Du skal bare have et stykke plade der flytter monteringen af hængslerne udaf, se evt. dette sæt fra CSP, selvom billedet ikke er så godt.
Deck Lid stand off kit
------------------------------------------- Ingen VW for første gang i 25 år. AircooledBoxer.dk
Du kan købe nogle beslag til det. Bl.a. hos CSP eller de danske pushere.. De hedder "stand-off" beslag eller noget i den retning..
Du skal bare være opmærksom på at du ikke kan køre med den originale fjeder på klappen, men du kan gøre to ting istedet.. Der findes en bøjle som du kan sætte i hænglerne til at holde klappen åben. Eller du kan købe "hurtiglåse" så hængselpinden kan tages ud og klappen kan tages helt af i et snuptag..
Nej ideen med det er jo netop BEDRE køling.. Så ingen problemer der. Altså den eneste store ulempe ved det er at regnvand kan løbe ned i motorrummet og lave ballade med tænding og karburatorer.. Men det er ikke normalt det store problem. Slet ikke hvis bilen holder i carport eller garage om natten..
Angående låsen, så ja og nej - det er lidt med forskel. På nogle biler er man nødt til at lave et nyt beslag på bagpanelet. Det kan jo bare skrues på, så det er til at fortryde..
(permalink)BornholmerMember
Skrev for 19 years siden
| | | |
så er så at man har hørt at netop de "standsoffs" , skaber en luftcirkulation i motorrummet, der gør at motoren trækker sin egen Varme luft ind i køleren i stedet for,
Og at man derfor skal lave så den er åben forneden i stedet for , evt tricket med coladåsen i klemme på haspen, eller lave noget mere permanent , dette har også den fordel at man ikke får vand ned i ens motor / karberatorer, og det skulle så ikke lave det trick med luftcirkulationen - jeg har dog ikke selv afprøvet begge dele...
------------------------------------------- Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
Uden at vide noget om det Bornholmer skriver så ville jeg da syntes at hvis den er åben for neden så er den tættere på udstødningen og derved osse varmen. Hvorfor køre racerne så med åben for oven.
JAY. Så er det billiger for mig at købe dem hos bugservice, men 100.- incl fragt er ok.
[quote:02ce3b2aa8="SVINGEL"]Uden at vide noget om det Bornholmer skriver så ville jeg da syntes at hvis den er åben for neden så er den tættere på udstødningen og derved osse varmen. Hvorfor køre racerne så med åben for oven.
JAY. Så er det billiger for mig at købe dem hos bugservice, men 100.- incl fragt er ok.
Jeg har min åben forover for at kunne have mine 48ida i motorrummet.. Ikke en skid andet.. Så snart jeg finder en 67bagklap jeg kan modificere bliver klappen lukket helt i som originalt. Jeg syntes det ser ud af helvede til og det er som Anders siger heller ikke topfedt at få fyldt sine karbs med vand når nu man kører uden filtre..
(permalink)BornholmerMember
Skrev for 19 years siden
| | | |
jeg plejer at ha en kasse med lidt smånips med til MIB stumpemarked - bliver det ikke solgt og har jeg ikke en bil det kan sidde på smider jeg det væk , sån er det bare - især hvis folk griner lidt hvad fanden man skal med det lort , så ryger det sgu lige i skrotkassen, mit lager er proppet , der er sgu ikke plads til diller daller
------------------------------------------- Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
Jeg har prøvet at køre med de der stand-off beslag og det hjælper MEGET på kølingen, men er irriterende når det regner og irriterende at fjederen ikke kan bruges - nu kører jeg bare med klappen lidt åben og det hjælper også på kølingen men slet ikke ligeså meget (min klap er uden gæller).