Nu bliver jeg nødt til at konsultere vw dokteren!
Min tænding er tilsyneladende død. Efter at have kørt upåklageligt aftenen før, ville motoren ikke starte i morges! Intet har været pillet ved.. Alle tændingsdele er nye (3 mnd gamle).
Når jeg prøver at starte, tørner den bare løs uden at starte, for tilsidst at give et ordentlig skrald ud af udstødningen! Platiner er justeret til 0.4 mm og alle forbindelser er tjekket. Hvad fejler den?
Er det endnu et tilfælde af brazillis uoriginalis?
Hvis den giver et skrald i udstødningen er der et eller andet der tænder..
Jeg har prøvet at min nåleventil ikke lukker så den pladrer benzn igennem motoren, det kan give et skrald i udstødningen.
Men så lugter der af benzin..
Check 2 ting, Gnist og brændstof..
-------------------------------------------

Jeg ville nok starte med at skrue tændrørene ud, rense dem, og tørne motoren et par sekunder for at få blæst kamrene ud.. Så er du ihvertfald sikker på at du ikke har druknet den.
Skru dem i igen, og tjek lige om der er gnist på når motoren tørner..
Hvis den ikke har gnist på, så tag et voltmeter og tjek om der er strøm til tændspolen. (Klemme 15)
Det er nok dine platiner der ikke åbner eller er snavsede. Hvis de åbner så rens dem med acetone eller elektronikrens på et stykke pap.
Hvis dine platiner ikke åbner, ja så har brazil slået til igen.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Det er afgjort Rassers skyld. Der er udbrudt en epidemi der angriber tændnings delene. Det startede på Rassers, straks efter fik min de første symptomer og nu er den helt syg. Nu er det åbenbart din den er gal med. Hvor skal det ikke snart ende?
[size=8:6dbd5fc709]Ps. Har købt dæk.[/size:6dbd5fc709]
-------------------------------------------
Mvh Søren. Tlf 50 312 312
Hehe... ja der er nok udbrudt epidemi ;-)
men hva faen - kuren skulle være et par dage i garagen med masser af knofedt og nye dele.... virkede for min motor - den kører nu bedre end nogensinde før.
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia