Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Motor til Buggy

Tags:
No tags yet.

(permalink) Anonym Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Hej med i aktive VW folk
Er der nogen som kan give mig et godt foreslag til en motor i en buggy.
Lige nu er der en std. 1300c motor i, bilen er fra 1960 med tromler for og bag.
Mit mål er en bundsolid, sejtrækendene motor med et godt optræk, uden de "vilde Japanske heste"
Prisramme max 15.000.- alt incl.
Hvis det er muligt?
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 19 years siden | | | |
ja det kan du få en god 1600 til - vil du bygge selv - eller købe køreklar ?,
hvis du bruger søgefunktionen er der en masse info om emnet - god fornøjelse
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Anonym Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Tak for hurtige svar.
Jeg har en 1200cc motor som kun har kørt 53.000km. kan den mont. med 1600cc cylinder, eller passer det ikke sammen.
Findes der nogen bøger/links på DANSK om lettere tuning af disse motorer

På forhånd tak
Hilsen Henrik
(permalink) Anonym Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Var der ikke bare en der kendte til et link / bog
på DANSK, om motor sjov til en bobbel motor.
Jeg håber meget derpå.
Hilsen Henrik
(permalink) vwanders Member
Skrev for 19 years siden | | | |
8) Jeg tror det bedste danske opslagsværk er lige under næsen på dig..!

Søg her i forummet, så finder du en masse god info..
-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) supersteff Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Hej

På biblioteket i Aabenraa findes en bog på tysk, som hedder: "Jetzt mache ich ihn schneller". Den her jeg lige læst, og den er meget underholdende.

Supersteff
(permalink) cardude Member
Skrev for 19 years siden | | | |
hvis det er en 1960 bund så tjek lige at gearkassen ikke er en splitgearkasse. kendes ved at den modsat moderne gearkasser har to halvdele der er samlet ned langs midten med en masse bolte. hvis det er en splitkasse så skal du skifte gearkassen inden at du så meget som tænker på at tune den motor du har.

min buggy fra 1960 havde sådan en gearkasse. gearkassen døde da den standart 1500 motor der sad i kom til at køre rigtigt godt.
(permalink) kitcarlasse Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Efter min mening skal du have en vandkølet Alfa boxer motor i - for ca 15.000 kr kan du montere en 147 hk motor med køler og adapter !
(permalink) Anonym Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Tak for rådet ang. splitgearkasse,
jeg skal nok lige få det undersøgt før
jeg begynder
(permalink) Skallerup S. Member
Skrev for 19 years siden | | | |
[quote:41570cdfa9="kitcarlasse"]Efter min mening skal du have en vandkølet Alfa boxer motor i - for ca 15.000 kr kan du montere en 147 hk motor med køler og adapter ![/quote:41570cdfa9]


-------------------------------------------
Keep your dream alive.!!
(permalink) vwanders Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Alfa 33 1,7 QV har en 147 hestes boxermaskine.. Andet er der vel ikke at sige om det.. 8)

http://www.google.com
-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 19 years siden | | | |
så kan du da ligeså godt købe en gammel alfa sud - også skære taget af - hehe

det er da mindst ligeså sjovt
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) paradigm Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Hold nu op, det er VW nettet og ikke PastaRulleskøjte nettet det her :roll:

Næh du, smid du en 2.0ltr T4 motor i din buggy istedet, du skal jo også lige huske at hvis du allerede har betalt afgift og du smider sådan en alfa motor i, får du nok et problem med at forklare det overfor en synsmand eller betjent.
(permalink) Biffo Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Det er en rigtig go´ ide med en 2,0 T4 motor - masser af bundtræk og kræfter. Tilmed er det en rigtig solid og pålidelig motor.
Den eneste ulempe er prisen :cry: - medmindre du er så svineheldig at finde en motor der er konverteret til brug sammen med T1.
Skal den bygges og konverteres "fra bunden", får dit budget nok ben at gå på inden du er færdig.
Et forslag er at finde en 1,8 T4 motor. De er overkommelige at finde for en fornuftig penge, og alt efter type yder de 75 - 86 HK af standard.
Med den som udgangspunkt kan du lave konverteringen T4 i T1 , og med lidt held og snilde holde dig indenfor dit budget.

Så må du ud og hakke roer, gå med aviser, fiske med bundgarn eller lignende, så du får slanterne til 2.0 l cyl. sæt, bearbejdning af toppe, krumtap, knastaksel, karburatorer osv. osv. :D

- bare mit forslag...

mvh
Biffo
(permalink) Skallerup S. Member
Skrev for 19 years siden | | | |
[quote:299df9abde="paradigm"]Hold nu op, det er VW nettet og ikke PastaRulleskøjte nettet det her :roll:

Næh du, smid du en 2.0ltr T4 motor i din buggy istedet, du skal jo også lige huske at hvis du allerede har betalt afgift og du smider sådan en alfa motor i, får du nok et problem med at forklare det overfor en synsmand eller betjent.[/quote:299df9abde]



Hey hey..

Jeps det er VW nettet det her.. meeen.. Jeg har set en VW Ferrari, med en 6 cyl. bugatti boxermotor monteret, alt som et kit på en VW base..

Selvom der bliver puttet diverse dele fra andre biler på er den stadig reg. som VW 1300, men med godkendte ændringer.. Manden havde alle papirer på godkendelse m.v. så det var fuldt ud lovligt.. Kostede bare kassen.. 8O

Og der er plads til alle herinde har jeg bemærket og det syntes jeg er helt fint.. OG en kulsort Karmann Ghia med en Alfa motor som ovenstående og rod'et for hårdt i interiør m.v. må da kunne bringe et skævt smil ( som en ræv der lige har tømt hønsehuset ) frem på alle VW entusiasters læber..

Syntes ihvertfald det lyder spændende og gad godt høre lidt mere om hvad det var for et monteringskit m.v. til sådan en alfa motor.. m.m.

Hyg jer derude..

Hilsen Vejle..
-------------------------------------------
Keep your dream alive.!!
(permalink) paradigm Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Ja hvis du nu læser mit indlæg korrekt vil du måske fornemme glimtet i øjet.

Dog er jeg helt seriøs mht. t4 motoren istedet, langt mindre bøvl i længden tror jeg. Og det behøver ikke koste kassen at bygge den om. Så længe den skal i en buggy behøver du jo ikke starte med at ofre 6k på et porsche køl, det originale kølesystem kan fint være der.

En 2,0l CU t4 behøver ikke koste mere end 2-3k i indkøb og det samme i lidt nye dele. Hvis bilen så ikke er på dansk afgift endnu, betaler du lystigt de 2-3k mere det koster i afgift, og så har du en buggy der er det samme mere værd i gensalgsværdi.
(permalink) Skallerup S. Member
Skrev for 19 years siden | | | |
OK.. mit indslag var absolut ikke ment som et surt opstød.. ;)

Så beklager hvis jeg fejl formulerede mig..

hygge derude..

Hilsen Vejle.
-------------------------------------------
Keep your dream alive.!!
(permalink) Anonym Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Tak for mange gode råd.
Jeg har prøvet at søge her, men kan ikke
finde ud af om man kan få den godkendt
med en mindre effektforøgelse når jeg kun
har tromlebremser og ikke vil ændre på det
Ps. jeg ved godt tromlebremser nok er "yt"
Hvis den kan godkendes.
(hvor mange hk/cc er det med ?)
Hilsen Henrik
:D
(permalink) Anonym Member
Skrev for 19 years siden | | | |
:lol:

Reply

You must log in to post.