Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:46 KTP: Ktp
19:06 jbl: Type 3
17:05 tobje1000: Tobje1000
22:36 John Pedersen Skagen: Jo det kan man sagtens http://vwnettet.dk/topic/219319
21:22 Den halvblinde: Desværre ik
13:33 my56vw: 1303
18:10 Michael Munk: Kan man ikke længere søge herinde

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  fuldsynkro gearkasse på oval spørgsmål

Tags:
No tags yet.

(permalink) Ronniedrengen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
hej der


jeg skal lige høre om jeg har gjort noget forkert:

på min 56' oval har jeg sat en 66' gearkasse på.
jeg tog skiftehus og hockeystav fra en 65' splitbusgearkasse,
lavede et hul til til skiftestangs kobleren på den modsatte side af hockeystaven. Monterede det hele og justerede på gearskifte stangen og kørte en tur.

jeg kan godt skifte alle gear men især i frigear når man bevæger gearstangen fra side til side hvirker det som om at hockeystaven ikke bevæger sig frit. At komme ud af bakgear kræver også lidt vold.

Skal man bruge type 2 hockeystaven eller er det bedre at bruge den, der sad på type 1 gearkassen???

hvis man skal bruge type2 hockeystaven, hvad kan det så være?


hej fra Ronnie
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 20 years siden | | | |
havde du hockeystavene til at ligge ved siden af hinanden , inden du monterede, på en T1 er der flere forskellige, jeg har været ude for en enkelt gang . at selve spidsen på hockeystaven var lidt tykkere i forhold til gaflerne , det er måske det der er problemet, surt at skulle skille det hele ad for at finde ud af det , men der er nok ikke andet at gøre, det plejer jo at virke når man laver det, så har svært ved at se det skulle kunne skyldes noget andet, en anden detalje er at når du køber en ny Nosecone til netop den konvetering følger der jo ikke en T2 hockeystick med , så mon ikke man skal bruge den der hører til T1'ten, den er jo tilpasset udvekslinglængden på skiftet - eller hva man nu kalder det
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Du skal bruge det hele fra type2
Man skal altid kontrollere at gearskiftet virker på gearkassen INDEN man sætter gearkassen i igen.
Du skal kunne finde gearene og skiftestaven skal gå let til siderne i frigear. Helt frit. Hvis det klemmer skal man finde fejlen.
Så kan det jo kun være bilen der er noget med.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Duus Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Jeg er ret sikker på at der skal bruges T2 hockeystaven sammen med T2 nosecone. Jeg har selv samlet det med T1 hockeystaven - og jeg synes gearskiftet kører af helvede til. I T2 skiftehuset er hocekystaven flyttet i forhold til skiftegaflerne, derfor synes jeg også det giver mening at den lidt anderledes T2 hockeystav skal bruges...
Men da jeg købte min nosecone Hos KB sagde han at jeg bare skulle bruge min T1 stav ! Så den kan nok bruges, hvis man ved hvordan...
Ifølge disse gutter fra stf: http://www.shoptalkforums.com/viewtopic.php?t=88722&highlight=nosecone+conversion kan T1 staven kun bruges hvis den bliver bøjet så den ligner en T2 stav...

Duus
(permalink) Ronniedrengen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
hej drenge

jeg takker for svarene.

Det ender jo nok med at jeg tager lokomotivet af igen og kigger ind til skifte gaflerne.
Men jeg fik hverfald bekræftet fra Frank og Duus at det er bedst at bruge type 2 hockeystaven.

Jeg vil nok følge Bornholmers råd om at sammenligne dem på bordet, og så lig læse Duus link (kun skimmet.. det ser fedt ud).

jeg bruger kun gamle org nosecones og hockeystave, på min bus har jeg sat 68 type 1 gearkasse på helt uden problemer, der brugte jeg en gammel nosecone fra en bus fundet i en skov(så skovbusser har da lidt man kan bruge).

ok hej fra ronnie
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Det tyder jo så også på at de uoriginale skiftehuse man kan købe, ikke passer. Hvis man læser tråden
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Anonym Member
Skrev for 20 years siden | | | |
hej igen

Da jeg skal til syn med min bus og lige skal klargøre den, så venter min oval og dens gearskifte problem pant i baggrunden.

Men for at efterprøve jeres gode råd lidt, så tog jeg en 74 jeans gearkasse frem for at se om den måske skulle på boblen(den har jo både lange aksler og ført udrykker leje, men starter med B i nummeret, hvilket jeg ikke kan finde i CSP kataloget? )
jeg prøvede at rykke i hockey staven og gearen går let men det virker som om den ikke kan gå i 4 gear??
Spørgsmål: skal man kunne skifte til alle gear, når gearkassen er ude af bilen?

Og får lige at være helt sikker, når man skifter skiftehuset(se jeg kan godt skrive det på dansk ..vil ikke genere Frank:-) )til type 2 nosecone (ups), så skal gearkassen være i frigear? (overvejer om det er der,jeg har kludret ved min ghia gearkasse..)

Er der nogen der ved tallene for en jeans gearkasse ? som sagt starter nummeret med B.


hej fra Ronnie
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Du skal tænke på at det nok er fordi du tror det er 3.gear du sætter den i. Men det er bakgear. Det vender jo spejlvendt når kassen er ude.
Ja du skal (selvfølgelig) kunne finde alle gear også når den er ude. Det var det du skulle have gjort med den der sidder i nu.
Hvis du renser nummeret noget bedre skulle den gerne hedde AB
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Farmer Member
Skrev for 20 years siden | | | |
En anden grund til at staven går træls kunne være at proppen til baklyskontakten går for langt ind i huset og derved generer stavens bevægelse. Det er set før.
Prøv at skrue proppen lidt ud, og se om det blir bedre.
T.
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com

Reply

You must log in to post.