Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
12:10 Karsten_vw: Glædelig jul ?
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  1300 bygges til 1600

Tags:
No tags yet.

(permalink) TLS Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Hej jeg vil gerne høre jeres mening, når man bygger
en 1300 motor om. Ved at montere 1600 stempler
og 1600 topper på. Skal man så vælge enkelport eller
db port. Hvad er fordelen eller ulempe ved enkelport
og med db port. Der skal bare bruges en standart 1600
kaburator. Og standart vippearme.
Hvilken kommer til at trække bedst. og hvad med hk
bliver der også forskel. Det er til normal kørsel i
en type1 fra 1959. Hvad skal man vælge enkelt eller
db port. Det bliver med nye topper og stempler og
cylinder. Den 1300 motor jeg har er en AB motor
MVH TLS.
-------------------------------------------
Syddjurs
tlsunder@outlook.dk
(permalink) TonniDK Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Hej TLS

Jeg har siddet med lidt de samme spørgsmål, jeg har lidt af svarene, men også nogle flere spørgsmå, så jeg håber det er ok hvis jeg mænger mig på :wink:

efter at have læst dette indlæg dobbeltport vs. enkelport som haardberg startede, er min 1600 plan at bygge den ud af en F-motor (40hk enkelportet 1300) jeg har til at stå, hvor toppene så skal fræses op, eller hvad det hedder, så de passer til 1600 cylindrene. Så har jeg en enkeltportet 1600cc

Jeg ved så ikke hvilken karburator og strømfordeler jeg skal køre
med... :?:

men da jeg ikke er bøsse, så skulle jeg måske hellere lave en motor med dobbelte karburator... så jeg kan leve optil floyd_clymers krav til en heteroseksuel mand :wink: Så ville jeg nok vælge at lave den ud af en AB motor (44 hk dobbeltportet 1300cc) jeg har til at stå, igen med fræste toppe, så der vindes lidt kompression... eller skal den laves på f-blokken med AB toppene??? :?: og der er jo dog-house til oliekøleren på en AB, men... og... [img:bd50d22cf8]http://www.rustfjerner.dk/confused.gif[/img:bd50d22cf8]
(permalink) renikkel Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Hej

Undskyld jeg bryder også lige ind og stiller spørgsmål....

Jeg har monteret 1600 cylinderhuse, cylinder og toppe på min 1300 motor uden at skifte kaburator og nu kan jeg ikke helt finde ud af om den går dårligt fordi kaburatoren ikke er ok, eller der bare skal en 1600 kaburator på. måske skulle man montere dobbelt kaburator med det samme, men bliver den ikke meget mere uøkonomisk af det, det er jo ikke fordi benzinen er pisse billig fortiden:-(

Hvor meget arbejde ligger der i at smide dobbelt kaburator på, er det det eneste der skal gøres eller skal man skifte mere end det?
(permalink) dRjENSEN Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Du skulle faktisk få en bedre benzinøkonomi (forudsat at du kører på samme måde som med org. centermonteret, men hvem gør det?) af at montere dobbelt karburatore som følge af at det er lettere at styre en nøjagtig luft/benzin blanding med en karb til to cyl.

Så'en har jeg forstået det ihvertfald..

Reply

You must log in to post.