Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:46 KTP: Ktp
19:06 jbl: Type 3
17:05 tobje1000: Tobje1000
22:36 John Pedersen Skagen: Jo det kan man sagtens http://vwnettet.dk/topic/219319
21:22 Den halvblinde: Desværre ik
13:33 my56vw: 1303
18:10 Michael Munk: Kan man ikke længere søge herinde

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  pumpet motor, nej/ja

Tags:
No tags yet.

(permalink) Anonym Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Lige et lillet spørgsmål, er et 1600cc cylindersæt på en ab 1300c motor, kryderet med en 274 knast, et sæt kadron, toppe er 041, et tarmslynk, evt. lidt hævet kompression, en hårdt pumpet motor i dette forum, eller er den ok som en sjov og problemfri motor.
Håber der evt. er nogen som har lyst til at give mig et svar.
(permalink) bugservice Member
Skrev for 20 years siden | | | |
hej
ja den burde der ikke være nogen problemer med,hvis den bliver bygget godt og du holder din olietemp omkring 100 grader
MVH Dennis
vw bugservice
-------------------------------------------
VWW.BUGSERVICE.DK torsdage på tlf 29112161 WEBSHOP http://www.bugservice.dk
(permalink) Anonym Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Tak for et hurtigt svar
Når du skriver BYGGET GODT er det spec. delene du hentyder tileller?
(permalink) Farmer Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Han mener, at alle delene skal inspiceres og findes OK mht tolerancer, vægt og balance. Og får motoren JUSTERET KORREKT efter opsart.
- Afh. af bil det skal monteres i, bør der ikke være problemer med temperaturen, medmindre du bruger de ekstra kræfter hele tiden. Dvs. påholdende caferæs og motorvejskørsel efter de nye hastighedslove. ( I de ældre pre 69 biler uden gælder i bagklappen vil "problemet" opstå tidligere. Omkr. 115 - 120 kmt. pga. dårligere luftflow.
T
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Anonym Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Jeg siger igen tak for svar, og vil lige høre hvad man på en let måde kan lave for at den køler bedre, uden det bliver for kompliceret
(permalink) Farmer Member
Skrev for 20 years siden | | | |
På en mildere motor som ovennævnte, feks en 28 mm CB filterpumpe og derpå en sandwich termostat som leder olien ud til en ekstra oliekøler, monteret feks. ved siden af gearkassen, når temp overstiger 80 gr.
T.
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 20 years siden | | | |
den er jo næsten standart , så nødvendigheden er da begrænset - men en breddere T4 køler er da en okay løsning , den sætter du på i stedet for den der sidder nu - og laver "Blæserhuset" et par cm breddere.. havde du bygget det hele på en AS41 / 21 block var det knap nødvendigt, den kan jo også blive for kold... hvis den har overholdt alle tolorancer har den vel ca 65 - 70 hk - det er jo ikke en monstermotor, men stille og roligt der..

sæt et olietryk ur og temp måler i - bliver den for varm ved længere ture sætter du en cola dåse mellem låsen og bagpanelet når du ved du skal køre langt - så har folk grund til at stille dig dumme spørgsmål når du holder pitstop :lol: ...
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Farmer Member
Skrev for 20 years siden | | | |
[quote:42a0d06fba="Bornholmer"]den er jo næsten standart , så nødvendigheden er da begrænset - men en breddere T4 køler er da en okay løsning , den sætter du på i stedet for den der sidder nu - og laver "Blæserhuset" et par cm breddere.. :lol: ...[/quote:42a0d06fba]
Løsningen med T4 oliekøler i T1 blæsehuset har kun marginal virkning, og er faktisk mere til skade end gavn. der hvor det har en lille positiv indflydelse, er på bus motorer, som jo typisk snurrer 10% hurtigere end i en bobbel.
- Ja, jeg ved godt jeg selv har anbefalet det tidligere, men både jeg, og andre har senere fundet ud af at det dur ikke på alm. til langsomt snurrende motorer. der blir temperaturen ofte H
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 20 years siden | | | |
hva fanden torben - så giver man dine tip videre også er det forkert - nej ved du nu hva - hehe - ja det kan jo ske det skidt - jeg har købt en motor hvor det sad på - sænkede olie temeraturen med 5 grader på den samme strækning i det samme vejr - så lidt hjælper det da , men okay der er jo også andre mere sikrere løsninger - den var bare billig og nem den her
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Anonym Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Jeg må igen sige tak, for jeres gode indlæg
Jeg ser så at jeg det ville være godt evt. at starte med en AS41 / 21 block.
Er der andre af de dele jeg skal bruge, som der et fabrikat/navne på som er bedre/stærkere end andre, da jeg gerne vil gøre det så godt som muligt.
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 20 years siden | | | |
læs dette indlæg - det er en personlig vudering mht til hvad du vil ha og hvad du vil ofre... men du kan blive klog, eller mindre klog , af at læse [b:3cc2c968ce]ALT[/b:3cc2c968ce] det her ;-)

http://vwnettet.dk/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=20007


[web:3cc2c968ce]http://vwnettet.dk/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=20007[/web:3cc2c968ce]
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)

Reply

You must log in to post.