Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Buggy lavet på 1303 bund..?

Tags:
No tags yet.

(permalink) renikkel Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Hej

Jeg vil lige høre om der nogen der ved hvor meget der skal kortes af en 1303 bund hvis den skal bruges til en Buggy (jeg er klar over forbroen ikke kan bruges)?

Når den kortes op, må man så godt bare skære den over og svejse den sammen igen, eller skal den forstærkes ekstra der hvor man svejser den sammen?

MVH. René Hansen
(permalink) Blob Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Det er lidt forskelligt hvor meget de skal kortes op. Det kommer an på hvilken karrose du vil bruge. Den skal min kortes 280mm, men langt de fleste bliver kortet 380mm.

Som forstærkning lægges der et stykke 2mm som er ca. 100mm bredt over svejsningen på tunnelen. Den fuldsvejses så også.

Håber det var svar på dine spørgsmål, ellers så baer sig til.

Jakob
(permalink) Blob Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Forresten hvor fra i landet kommer du?

Der er sikkert en buggy-ejer i nærheden som gerne vil give dig et par fif.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Den skal afkortes efter VWs anvisninger.
Man skærer overdelen af tunnelen over.
Skærer bunden af tunnelen over forskudt, sådan at snittet ikke kommer til at ligge samme sted som overdelen. Derfor er man nødt til at bore nogen af punktsvejsningerne op og forskyde bunden.
Bundhalvdelene skal skæres i en aflang Z-facon og overlappe hinanden med ca. 25 cm.
Og ja snittet over og under tunnelen skal til sidst have en laske der ligger over svejsningen som beskrevet.
Lad være med at skære rørene over inden i tunnelen. Slib svejsningerne op ude bagi og skub dem bagud og skær det af der bliver for meget. Så slipper man for at forsøge at samle dem inde i tunnelen.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) renikkel Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Jeg kommer fra århus, men laver det ved mine forældre i sønderjylland, da min far har værksted og svejseværk.

Mange tak for svarene, det hjalp en hel del.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Det kan give lidt problemer. Du skal have de rigtige regninger, så du gør det rigtigt.
Det letteste vil være at bruge det forreste af bunden fra en 73-74 med forbro og så 1303 bagdel.
Jeg går ud fra det fordi du vil have IRS.
Du skal ikke bruge forenden fra før 71 for så passer bundprofilen ikke sammen henne ved sædeskinnerne.
Du kan ikke umiddelbart bruge en 1303 bund og så bare svejse et rammehovede på til en forbro.
Den forreste del af rammen med de to 10mm bolte i hjørnerne er for brede.
Det kan laves om ved at skære og svejse, men tænk på det.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) paradigm Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Hvis du kommer fra

Reply

You must log in to post.