Jeg har smidt et sæt kadrons på min 1914 og de kører fint på nær én ting. Den prutter lige et par gange efter tændingen er slukket og det kan ikke være sundt.
Dyser er ikke for store. (55/140)
Tomgang er o.k ca. 900 o/min.
Tændrør er ikke sodet til.
Den er ikke overvarm.
Så vidt jeg kan se drypper det ikke fra acc. pumperne, dvs. jeg regner med at benzintrykket ikke er for højt.
Tændning: max. avancering 30 deg. BTDC.
Hvad kan der være galt?
For lavt oktan tal kunne værre årsagen.
Med den gamle 34 pict 3 var det aldrig et problem.
Jeg kører ikke med høj kompresion.
Jeg nægter at hælde V-Power på en VW.
Tilsodede forbrændingskamre..
For sen tænding - selvom din maksimalavancering er fin, kan det godt være den står for sent ved lave omdrejninger..
Eftertænding er ikke farligt, men nok så "upænt" og og virker ikke cool når man kommer et sted og slukker sin motor.
Det kan skyldes:
For varm, meget for varm motor.
Forkert tændingstidspunkt.
For varme tændrør, glødetal.
Forkert oktantal.
Sod
Men de mest normale er:
For fed blanding i tomgang
For høj tomgangshastighed
Dårlig synkronisering så den ikke falder ned i tomgang med det samme.
Utætte manifolder altså falsk luft ved en slange eller pakning.
Du skriver ikke noget om hvilken fordeler du kører med ?
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Jeg må nulre lidt med med min 009. Den står ved omkring 5 grader BTDC i tomgang.
Nu vil jeg snart prøve den SVDA.
Hvordan kan det være at tændingen har indflydelse efter den er afbrudt?
Tak for input.
Fordi hvis den ikke "står rigtigt" oparbejdes der for meget varme ved f.eks. tændrørene og så kan den køre videre på det benzin den suger til sig
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.