Hola..
Jeg skiftede mit luftfilter forleden, da der var et luftfilter monteret fra en oval'er (tror jeg det er) altså uden "returløb" fra krumtaphuset.. (det var derfor jeg ville have et andet)
Så jeg skiftede til noget uoriginalt.. Og jeg må nok sige at det har altså haft en væsentlig betydning for min tophastighed (og at det andet må have været temmelig restriktivt).. Før kunne jeg lige nøjagtig hive den op på 120 km/t som den jo også er sat til ab fabrik.. Nu har jeg en tophastighed på ca 135 km/t (målt på den samme strækning, med ca samme vind) Så et eller andet betyder det altså når man vælger luftfilter.
Bare til almindelig orientering.. :wink:
[img:d0b852ec98]http://img42.imagevenue.com/initial/loc157/e2c_DSC_0036.jpg[/img:d0b852ec98]
Det var da alligevel en hel del! Mener du det er selve luftfiltret eller "returløbet" der gør forskellen? Jeg har nemlig også et ordenligt uoriginalt KN-filter på, men der er ingen "returløb" på ...så hvis det er det der gør forskellen skulle man da skifte...men synes da det lyder lidt mærkeligt. Det burde da være fordi din motor fik for lidt luft med det gamle filter...eller hvad?
-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
Det må simpelthen være fordi det gamle har været for restriktivt.. Det hørte jo også orginalt til på en 30 hk's motor.
Det med at man fører luften fra krumtappen op i karburatoren har noget med et forureningskrav og gøre, og burde absolut ikke have nogen anden indvirkning.
Det forhindrer jo også at der kommer skidt ned i krumtaphuset via udluftningen. Så man skal naturligvis sætte et filter på her også.
Jeg har kørt med tragt på min 28 pict-1, om det gav noget skal jeg ikke kunne sige, men lyden var for fed!
cool ....... Hvor fik du fat på sådan en tragt!? 8) :lol:
-------------------------------------------
OARR- Odense Aircooled Roadrunners
e - mails : mads@stigaard
Mobil : 40327555
Den er hjemmelavet. drejet ud af et stykket alu. 8)
Nu må du ikke stemple mig som notorisk idiot mathiasen, men der er da ikke noget filterhalløj inden i sådan en tragt vel? Er det ikke hårdt for stempelringe og så'en? Der må da komme noget skidt med ned mener jeg.. (brumbasser og hvad man ellers lige taber ned i) :?:
Hehe.. jo det er nok lidt hårdt for grejerne. Det skulle også bare prøves! Har sat org filter på igen! Ellers ku en nylon-strømpe vel gøre det ud for brumbasse stopper! Men det ser jo ikke så godt ud! ;-)
Cool ide ellers! Det må da lige få folk til at stoppe op og kigge når man er til træf.. 8)
kunne jo evt arbejde lidt i noget fin masket metal net til den..... holder nok lidt bedre end nylon 8O
-------------------------------------------
OARR- Odense Aircooled Roadrunners
e - mails : mads@stigaard
Mobil : 40327555
Brumbasser og spurve gør ingen skade, det er mere møtrikker og småsten der kan lave lort i den- meget!
I det lange løb er vejstøv nok heller ikke godt for ventilerne/sæderne..
Jeg er igang med at prøve at lave net til mine idaer..
[img:9abf03d24a]http://img.photobucket.com/albums/v335/Fastoldvw/IMG_2166.jpg[/img:9abf03d24a]
-------------------------------------------

Er noget sådan ikke lavet? eller er det kun faste/heldækkende covers?