hey.....
Lige et par spørgsmål?
hvor mange heste har min 1,8 ca., den har motor kode AN003917.
Hvis det kan hjælp, er den 93mm i boring og 66 mm i slag.
nogen gode råd eller tips så det bliver lidt mere "spændende" (har dobbel weber), den skilt fulstændig af og der kommer nye lejer i. Det var bare om der var nogen ide i at købe en ande knast til den nu hvor jeg er inde i maven på den.
på forhånd tak
Tim petersen
mht. knast så er du nødt til at gøre op med dig selv hvad motoren/bilen skal bruges til.
Fortæl lidt mere om hvad planer er med bil/motor, så er chancerne meget meget større for at du får god hjælp.
(men ja - smid da en større knast i ;-) )
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
hey igen..
Jamen motoren skal ligge i en Buggy, og hvad er min plan? tja...
Jamen det skal bare kunne køre godt, være lidt frisk når man træder på pedalen. men heller ikke noget vildt!
Jeg får krumtap, svinghjul og kopling afbalanceret. samtig bliver stempler og plejstænger afvejet nu når jeg alligevel er i gang.
nogen ide i at lettet svinghjulet?
den gammle knast er slidt så der skal en anden en i alligevel!
Hvilken en vil I anbefalde til mit behov?, og hvad vil man ende med at få af heste ca. med dobbel weber, knast og anden tænding?
mange sørgsmål, men håber på lidt vejledning.
hilsen Tim
for mange år siden lavede vi mange af den slags motorer
10.1 comp og en knast ca 284+ en 009
og du har hurtig 120hk i en buggy
MVH Dennis
Web 163 eller 163/86a og så 9 - 1 CR. Det dur. Vil du have masser af bund moment skal du have den på 105 LC.
T.
hey...
tak for svarene...
Bug_service: Hvad køre den med af komp. standart?,
Farmer: nu er jeg ikke så meget inde i det endnu, så jeg er ikke helt med på hvad du mener?!?
(Web 163 eller 163/86a og så 9 - 1 CR. Det dur. Vil du have masser af bund moment skal du have den på 105 LC.)
Hilsen Tim
Det vare så mig der glemte at logge ind!!
Hilsen Tim
Std CR på en AN motor er 8,6-1
Web 163 er en variant af en "284 " knast.
163/86a er en split duration. Den giver bredere arbejdsområde og bedre topstk temp under hård belastning.
105 LC er lidt svært at forklare. Det har noget at gøre med hvor ventilen har fuldt løft i cyklussen. Ved at flytte op eller ned på den kan man flytte bla momentområdet.
Til en buggy motor kunne jeg godt forestille mig en 163/86a på 105 LC og 9 til 9,5-1 CR. Afhængig af alt det andet, 110 - 115 hk max v. ca. 5800 omdr.
Om du skal lette svinghjulet, er jo en smags sag. Skal den snurre op i en fart, eller vil du favoriseret al den kinetiske energi der er i et std vægt svinghjul til de - typisk - ret store basghjul.
På en 1800ér tror jeg ikke jeg ville gøre det.
T