Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Valg af udstødning

Tags:
No tags yet.

(permalink) TeddyC Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Jeg skal have ny udstødning, hvad skal man vælge til en standart 1300(F) motor der er bygget om til 1600 ?

Jeg vil have en udstødning der ikke larmer, og tarmslyng er vel ikke spildt på en standart motor ?

Er der nogen der har erfaring med denne her LINK jeg ved at Bent har solgt dem på et tidspunkt, og at de er org. VW fra mexico.





Mvh. TeddyC
-------------------------------------------
MTBmarselis
(permalink) Farmer Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Udstødningen som sådan er såmænd ganske ok. Men den larmer noget så forfærdeligt IMHO. Den er lissåslem eller måske enda værre end en Monza.
Det der med at de er original VW Mexico, tror jeg altså nok du skal tage med et gran salt. De solgte dem som "sportudstødninger" bla. gennem forhandlerne i Mexico. Men VW som sådan har ikke noget at gøre med dem.
Hvis du vil have en udst. der ikke larmer, men gerne vil have 4-1 header. Så køb en 1 3/8" Bugback Hide away turbo. Og det skal være Bugpack, Ikke fra Kadron eller JP. De larmer osse ret godt.
Hvis det ikke er et krav med en 4-1, så køb en Leistritz std potte, evt. med de nye rustfri stål enderør som CSP er begyndt at fabrikere, (hvis du gerne vil have lidt mere lyd end std. Ellers bare alm. std rustfri enderør. De udstødninger FUNGERER til forskel fra næsten alt andet std repro junk på markedet.
Og så koster den kun kr. 560 + løsdele. Og en ekstra feature er at den passer nærmest lige på, (som alle burde gøre) - Ingen bukken af rør etc. er nødvendig.
T.
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) TeddyC Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Jeg vil have en udstødning der ikke larmer, da jeg har en monza med hul i på nu, så naboerne er ikke i tvivl om hvem der tager afsted eller kommer hjem, når jeg er ude at køre.

Den eneste grund til at jeg overvejer 4 i 1 er at jeg går udfra at det er bedre end en standart, men hvis der ikke er noget at vinde på en standart motor(1600 enkeltport) så bliver det en Leistritz fætter som nævnt ovenover!

Så næste spørgsmål bliver så hvor får jeg fat i sådan en ? Bugpack kan jeg vel hente hos K&B hvis det bliver den.

Mvh. TeddyC
-------------------------------------------
MTBmarselis
(permalink) Farmer Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Hvis du specificerer, at det er sådan en du vil ha´, tror jeg da osse han kan klare den. Ellers send mig en PM. Så sender jeg en til dig.
Men der er da lidt effekt at hente, især hvis du husker at omdyse karburatoren. (Normalt 0,5 større hoveddyse) På en sgl port giver det typisk ca. 2,5 hk. samt lidt bedre topstk. temp. hvis du kører meget, og stærkt på motorvejen.
T
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Andreas Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Lad vær med at købe den udstødning du har lagt et link til fra cip.com! Det er det værste klamp jeg nogen siden har set. Jeg brugte en hel lørdag og søndag på at tilpasse lortet. For det første, så passede afgangsrørene ikke med hullerne i bagstykket på karossen...når man målte afstanden mellem afgangsrørene inde ved potten, var der 1½ cm mere, end ved spidserne af afgangsrørene. For det andet, så passede flangerne ikke efter en skid. Hvis jeg ikke stod og skulle til syn få dage efter jeg havde købt potten, så havde jeg sq sendt lortet tilbage...tror sq en Ford Granada udstødning havde passet bedre :evil:
-------------------------------------------
MIB Aalborg

Reply

You must log in to post.