Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Hjælp til nyt projekt! Valg af model?

Tags:
No tags yet.

(permalink) JoeDalton Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Hej Alle VW-Freaks! :D

Har luret lidt herinde og er nået frem til at det må være her jeg skal stille mine spørgsmål. Mig og min kammarat er nybegyndere inden for VW'ere men har alligevel besluttet os for at bygge en Beach Buggy.

Har været inde hos http://www.kitogbuggyservice.dk og lader til at det ikke skulle være det største problem i verden.

Mine 3 spøgsmål er så:

1. Når det gælder valg af VW'er til Buggy så har kitogbuggyservice.dk vel ret i at:

"En donorbil fra efter 1968 pga. bedre forhjulsophæng, bedre bremser (2kreds), samt mulighed for lovlig opgradering til skivebremser for.
De har sikkerhedsratstamme, bedre motor / gearkasse, 4 huls fælge (større udvalg), og 12V el-anlæg, hvilket også er en kæmpefordel. " ?

2. Er der nogen som ligger inde med en passende donor bil så vi kan komme igang med vores projekt ?

3. Nogle gode tips og tricks som i gravede VW-Freaks synes vi skal ha med på vejen ?

Med venlig Hilsen

Karsten Jakobsen
(permalink) jpwest Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Mener de fleste køber en færdig eller næsten færdig fra sverige,nok det bedste ud fra et økonomisk synspunkt,ellers brug søge funktionen ,har været rigtig mange med de samme tanker som jeres,men held og lykke med projektet ,altid rart med nogen med skub i
(permalink) JoeDalton Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Ja man kunne selvfølgeligt købe en næsten færdig model fra Sverige, men tror vi kunne tænke os at prøve kræfter med at lave en selv.. Synes ellers jeg har kikket fint omkring men ikke har fundet indlæg der matcher vores...
(permalink) JoeDalton Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Ja man kunne selvfølgeligt købe en næsten færdig model fra Sverige, men tror vi kunne tænke os at prøve kræfter med at lave en selv.. Synes ellers jeg har kikket fint omkring men ikke har fundet indlæg der matcher vores...
(permalink) Volle Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Sejt! Jeg ser du kommer fra Amager? Synes der efterhånden vi bliver flere og flere fra øen! :wink:
(permalink) jpwest Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Prøv på projekt siden ,der er lavet i massevis,bare inden for de sidste ½ år er den nok lavet 4-5 stykker ,måske mer*S* og mange fine pix hele vejen igennem projekterne
(permalink) JoeDalton Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Jamen kikker lige derinde så... :D

YES! Amager her...
(permalink) JoeDalton Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Har fundet en smule efterhånden og må konstatere at vi nok vælger at få KBS til at svejse os end bund med 12-13 (for) og 1303 (bag) eller bare en ren 1303 hvor vi så skifter forenden... Lover at ligge pics op når vi får prohektet op og stå... :D
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 19 years siden | | | |
det er nemmere at finde en 1303 med rustent rammehoved til billige penge, end som en 68er, og det er også lidt synd en 68er skal dø...
kontra en 1303, du skal jo nok ud og ha ny forbro mm alligevel...
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) otsaku Member
Skrev for 19 years siden | | | |
woohoo flere fra amager til grillfest :)
-------------------------------------------
Det jeg ikke kan, kan jeg lære!
(permalink) JoeDalton Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Du anbefaler at vi finder en 1303'er og skifter rammehoved ?
(permalink) Blob Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Ja jeg købte en 1302 da jeg begyndte. De var nemmere at komme til for billige penge. Så skiftede jeg rammehovedet, skiftede sidefileterne, og så kortede den op. Så er det jo kun selve tunnelen, og baghjulsophænget som er gammelt.
På den måde får du jo også 4-ledet bagtøj, hvilket jeg har hørt skulle være bedre.
(permalink) bugservice Member
Skrev for 19 years siden | | | |
hej
har et par bunde hvis i er int evt opkortet til buggy
MVH Dennis
http://www.bugservice.dk
ring på 44443400 hvis det har int
-------------------------------------------
VWW.BUGSERVICE.DK torsdage på tlf 29112161 WEBSHOP http://www.bugservice.dk
(permalink) Anonym Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Jamen det vil vi gøre. :D
(permalink) JoeDalton Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Må nok hellere lige logge ind... hehe ;)

Jamen vi skal nok ringe.
(permalink) JoeDalton Member
Skrev for 19 years siden | | | |
[quote:6d44e2fcf0="Blob"]Ja jeg købte en 1302 da jeg begyndte. De var nemmere at komme til for billige penge. Så skiftede jeg rammehovedet, skiftede sidefileterne, og så kortede den op. Så er det jo kun selve tunnelen, og baghjulsophænget som er gammelt.
På den måde får du jo også 4-ledet bagtøj, hvilket jeg har hørt skulle være bedre.[/quote:6d44e2fcf0]

Har 1302 IRS da ?
(permalink) Volle Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Måske lidt udenfor emnet, men hvor meget dyrere er det at køre på f. eks. en '73'er bund fremfor en 63'er? Det kunne nemlig godt være aktuelt for mig også; jeg står med en 63'er bund der er rustfri, med nyt rammehoved...men hvis man vil have IRS, skal ban så skifte hele bagtøjet eller finde en anden, og nyere, bund og kun skfite rammehovedet? Sidst nævnte vil jeg også mene er bedst, men bliver den så ikke for ny...?
(permalink) optikeren Member
Skrev for 19 years siden | | | |
hej og velkommen

jeg har en bund i må få... filletérne er ikke gode.. men har dog to nye til for nuftig pris..

har også gearkasse IRS

var det noget

mvh optikeren
(permalink) JoeDalton Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Hvad er det for en bund ?
(permalink) JoeDalton Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Som der blev skrevet tidligere så var det måske ikke en dårlig idé at hente en buggy i sverige og renovere den herhjemme.

1 Vi er studerende så det ville spare os en del penge.

2 Vi er ganske nye til VW verdenen så måske man ikke skulle slå et større brød op end man kan bage og så starte med at skille ad og samle og så senere selv bygge fra bunden....

hvad synes i? Hvad er jeres erfaringer ? Er det svært ?
(permalink) jpwest Member
Skrev for 19 years siden | | | |
mener der er en del der er kommet der til hvor det bedst ,økonomisk,ka betale sig og hente en i sverige,de koster jo fra omkring 10.000 og opefter,men jo ikke noget jeg har meget forstand på ,men tidligere tiders erfaring med andre biler siger mig 10.000 ikke er meget for noget som måske ikke er tiptop, men dog kørbart
(permalink) jacob Member
Skrev for 19 years siden | | | |
[quote:89afd488fd="JoeDalton"]hvad synes i?[/quote:89afd488fd]
Det ER måden at gøre det på IMHO
-------------------------------------------
Mob. 2682 0060
(permalink) JoeDalton Member
Skrev for 19 years siden | | | |
måske ovenikøbet nogen lå inde med en gammel buggy der trænger til en kærlig hånd ?
(permalink) Blob Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Det er uden tvivl den billigst måde at købe en i sverige, men forvent ikke at den så bare er klar til hoppe i og køre til syn. Det kan godt ske at de dyret i sverige er. Det har jeg ikke prøvet, men ved at de billige, ikke allesammen er i super stand.

Jakob
(permalink) JoeDalton Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Hehe, nej jregner bestemt heller ikke med at den ryger lige igennem syn. Meningen var jo at enten skulle vi bygge en fra bunden eller hente en i Sverige og give den en kærlig hånd.. :D

Reply »

You must log in to post.