Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Benzinrør.

Tags:
No tags yet.

(permalink) Niels_Tolstrup Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Hvis man nu har et let tærret benzinrør, det der løber inde i bunden,
hvad gør man så???
Hvordan skifter man dette, trækker man simpelthen et nyt udenom det hele???
-------------------------------------------
tlf. 20493419.
(permalink) otsaku Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Nu skal jeg til at gøre det samme.

Jeg havde forstillet mig at tag slangen af benzintanken og forbind enden fra den gammel til den ny og gå om til motor rummet og hive forsigtigt.
-------------------------------------------
Det jeg ikke kan, kan jeg lære!
(permalink) Scharling Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Læg et nyt inde i bilen, på samme måde som bremserøret er lagt ned til bagenden. det lægger også langs rammetunlen indvendigt.
-------------------------------------------
53834086
henrik.scharling(a)gmail.com
(permalink) Niels_Tolstrup Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Hey tak Scharling,
det var også lidt det at jeg havde lurret,
da det jo godt kan gå hen og blive noget
forb.... bøvl at skulle trække noget nyt i det :!: :!:

Tak for hjælpen :D
By the way, er det egentlig et kendt problem :?: :?: :?:
-------------------------------------------
tlf. 20493419.
(permalink) Scharling Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Ja. de gamle rør er jo af stål, og holder ikke evigt.
Og det er meget nemmer at lægge røret inde i bilen.
Der kan jo opstå voldsomme skader på arme og ben, med dertil langvarigt hospitals ophold hvis man skal have det rør ind i gennem ramme tundlen :wink:
-------------------------------------------
53834086
henrik.scharling(a)gmail.com
(permalink) Dillen Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Er der ikke noget med, at benzinrør ikke må trækkes inde i kabinen uden ekstra beskyttelse ?
Jeg har altid lagt et nyt kobberrør under bunden langs rammetunnelen.

Martin
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 19 years siden | | | |
træk det da inde i tunnelen , ligger det inde i kabinen samler det rust, og sidder udsat , ligger det under bunden samler det rust, og sidder udsat, det er lidt bøvlet - ja , og hva så... det er meningen det skal være DER, så er det da bedst at lægge det der igen
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Biffo Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Fjern den lille dækplade foran på forbroen og træk enden af det gamle benzinrør ud af det.
Sæt det nye sammen med det gamle i motorenden og SKUB det ind. Der skal ikke trækkes ret meget i det gamle rør foran - det sidder der mest for at styre. Der skal nilles og finpilles lidt, men udskiftningen gik forbavsende let da jeg skiftede mit.
Til sidst skubbede jeg et stykke haveslange over benzinrøret fra forenden, så ligger det ikke og rasler...

..bare min metode...

Biffo
(permalink) Anonym Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Undskyld jeg lige bryder ind her, men kunne man ikke bare
trække en gummi/godkendt armeret slange i tunnelen.
eller må man ikke det.
(permalink) Anonym Member
Skrev for 19 years siden | | | |
.
(permalink) vwanders Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Joh, men en slange har ikke samme holdbarhed som et rør - jeg bestræber mig på at ingen gummislanger er mere end 5 år gamle. Et kobberrør holder bilens tid ud, og mere til..

En slange er også mere udsat der hvor den går ind og ud af rammen. Altså den kan gnave på kanten, hvis gummigennemføringen hopper ud eller noget..
-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) Volle Member
Skrev for 19 years siden | | | |
[quote:2671a06b94="Bornholmer"]træk det da inde i tunnelen , ligger det inde i kabinen samler det rust, og sidder udsat , ligger det under bunden samler det rust, og sidder udsat, det er lidt bøvlet - ja , og hva så... det er meningen det skal være DER, så er det da bedst at lægge det der igen[/quote:2671a06b94]

Hvis bremserører kan ligge i kabinen kan et benzinrør vel også? Selvom vi dog er enige om at det mest optimale er at ligge det der hvor der ligger fra fabrikken... :wink:
(permalink) cardude Member
Skrev for 17 years siden | | | |
for lige at hive et gammelt indlæg op og undlade at lave endnu et om emnet.

i roadsteren er der jo også et jern benzinrør inde i tunnelen som er ret rustent, jeg ville gerne skifte det ud til et i kobber og gerne have det til at side i de originale holdere inde i tunnelen, jeg overvejede at tage bunden af tunnelen, så jeg også samtidigt kunne behandle hele invendigt i tunnelen med hamerite anti rust maling,
planen var at skære den nederste plade over lige bagved ramhovedet og så bore punktsvejsningerne ud og få pladen af på en pæn måde så den ikke bliver skæv og er til at svejse på igen.



ellers har jeg overvejet at skære et hul i tunnelen i siden foran den foreste plade som benzinrøret sider og så gøre arbejdet med røret detfra og så bare lade rusten inde i tunnelen være, og hvis den sider fast flere steder så selvfølgelig også åbne op det, og så svejse de dele jeg skar ud af tunnelen fast igen.

nogen råd? jeg vil bare ikke have benzinrør liggende inde i kabinen, så det forslag behøves ikke tak, det er den lette vej og jeg har ikke planer om at tage den lette vej bare fordi at det er nemmere, vil helst lave det korrekt.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
I de 30 år jeg lavede VW, købte man et originalt benzinrør og 3 gummigennemføringer til bremserør og lagde det på højre side af tunnelen. Borede hul i dobbeltvæggen foran. Under bagsædet bukkede man det op over tunnelen og så kom det bagud lige over bremserøret.
Vi brugte ikke kobberrør, for de er for tykke i godset så hullet bliver for lille.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Morten Stig Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hvor stort skal sådan en benzinrør være ?? altså diameteren
(permalink) John Pedersen Skagen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Jeg skal også have skiftet mit og har da tænkt mig at forsøge og ligge det i tunnelen som fra fabriken. Men jeg har også rammehovedet afmonteret da det skal skiftes.
Jeg havde tænkt mig at bruge kobberrør indtil jeg læste det her - var ikke lige opmærksom på den indvendige dimention.
Så nu vil jeg se om det bliver kobber, kunifer eller rustfri rør.
Stålrør blir det ikke.

/John

-------------------------------------------
fem og tyve 709453
(permalink) mccloud Member
Skrev for 9 years siden | | | |

jeg har skiftet den ud ved min Brille bil, der en del arbejde men nu ligger det os lige som fabrikken har gjort for 65år siden, har købt noget bremserør på rulle, tror det var 2m i 8mm ø og det fungerede ganske fint
http://m.ebay.co.uk/itm/180663299799?nav=SEARCH

(permalink) ibdanmark Member
Skrev for 9 years siden | | | |

jeg har skiftet på min,nu kan jeg ikke lige huske hvad størrelsen var på det originale rør,men jeg har monteret et 8mm kobberrør i tunnelen,og et på siden,

-------------------------------------------
bred buggy nu med spær
flere airbag frie zoner i dk
40753159
(permalink) Gert Member
Skrev for 9 years siden | | | |

jeg mener bestemt, at VW foreskriver udskiftning af benzinrør, som Frank beskriver det, nemlig i højre side af rammetunnel. Og at jeg også har set det på skrift og med billeder.

Men jeg vil da gerne høre, hvorledes I gør benzinrøret fast inde i rammetunnelen, når I udskifter det?

-------------------------------------------
Type 14 Karmann Ghia, Type 3 1600 Fastback
(permalink) John Pedersen Skagen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Jeg fandt de her billeder på nettet :

1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg
6.jpg
7.jpg
8.jpg

-------------------------------------------
fem og tyve 709453
(permalink) mccloud Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Fremgangsmåde efter VW's værkstedhåndbog....sådan kan man gøre det, der hutig og den nemme løsning, men personligt synes jeg ikke særlig meget om, at benzinrøret føres gennem kabinen.
Jeg skar et 10x10cm hul i højre side af tunnelen (ca. 20cm afstand til gearskifteren eller ca. midten ml. gearskifter og dæksel i bag) dermed fik jeg tilgang til benzinrøret og skar det over, derefter trækkes begge dele ud af tunnelen og føres nyt rør (se link) ind igennem tunnelen...hvilket tager ca 5 timer. Selve røret er fikseret 3 steder i tunnelen, ca. ved pedalerne...og ved tunneldæksslen bag og i midten, der hvor jeg lavede åbningen. Man kan godt komme til de 2 første slags bøjler, der holder røret, men i midten var bøjlen og røret yderlige svejset med en lille punktsvejsning, derfor og på grund af at jeg også skulle skifte en af varmekabelrør, så var jeg nødt til at åbne tunnelen der.
Jeg er meget tilfreds med resultatet, selv om det tog ca. en hel dag, alt i alt...og man kan ikke se det bagefter, hverken et rør der føres gennem kabinen -eller hullet i tunnelen.
VW's vejledning er sikkert ok og billigere og hurtigere og hvad ved jeg, men jeg har arbejdet i snart fem år på min foldetags brille og en dags arbejde mere, det er uden betydning, bare den forbliver 100% original. Stock rocks!

(permalink) John Pedersen Skagen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Ang fastgørelse :
Originalt bliver benzinrøret holdt fast af to clips inde i tunnelen så det ikke ligger og rasler. Jeg kan nemt komme til den foreste da jeg har rammehovedet afmonteret. Den anden clips sidder ca midt i tunnelen og er ikke så nem at komme til. Jeg vil forsøge at bruge det gamle benzinrør til at trække et nyt rør igennem uden at løsne den ene clips.
Jeg har tænkt mig at samle de to rør med en lang selvskærende skrue i passende størelse. Først køre skruen godt ind i det gamle rør. Skære skruens hoved af og file til. Derefter skrue det nye rør på skruen. Så trække i det gamle så det nye følger med.
Jeg skal nok fortælle hvordan det gik når jeg har prøvet

/John

-------------------------------------------
fem og tyve 709453
(permalink) John Pedersen Skagen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

På min bund er der kun to clips eller bøjler ( de er magen til de clips der holder bremserøret inde i kabinen)
Min er en bund fra 70erne - sikkert derfor du har 3 og jeg har to.
Og jeg har ingen svejseklat.

/John

-------------------------------------------
fem og tyve 709453
(permalink) holm2010 Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Har lige lavet mit om .tidligere ejer havde trukket nyt rør i "højre" side og det da helt galt .det skal trækkes i fører siden sammen med bremserør så det kommer ud der hvor det normalt gør .tumper havde ydermere pga det var trukket i passagersiden valgt at fører det hen over gearkassen det resulterede i at det konstant stod en luftlomme da det er over tankens niveau ved halv tank , så pumpen var på overarbejde og bilen havde svært ved at starte og havde nogen underlige udsætninger indimellem .en god regel/kontrol er at benzinen skal kunne løbe frit ned til det oprindelige aftappe sted hvor røret sad på rammen .

-------------------------------------------
Oval 57 projekt
21201801.
(permalink) Gert Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Når benzinrøret føres i højre side, skal det gå hen over rammetunnel under bagsædet, og ud i venstre side bag (med 1 stk gummi-gennemføring). Foran bores røret ud i højre side (med 2 stk gummigennemføring).
Det skal selvfølgelig fastgøres langs bund/rammetunnel, så det sidder fast i "hjørnet".

-------------------------------------------
Type 14 Karmann Ghia, Type 3 1600 Fastback

Reply »

You must log in to post.