Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:46 KTP: Ktp
19:06 jbl: Type 3
17:05 tobje1000: Tobje1000
22:36 John Pedersen Skagen: Jo det kan man sagtens http://vwnettet.dk/topic/219319
21:22 Den halvblinde: Desværre ik
13:33 my56vw: 1303
18:10 Michael Munk: Kan man ikke længere søge herinde

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Ide til motor i buggy

Tags:
No tags yet.

(permalink) Anonym Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hej med i aktive vw folk
Jeg har gennem de sidste 2 år (vinter) gået og renoveret
min buggy, "helt fra bunden" med sandblæsning og nu til
den er blevet færdig-malet.
Mit spørgsmål er nu om der er nogen der her har et par
gode ider til en motor til min buggy.
jeg har prøvet at søgt her, men ikke lige fundet den rette
forklaring på en motor til en kun 600kg tung buggy.
Mit mål er en god solid motor som trækker rent fra
tomgang og op til ca 3500 omdr.
Det skal ikke værer nogen JET-JAGER men heller ikke
kedelig.
Håber der er nogen som vil give mig et par serieøse bud
Hilsen Claus
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 20 years siden | | | |
hva må den koste - det er det der afgør sagen i sidste ende
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Anonym Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Der er masser af muligheder når du ikke forlanger mere.

Spørgsmålet er bare om du kan finde noget der stadig duer.. Der er ikke meget af det tilbage som er værd at putte bagi uden renovering.

Men hvis du kan så er.

Std T4 1700cc - 1800cc - 2000cc..

Af dem ville jeg vælge en 1800S motor med std køleblik..

Std T1 motorer er der kun en der er værd at køre med i min bog og det er en std 1500cc.. Den kører bare lækkert..

Der er garanteret en masse der har helt andre meninger end mig men så må de jo skrive det. ;)
(permalink) Anonym Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Prisen er ikke lagt fast endnu, men et sted mellem
5000,- og max 20000.-kr.
Jeg vil også gerne holde fast i det ikke skal være en
motor jeg skal rep. / justerer på hele tiden.
Hilsen Claus
[i:d6397be851](Tak for de første bud[/i:d6397be851])
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Ja en std. 1,8-2,0L type 4, med 90-100HK. Lavet om til højt blæserhus. Det kan så være Porsche elle VW
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Anonym Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Jeg takker for svarene
Jeg har nu søgt her og fundet ud af at en type 4
motor vil lette trykket på forhjulene med 25 til 35 kg
hvilke jeg helst ikke vil da den er meget let i forenden .
Jeg tror nok jeg heller vil lave en god type 1, men med
de krav jeg skrev først.
Jeg læser også her at lange / korte manifolde /enk. /dobb.
karburator har indflydelse på om det skal være trækkraft
eller omdr. jeg vil havde.
Derfor hvis nogen evt. kunne give mig en beskrivelse
på cylindervolume-knast-komp.-toppe-karburator-
strømfordeler-oliepumpe-udstødning-kobling m.m. som
ville være perfekt til for mig.
Det skal ikke værer nogen JET-JAGER men heller ikke
kedelig.
[i:6218d9174d]Den skal kunne kører på blyfri 92[/i:6218d9174d]
Hilsen Claus
(permalink) Farmer Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hvaffornåedsludder ??
Nej, hvis du kører med T4 motor i din buggy, er det formålstjenligt at
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Anonym Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hej Claus
Du kunne også prøve med en standart 1600cc med 276 knast, standart kompression evt. et sæt kadron og et tarmslyng.
Den trækker også rimeligt fint i en buggy.
(permalink) Anonym Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hej igen
Glemte lige at skrive at det giver ca. 65HK.
(permalink) Anonym Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Tak for gode ider til min motor
Ville lige hører om en type4 motor passer over
på den gearkasse som sidder i en type1 fra
1968
SKAL køling laves om eller kan den bruges ude
den skal ændres, når det er til buggy.
Hilsen Claus
(permalink) Anonym Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Du kan også lige prøve dette links
http://vwnettet.dk/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=1959
(permalink) Anonym Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Jeg takker meget for jeres ider til min motor.
Har også prøvet at søge men syntes ikke det
er så let uden der dukker alt muligt andet op
end de jeg søger.
Hilsen Claus
[i:284160a881]Jeg er nok ikke så god til det med "computer"[/i:284160a881]
(permalink) Anonym Member
Skrev for 18 years siden | | | |
(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Først: Hvorfor logger du ikke ind?

Hvis det er en færdig motor du vil købe som er lige til at montere så køb da en af Farmer (Torben Alstrup).
Han har dem i mange forskellige størelser.
Tjek hans side:
http://www.morepower.dk/powerpage.htm

John
-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) Blob Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Nu ved jeg ikke lige hvorfra i landet at du kommer, men du er velkommen til at komme forbi Randers, og se en hvordan det kører med en T4 motor.
Så kan det muligvis være nemmere for dig at bestemme dig til hvilken motor du kunne tænke dig.

Jeg vil også stemme i, hvad de andre allerede har sagt. Hvis du vil have en færdig motor så snak med Torben. Han kan sit kram.

Jakob

Reply

You must log in to post.