Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:46 KTP: Ktp
19:06 jbl: Type 3
17:05 tobje1000: Tobje1000
22:36 John Pedersen Skagen: Jo det kan man sagtens http://vwnettet.dk/topic/219319
21:22 Den halvblinde: Desværre ik
13:33 my56vw: 1303
18:10 Michael Munk: Kan man ikke længere søge herinde

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Bus 1600 eller type1 1600 motor ?

Tags:
No tags yet.

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Jeg skrev dette som svar til en anden tråd, men jeg bevægede mig vist lidt væk fra emnet. Her er det som generel oplysning:
En busmotor, f.eks. AS og AD fra 1971-76 er det samme som en type1 motor. Bortset fra lydpotten og nogen store køleblikdele, der faktisk bare er skruet uden på en type1 motor.
I 77-79 kommer der nogen underlige busmotorer med 215 og 228mm koblinger og små udstødningsventiler. De yder vist også kun 47-48 HK i stedet for 50HK.
Strømfordeleren og tændingsindstillingen er ændret for at imødegå nogen forureningskrav og de kan være svære at få til at trække ordentligt fra bunden ligesom en 1302-03 1300 motor.
Det hjælper dog at sætte ældre fordeler i og lave et andet tændingsmærke på 7,5 før top.
Det samme gælder i øvrigt for flere motortyper, f.eks. jagtvognsmotorer.
Læg mærke til at nogen motorer kører med 0-grader eller helt tosset 5 grader efter top som grundindstilling. Det er faktisk helt op til 12,5 grader "forkert" Og strømfordelerne kompenserer ikke i kurven.
Prøv at ændre sådan en motor til at køre som" i gamle dage" Det bliver en helt anden bil.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.