Hej
Jeg håber der nogle her inde der måske kunne hjælpe mig?
Jeg har en 1303 74'er med en 1300 blok og strømfordeler, 1600 stempler stempelhuse og toppe.
Den er nu lige pludselig begyndt at gå pænt dåligt i motoren, meget ujævnt og går i stå så snart jeg kobler ud!!! Og ikke nok med det så er den begyndt at kører vildt op i omdrejninger når jeg giver gas uden at den tager fat!!! En eller fler der muligvis har et svar eller 10 til dette?
På forhånd tak
Ja det lyder jo som tilstoppet karburator, for mager blanding??
-------------------------------------------
Lok: Ved Holbæk. 4300
Mob: 30286653
Tak for svaret
Håber bare det kun er det, jeg frygtede lidt der skulle en anden kaburator til!!!!
Forresten det der med at den ligesom glider i koblingen har det noget med at gøre at den ikke for den rigtige mængde benzin? For det lyder ikke logisk i mine øre!!!!
er det når du kører og bare gir den hug at den gør ligesom om den har scooterkobling? så er det dsikkert koblingen der er slidt, eller kablet der skal smøres/skiftes
-------------------------------------------
Lok: Ved Holbæk. 4300
Mob: 30286653
Ja det er det lige præcis, men kan det være hvis kablet er for løst eller for stramt?
ja hvis inderkablet ikke kører ordentligt går der lidt før fjederen får trukket det tilbage så den kobler til. Men det er kun ved start den gør det. Det der lyder mere som slidt kobling eller olie på koblingen.
-------------------------------------------
Lok: Ved Holbæk. 4300
Mob: 30286653
okay, det vil sige det enden er for løst eller også skal det smøres.
Tak for hjælpen
hvis din bil lige pludselig begynder at lugte af benzin ud over det nævnte så har den 100% af de af kvaler min fars '03er havde :wink: :D , så kig lige benzinslangerne ved motoren for wear and tear også...
Jamen det gøre den så lige præcis også.
Mener du det muligvis kunne løse alle mine problemer? så skal der jo bare trækkes en ny slange
Hvis den plejer at køre godt, så er det sikkert bare en tomgangsdyse der er stoppet.
Og nej at den glider i koblingen har ikke noget med det at gøre.
Det kan så være din benzinpumpe der lækker benzin ned i krumtaphuset. Om den kan blive så dårlig at motoren ikke kan gå tomgang ved jeg ikke.
Omvendt kan der nu være så meget olie og benzin i motoren at det løber ud i koblingen.
Check oliestanden på pinden. Hvis der er alt for meget så ?
Koblingen skal have 25mm frigang på pedalen. Hvis den stadig glider er den nok opslidt.
Og ja, kablet skal selvfølgelig gå tilbage, men det kan du vel mærke ?
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.