Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Motor går ikke ud efter afbrudt tænding.

Tags:
No tags yet.

(permalink) kubelsvinet Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Jeg har smidt et sæt kadrons på min 1914 og de kører fint på nær én ting. Den prutter lige et par gange efter tændingen er slukket og det kan ikke være sundt.
Dyser er ikke for store. (55/140)
Tomgang er o.k ca. 900 o/min.
Tændrør er ikke sodet til.
Den er ikke overvarm.
Så vidt jeg kan se drypper det ikke fra acc. pumperne, dvs. jeg regner med at benzintrykket ikke er for højt.
Tændning: max. avancering 30 deg. BTDC.

Hvad kan der være galt?
(permalink) Saatte Member
Skrev for 18 years siden | | | |
For lavt oktan tal kunne værre årsagen.
(permalink) kubelsvinet Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Med den gamle 34 pict 3 var det aldrig et problem.
Jeg kører ikke med høj kompresion.
Jeg nægter at hælde V-Power på en VW.
(permalink) vwanders Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Tilsodede forbrændingskamre..
For sen tænding - selvom din maksimalavancering er fin, kan det godt være den står for sent ved lave omdrejninger..
-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Eftertænding er ikke farligt, men nok så "upænt" og og virker ikke cool når man kommer et sted og slukker sin motor.
Det kan skyldes:

For varm, meget for varm motor.
Forkert tændingstidspunkt.
For varme tændrør, glødetal.
Forkert oktantal.
Sod

Men de mest normale er:

For fed blanding i tomgang
For høj tomgangshastighed
Dårlig synkronisering så den ikke falder ned i tomgang med det samme.
Utætte manifolder altså falsk luft ved en slange eller pakning.

Du skriver ikke noget om hvilken fordeler du kører med ?
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) kubelsvinet Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Jeg må nulre lidt med med min 009. Den står ved omkring 5 grader BTDC i tomgang.
Nu vil jeg snart prøve den SVDA.

Hvordan kan det være at tændingen har indflydelse efter den er afbrudt?

Tak for input.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Fordi hvis den ikke "står rigtigt" oparbejdes der for meget varme ved f.eks. tændrørene og så kan den køre videre på det benzin den suger til sig
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.