Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:46 KTP: Ktp
19:06 jbl: Type 3
17:05 tobje1000: Tobje1000
22:36 John Pedersen Skagen: Jo det kan man sagtens http://vwnettet.dk/topic/219319
21:22 Den halvblinde: Desværre ik
13:33 my56vw: 1303
18:10 Michael Munk: Kan man ikke længere søge herinde

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Så er den galt igen...

Tags:
No tags yet.

(permalink) otsaku Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Skiftede carb'en ud igår med en anden 30 pict 3, bilen vil overhovedet ikke starte. På den "ny" carb var choken lukket konstant, hvis åbnede den så kun bilen godt starte.


Rensede den gamle carb og skiftede "accelerator pump diaphragm".

Sad den så tilbage på bilen og så kun bilen godt starte, men der var alt for høje omdrejning i tomgang - omdr. tælle viste 2100. Jeg justerede og fik den ned til 1000 i tomgang.

Platine skal skiftes ud så tænding har jeg ikke kun stille.

Så idag kørte jeg en kort tur og på vej hjemme begyndte motor at køre med for meget omdrejninger. Det lyd som jeg gav rigeligt af gas selvom jeg rørte ikke med speederen.

Motoren gik pludselige død og der kom masse af røg ud af bagkappen.

Ledning som går fra bosch coil til carb'en ( electromagnetic cutoff valve) og så videre til heater coil var brandt totalt af.

Motoren fik jeg startede igen så jeg kun parkere bilen ordentlig.


Hvad kan for høje omdrejninger og en brandt ledning skylde. Der skal også siges at der ligger masse af olie i motorrummet men jeg er ikke sikker på det er lige kommet idag.
-------------------------------------------
Det jeg ikke kan, kan jeg lære!
(permalink) Volle Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Med fare for at træde dig over tærene; var det ikke værd at ofre det som det nu koster og få en "fagmand" til at kigge på den? Det lyder som om den volder dig en del kvaler, og måske var pengene givet godt ud...? :wink:
Ikke ment som en fornærmelse, nærmere som et godt råd...:wink:
(permalink) otsaku Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Jeg forstår hvad du mener volle men nu har jeg brugte alt de penge jeg havde til rådighed på bilen.

Så en meget god ide men den duer ikke...


Udover det vil jeg meget gerne lære at lave det selv.

Som det går lige nu tror jeg min 1500 kommer i bilen og så må jeg håbe at den ikke opdages til syn på onsdag.
-------------------------------------------
Det jeg ikke kan, kan jeg lære!
(permalink) Volle Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Kender godt det med at økonomien sætter sine begrænsninger....kender det alt for godt! :wink:
(permalink) otsaku Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Måske er svaret at gå i lære som automekaniker.
-------------------------------------------
Det jeg ikke kan, kan jeg lære!
(permalink) Volle Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Der lærer man sgu ikke ret meget om mekanik i dag; det edb og reservedels udskiftning, reparationer er som regel for dyre... :wink:
(permalink) otsaku Member
Skrev for 20 years siden | | | |
lol så må jeg finde en veteran bil værksted
-------------------------------------------
Det jeg ikke kan, kan jeg lære!
(permalink) jpwest Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Det må sqda være til og finde ud af,med lidt systematisk fremgang,gå mål rettet efter en fejl af gangen,der er jo ingen ide med og skifte motoren ,hvis problemerne kun kommer igen,og måske kun bliver værre
West
(permalink) otsaku Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Nå jeg ved at tænding er galt :)


Måske stamme resten bare derfra
-------------------------------------------
Det jeg ikke kan, kan jeg lære!

Reply

You must log in to post.