Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:46 KTP: Ktp
19:06 jbl: Type 3
17:05 tobje1000: Tobje1000
22:36 John Pedersen Skagen: Jo det kan man sagtens http://vwnettet.dk/topic/219319
21:22 Den halvblinde: Desværre ik
13:33 my56vw: 1303
18:10 Michael Munk: Kan man ikke længere søge herinde

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Hjælp til godkendelse

Tags:
No tags yet.

(permalink) Anonym Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Er der nogen der kan hjælpe mig!!!
Jeg har prøvet at søge her, men kan ikke
finde ud af om man kan få en buggy (med opkortet bund fra 1961,
motor AB 1300cc fra 1974) godkendt ved syn med en mindre effektforøgelse
(evt. cylindersæt 1600cc, std kompression, std knast
et sæt kadron og tarmslyng)
Jeg har tromlebremser for og bag (2-kreds) hvilke jeg ikke vil
ændre på.
Ps. jeg ved godt tromlebremser nok er "yt"
Hvis den kan godkendes,
hvor mange hk/cc er det evt. med ?
Eller er det bare ca. 40HK når jeg ikke vil ændre bremser
Håber på hjælp :lol: :)
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 20 years siden | | | |
hvad siger dine papirer , hvad er bilen født med ?? - er blokken en 1300 , og siger papirene 1300 , så kører du da bare til syn ...

hva model tromler har du på
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Anonym Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Bilen er en type 113 med 1200cc motor
:)
Så det er nok ikke så godt
(permalink) Anonym Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Bilen er en type 113 med 1200cc motor
:)
Så det er nok ikke så godt
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hvis bilen eller kører godt og kan bremse og fjedre.
Motoren går pænt osv, skulle der vel ikke være noget til hinder for det.
Men hvis ikke den kører og virker falder man jo over den og begynder at kigge.
Tro mig, min type1 med 2,0-2,6L har været i synshal mange gange uden vrøvl.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Anonym Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Tak Frank for det hurtige svar.
Men jeg læser hele tiden at med tromlebremser
for og bag kan bilen ikke bremse, (min bremser nu ellers godt nok)
derfor mente jeg ikke den ville kune synes med mere end
de ca 40 HK :)
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 20 years siden | | | |
selvfølgelig kan en tromlebremse bremse , er det iorden og justeret rigtigt bremser de fint , hvis du bremser ned to gange i træk fra 120 - 0 ;uden de når at køle ned, kan de måske ikke så godt som skiver , men de kan stadig bremse, folk der skriver tromler ikke kan bremse er fordi de ikke har fået dem lavet ordentligt i forhold til factory specs..

de fleste går ud fra , at bare det er nye "reprodele" så er det iorden , eller at bare man køber nye bakker til sine gamle tyndslidte tromler så er det iorden , NEJ , de skal sku omkring et bremsværksted og ligges til alligevel , er det NOS dele , så passer stumperne , men ikke de reprodele man kan få, men NOS dele er jo 5x så dyre og svære at skaffe

en buggy vejer næsten 300 kg mindre end en bobbel , så du har rigeligt med overskud af bremse effekt - skiver er alt for opreklmameret på en buggy - især hvis den IKKE har over 100 hk ..

så kør du bare videre med dine tromler med god samvittighed..

en buggy er så let i snuden at dækkene slipper inden at bremserne giver op pga varme...

også vil jeg skide på hvad andre buggy folk mener om det - kan man lave bremser korrekt , og man ikke har over 100 hk - er tromler
sgu rigtig fint enda.. det er dog vigtigt den kan fjedre for at det virker optimalt , og det er der ikke ret mange sænkede buggyer der kan, fordi de har købt en elendig forbro , istedet or at lave noget selv - der virker..

skiver er noget opreklemeret lort på en bil der vejer under 600 kg basta !
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Anonym Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Tak "Bornholmer" for dit gode svar
Jeg forstår at en forøgelse af HK/cc
nok er mere et skøn fra den pågældene
synsmand, end en fast regel
Er det helt forkert tolket!
:lol:
(permalink) BuggyBoy Member
Skrev for 20 years siden | | | |
[quote:d5d49e9669="Frank_Andersen"]Hvis bilen eller kører godt og kan bremse og fjedre.
Motoren går pænt osv, skulle der vel ikke være noget til hinder for det.
Men hvis ikke den kører og virker falder man jo over den og begynder at kigge.
Tro mig, min type1 med 2,0-2,6L har været i synshal mange gange uden vrøvl.[/quote:d5d49e9669]

DVS.Du mener jeg fx bare kan køre til syn med min 1914 med 2x 44idfére? hvis bare den kører pænt og bilen virker??? Så gider jeg da ikk bruge en weekend på at forberede syn længere pga motoren... selv om der står det er en 1300ér i papirerne...

PS. Sorry jeg lægger den midt i dit indlæg...
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Det kan jeg ikke se det skal være så svært
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Anonym Member
Skrev for 20 years siden | | | |
tIL "BUGGY BYO"
Det gør ikke noget, jeg lære noget hele tiden
:lol:

Reply

You must log in to post.