop,stop inden det går helt galt. Allerede nu kan du godt regne med at blæserhjulet og navet bag på dynamoen er ødelagte.
Der skal være samlet rigtigt og spændt godt
Det kan faktisk også bare være ude ved remskiven den er gal. Der skal være en 8-10 skiver for at den yderste flange kan "nå"
Men skift beskadigede dele[/quote:dbf9d9e17b]
Altså skiver bag remhjulet? for der er kun to tynde skiver.. Og det er altså forkert? "Yderste flange kan nå" hvad mener du helt bestemt her?
Den øverste remskive er jo delt, og så har man 8-10 skiver man justerer kilerem med.
Man må ikke bare justere og bruge 6 skiver og så lade de 4 sidste bliver liggende på gulvet. De SKAL så sidde på ydersiden ellers kan den flange der sidder lige under møtrikken ikke nå. Den kommer ikke ind og klemmer på remskiven, men kun på navet.
Så ødelægges remskiven osv.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Det kan også være hvis du har brugt en uoriginal forkromet remskive. De passer ikke på akslen og går så løse og støjer.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Der sad noget forkromet skrammel, er nu skiftet til noget originalt, Og så vil jeg ellers kigge på det blæsehus..
Takker for forklaringen!
jeg vil tro at dit forvarmningsrør på indsugningsmanifolden er tilstoppet, derfor bliver manifolden for kold, og din motor går ud efter motorvejskørsel
Din accelerationspumpe i karburatoren virker ikke hvis din motor "skal tænke sig om"
af med toppen af karburatoren
vip strålerøret op
blæs det igennem
check funktionen
saml
kør
-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707
Ja du har nok ret mht manifolden.. synes bare det var mystisk problemet opstod lige efter jeg havde haft motoren ude..
Jeg tjekker lige accelerationspumpen i karburatoren, selvom det hjalp MEGET at jeg monterede de originale tændkabler igen! De 8mm hi-po tændkabler dutter vist ikke rigtig sammen med noget std tjavs.. (de var nu også et fejlkøb, men troede alligevel ikke at de ville opføre sig sådan)
Tak for svarene!
Sommetider hader jeg at få ret
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Nå nu fik jeg så skilt karburatoren ordentligt ad.. hvaaøøø.. sidder der ikke nogen "bruser" i en solex 30 pict 2 !? For der er ikke nogen i min karb.
(håber sandelig ikke den har fundet vej ned til motoren.. 8O )
Kan man købe sådanne løse!?
din motor har sikket "ædt" bruserrøret,, pil et ud af en skrotkarburator.
der SKAL være et i en pict2
-------------------------------------------
My drinking team has a racing problem.... 23201389
Hmm det lyder ikke så fedt! Er der nogen der ved om "bruseren" ændrede sig igennem årenes løb, da jeg har en jeg kan tage fra en brosol 34 pict 4..
Du kan vist tage det fra hvilken som helst type 1 karburator.
Det er vel egentligt heller ikke meningen at gasspjældet skal være bukket let i den ene side!?! (gad vide om den forrige ejer sidst har justeret den karb med en hammer!?!)
Det lyder som om du skal sætte en anden karburator på.. Eller i gang med at reparere lidt på den du har..! 8)
[quote:cdd6a582e2="vwanders"]Du kan vist tage det fra hvilken som helst type 1 karburator.[/quote:cdd6a582e2]
Mht til den bruser der.. Så bliver den åbenbart tykkere i en 34 pict, da den ihvertfald ikke passer ned i åbningen på min 30 pict..
[quote:7d245eb593="Danborn"]din motor har sikket "ædt" bruserrøret,, pil et ud af en skrotkarburator.
der SKAL være et i en pict2[/quote:7d245eb593]
Jeg skiftede olien idag (ikke engang 300km siden sidste olieskift) da jeg ville have vished om hvorvidt den bruser var faldet ned i motoren, men der var ikke noget i oliesien overhovedet, så jeg må gå ud fra at den har manglet siden jeg købte bilen..
Det undre mig bare at den så går så udpræget dårligt i tomgang nu (den står og kører op og ned når den er kold, hvis den da ikke helt går ud), da den ikke har gjort det hele tiden.
Den accelere faktisk også fint og kører i det hele taget fint nok, det er bare den tomgang der mangler når den er kold/halvvarm.. (alt er justeret 40 gange)
Men jeg må vel bare gå ud fra at der er andet i vejen med den karb end den manglende bruser..
hej hvis bruseren falder ned i manifolden og du så tror du kan se den i bundkaret så er der sgu noget galt med den motor,den ryger jo ind i cylinderen(forbrændingskamret)og så nok ud af udstødningen hvis ikke den sidder i toppen af et stempel
hilsen kylle
Jeg formodede egentligt bare at der ville være nogle småspåner eller lignende der ville indikere at der havde været et fremmedlegeme.. men okaj så.. Motoren virker heller ikke som om den umiddelbart har lidt nogen skade.