Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Var til syn !!!! Opkortnings papire til buggy på dansk ???

Tags:
No tags yet.

(permalink) Scharling Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Var til told syn og syn i dag !!!! Med speedsteren. Og det gik jo som det plejer.. jeg blev smidt ud !!!

Problemet bestod i at jeg havde tyske opkortnings papire med der ud. Dem vi normalt bruger til at få synet buggy og speedster med. Taget her fra siden.
Men de kan så åbentbart ikke bruges mere !! de skal være oversat til dansk, for at de vil godkende bilen......

Prøved at forklare manden på en pæn måde at de dokumenter jeg havde med var blevet brugt af alle andre i dk !!

Han var totalt ligeglad !! og desuden var der jo også skivebremser på bilen !! og en automat gear kasse !!!

Det skal nu siges at bilen er fra 68 og er født med skive bremser og
automat kasse....
Han havde ikke hørt om at vw havde lavet automat kasser, og hvis han ikke viste noget om det så var der ikke lavet sådan noget til gamle vwèr !!!

Han havde ikke tid til at kigge alt det igennen for han skulle til frokorst !!!

Se! det er nu det tidspunkt hvor jeg bliver rigtig gal !!! :twisted:

Og jeg må forklare han at jeg sådan set er pisse lige glad om han snart har frokorst. jeg har sådan set bestilt toldsyn og syn, og er rimlig ligeglad om dette går ud over hans frokorst.
Og jeg sådan set havde betalt 800 kroner for dette og havde taget fri en halv dag !!


Ja. det var han sku ligeglad med, han skulle have frokorst.... og nu kunne jeg godt skride for jeg fik den ikke synet !!!!! UD !!

Så fik han ellers læst og påskrevet hvor syg han var i hovedet, og at jeg gerne ville snakke med en chef for firmaet !!!!

Det var han ikke meget for, men jeg tror han forstod budskabet da jeg råbte meget højt !!!!! af ham !!!!

Så på mandag skal jeg til møde ude i Rødovre med en af cheferne, som jeg fik i røret, kl. 10.00 og jeg sage at jeg tog bilen med og forvented at der blev kigget på den !!!
og så i øvrigt gerne ville snakke om den pågældene syns mand og hans væremåde.

Nå men hjem skulle man jo, og jeg køre ud af motorvejen..... Godt sur. Og så går bilen i stå............ :evil:

Hmm. der er sku ikke noget strøm !!!! øv.
ringe til konen og sige hun må komme.... så jeg kan få kørt hjem og hente et batterie....

I mellem tiden dukker SoLow op på motorvejen. og hjælper mig med at skubbe bilen hen et mere sikkert sted... TAK..... :wink:
Han skal vidre og konen dukker også op.

Hjem og hente et batterie og tilbage, på med det og bilen starter stadig ikke ???
VVVVvvvvVVVVvvvvvv
Nå..... tankmåleren siger helt fuld !!! AHH er det så også rigtigt ??
NOPE. Der var sku kun dampe på tanken !!!!
Af sted med konen og hente benzin... til 12,45 kr !!!!!! literen !!!!VVVVvvvvvVVVV :evil:

Og lortet starter !!! :lol:

Og nu sidder jeg her og koger !!!!!

Så hvis der er nogle der har opkortnings papire på buggy eller speedster på dansk med tegninger osv. så skriv, send, fax, mail, skan osv......

Så jeg har noget til på mandag...

Hilsen Scharling " Der er ved at få mave sår "
-------------------------------------------
53834086
henrik.scharling(a)gmail.com
(permalink) jpwest Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Ved godt det lyder temmeligt sygt,send Dolph ud med den næste gang,han har argumenterne i orden(Baseball køllen),men gir dig helt ret utroligt det skal være sådan i 2005,skulle tro stavnsbåndet ikke var ophævet,havde håbet det var blevet lidt bedre nu der var kommet private til???men mon ikke det bliver bedre næste gang,Pøj pøj
(permalink) cardude Member
Skrev for 19 years siden | | | |
sådan kan nogle synsmænd have en dårlig dag.

men rent faktisk så er det (hvad jeg har forstået) ham der blandt andre har adgang til et arkiv hvor alle de godkendelser er til rådighed. prøv at ringe til færdselsstyrelsen.

men du fik ikke pengene tilbage!

og heller ikke et papir på at bilen ikke var godkendt fordi sådan og sådan?

så synes jeg også at du skal klage.
(permalink) microracerdk Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Ja ja vi kender jo alle den type synsmand, de tror fanme de er konger... men de burde bare have et drag over nakken når de opfører sig sådan, de tror de kænder alle regler og ved alt om alle biler, men min erfaring er at de ikke ved en skid ud over de mest gengse regler (gælder ihvertfald for de fleste ved sbi).

Er det denne vejledning du har haft med?:
http://www.kvisten.com/vwnettet/vejledning_til_buggy_vw.pdf

For så kan jeg ikke se der skulle være noget problem, selv ikke hvis manden ikke kan tysk (hvilket han helt sikkert ikke kunne), han kunne jo bare bruge det som en billede bog :lol: og han ville nok få det samme ud af det hvis han læste teksten, den er jo ret udførligt afbilledet.

ellers er der måske en her på vw nettet der er god til teknisk tysk der lige kunne oversætte den, så det ligner en dansk udgave, så den stakkels synsmand ikke får traumer over sin manglende skolegang i fremtiden.

Hvad med kit og buggy's version på dansk?, den er godt nok skrevet med blyant, men mon den er brugbar?

Men held og lykke med mandag...
(permalink) microracerdk Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Mail til scharling... :!:
(permalink) Anonym Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Hej Henrik.

vedr. papirer:

Brug det dokument fra http://www.kvisten, som microracer henviser til. Det er den danske hjemmel, hvorfra det kan udledes at en buggy kan godkendes. I det dokument henvises der til forkortningsvejledningen - der henvises til originaldokumentet(P
(permalink) Scharling Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Ja det var den jeg havde med !!! og jeg fik mine penge tilbage, ellers havde der nok stået lidt om det i avisen i morgen.....

Jeg prøver at tage det dokument med du sendte. tak for det. :wink:
-------------------------------------------
53834086
henrik.scharling(a)gmail.com
(permalink) Scharling Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Tak Mikkel. :D
Det er altid godt med lidt juridisk bistand. han sage jeg skulle dokumentere alt. også gearkasse og skiver !!
-------------------------------------------
53834086
henrik.scharling(a)gmail.com
(permalink) Anonym Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Jeg vil mene, at Hvis du medbringer de 2 dokumenter (det ene på tysk) så har du den juridiske baggrund, der sikrer, at din bil kan synes. Også selvom det ene dokument er på tysk. Fordi der i det gamle danske dokument henvises til det tyske dokument, da må dette være nok.

Du har et skrevent retsgrundlag hvorpå din bil kan synes. Når du har et skreven hjemmel(dokumenterne), vejer disse tungere end hvad kan følge af hvad han mener er administrativ praksis, dvs. hvad manden mener at de "plejer at gøre" eller lign.

Hvis han stadig vil have det på dansk, så må du bedde om et dokument, der viser at han har krav på dette! Og det skal være et dokument, der angiver, at der er foretaget retttelse i det gamle grundlag(det danske papir du medbringer).


vh Mikkel
(permalink) buggywoogie Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Synes det lyder helt vildt med al den dokumentation.. Hvorfor lige det. Da jeg havde min buggy var til syn her i sommers havde jeg ikke andre papire med end den svenske reg. attest og vejesedel, det han gik mest op i var om den kunne styre, bremse osv.. Men er det fordi det er en speedster eller hvorfor skal han se så megen dokumentation..

Mon det kunne hjælpe at skifte synshal :wink: :roll:
(permalink) jpwest Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Ov sq lækkert med en jura mand ,som har et formelt sprog,sådan en kan være nyttig ,specielt i sådan en sag her :)
(permalink) donbug Member
Skrev for 19 years siden | | | |
[quote:213debf654="buggywoogie"]Synes det lyder helt vildt med al den dokumentation.. Hvorfor lige det. Da jeg havde min buggy var til syn her i sommers havde jeg ikke andre papire med end den svenske reg. attest og vejesedel, det han gik mest op i var om den kunne styre, bremse osv.. Men er det fordi det er en speedster eller hvorfor skal han se så megen dokumentation..

Mon det kunne hjælpe at skifte synshal :wink: :roll:[/quote:213debf654]
Hvis bilen ikke har været synet som buggy eller anden kitcar før skal der forligge en dokumentation på opkortningen, derfor var det ikke nødvendigt med din Buggywoogie.
Held og lykke med den næste synsmand scharling...Det er bare p....irriterende sådan noget
(permalink) Hansen-Danmark Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Forkert placeret indlæg. :wink:
(permalink) Anonym Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Hej Charling,
Det lyder sgu til at du er rendt ind i selveste :evil: Ebert!!.., han kan være en hård nød at knække, ( jeg har selv prøvet det)
Good luck. :wink: ...
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Hi-hi-hi
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Farmer Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Nå!. Scharling, du må ha´nøddeknækkeren med næste gang du skal i konsultation.
Men, hør nu her ærede fellow addicts:
Mon ikke i skulle prøve at stikke hovederne sammen i de forskellige klubber/områder. og så finde en synshal eller to, hvor de selvfølgelig er kritiske (Det er jo trods alt deres job) overfor bilerne og evt. ombygninger, men alligevel har begge ben på jorden. Det har vi jo til dels gjort herude. Det resulterer i, at jeg/vi grundlæggende kun bruger to forskellige synshaller, (og så lige en i Nibe en gang i mellem). Så er de ikke totalt lamme når der dukker en ældre sag op, der ikke liige ser ud som den gjorde da den forlod samlebåndet. det fungerer fint, syns jeg. Vi Vi havde da nogen diskussioner, især til at begynde med, men absolut på et konstruktivt plan, som gjorde os alle klogere.

I de senere år har vi kun haft en vogn der resulterede i en DEL tovtrækkerier frem og tilbage. Men det var vist mest fordi bilen blev eskorteret til synshallen af et par knapt så venligtsindede herrer i sort.

Nu har der jo i den seneste tid været en del fokus på hvad man må og ikke må. Og hvis man bærer sig rigtigt ad, er reglerne faktisk slet ikke så slemme, sådan generelt set.
Men sådan noget som at sætte sig helt på tværs, fordi et dokument er skrevet på tysk, hvor vognen iøvrigt er produceret, fortæller jo mere om den pågældende assistents evner eller mangel på samme, og samarbejdsvilje. Hvis han havde haft bare en lille smule positiv indstilling til sit job, (hvis vogn iøvrigt var fejlfri) havde han bedt dig om at komme igen om et par dage, når han havde haft mulighed for at læse/undersøge sagen lidt nærmere, eller fundet en kollega som vidste noget om det emne. Man kan jo, trods alt, ikke vælte Verden på 15-20 minutter.
T.
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Scharling Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Bilen var selvfølgelig i forsvarlig stand, Jeg er en af den der går meget op i sikkerheden. Bremser, rust osv. Har ikke den store lyst til at skade andre eller mig selv fordi jeg ikke gad at ofre de 1000 kr på nye bremse dele.

Det der irretere mig er at der er så stor foreskel på synshallerne. Her i kbh. området er der meget pres på hallerne, og et toldsyn kan man godt vente 2-3 uger på. Så man tager det første sted der er ledigt.
og der er 1 måneds vente tid på endelig vudering fra told og skat.
Så er vi næsten oppe på 2 måneder.
Det er jo lang tid !!

Jeg kommer ikke uforberedt til syn, jeg har så vidt muligt alt klart til den kære synsmand.

Jeg begynder snart at tro at de har en lille gismo dims der blinker på deres skærm hver gang jeg nærmer mig en syns hal...
" Nu kommer han " BLINK-BLINK.

Jeg fik ellers sådan en nydelig ny brochure af den venlige dame i skranken da jeg betalte.

Der står bla.
:
"Gode råd fra en fagmand, du kan stole på"
"Trykt og sikkert syn fra Danmarks mest erfarne synsfolk"

Sitat inde fra.:
Her kan du altid forvente et trygt og sikkert syn, og du får ren besked om din bils tilstand.
Ja det skal jeg da lige love for....

Jeg valgte at give damen brochuren igen, med kommentaren: Der skal vist lige et par rettelser ind.... " Gælder dog ikke alle synshaller"


Nå. Men nu må vi se på mandag kl 10.00. godt han ikke sage kl 11.00 for så kunne vi jo have ramlet ind i frokosten, og det kan vi jo ikke have... :?
-------------------------------------------
53834086
henrik.scharling(a)gmail.com
(permalink) ploug Member
Skrev for 19 years siden | | | |
[quote:d414b00b30="Scharling"]
Nå. Men nu må vi se på mandag kl 10.00. godt han ikke sage kl 11.00 for så kunne vi jo have ramlet ind i frokosten, og det kan vi jo ikke have... :?[/quote:d414b00b30]

ja de har jo tæmkt over det !! :D

håber sgu du får den igennem uden problemer - det lyder mest af alt som han var lidt kort fra hovedt og en anelse inkompetent
-------------------------------------------

mobil nr: 22-26-03-12
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Reglerne er ens, I SKAL DOKUMENTERE AT OMBYGNINGERNE ER OK.
Vi synsfolk har lov til at bruge personligt kendskab, men har vi ikke det træder ovennævnte i kraft.
Den med sproget holder vist ikke. Men det står der ikke noget om nogen steder. Men bare ud af faglig stolthed vil jeg da til enhver tid bruge noget på tysk eller engelsk. Det er vi da nødt til i disse harmoniseringstider.
Men mange synsfolk staver ikke en skid bedre en dem der har skrevet ovenstående indlæg, så hvorfor skulle de kunne læse tysk.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) microracerdk Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Det er da bare at fyre alle de besværlige synsfolk (har da selv et par stykker på listen :lol: ) og ansætte et par svenske istedet, de er da noget mere realistiske, det er ikke forbuds sverige mere - snarre forbuds danmark.

Jeg er selv udlært automekaniker, og har alt for ofte stødt på nogle frygtlige tåber hos sbi (tag det ikke personligt frank - kender dig jo ikke :wink: ) men alt for ofte tror de at de ved alt, og aligevel skal man selv stå og fortælle dem lovgivningen:

Bare et par af de dumme bemærkninger/oplevelser fra sbi:

1/ er du klar over at du må montere turbo på denne landcruiser?
Svar: hvor mange syntes du da den skal have? (bilen var med turbo)

2/ den burde nok snart have noget tekstyl.
Svar: tænkte mit... bilen havede sågodt som ingen bagvanger, ingen
bemærkninger på rust, co2 ej kontroleret, men det var jo også
morgenen efter sankt hans...

3/ totalt gennemrustet kadett til syn, "manglede" paneler m.m. pga rust,
men da synsmanden fik avide at ejeren var betjænt og han fik et
lille skilt der sad i nøgle bundet at se, blev bilen godkent u. bemækning

tja, jeg kunne skrive mange, men som en var inde på er der for stor forskæl på stederne, og deres opfattelse at lovgivningen, samt samarbejds vilje, de glæmmer alt for ofte at de er et service organ - og ikke ansat af kongehuset til at agere "små konger" i det offenlige rum, men der er kun en vej frem i det system, er der en der giver for mange (urimelige) problemer som den scharling har været hos, så klag godt og klag længe, det er muligt at få en "lille konge" fyret, hvis der kommer klager nok. Jeg fik en masse papirer med til min mazda da jeg købte den, de var fra den første ejer afbilen som var advokat el. sagfører, han kørte den helt ud med sbi pga at en synsmand havde nægtet at godkende bilen med det nardi rat der sat i, der er blot den lille detalje at bilen er en limited edition som der er lavet mindre end 2500 af på verdensplan, og at bilen derfor er født med dette rat fra fabrikken... nå men han fik alle breve som blev sendt mellem pågællende synshal og sbi's overhoved (kan ikke lige huske hvem det er), og af dem er synshallen mere eller mindre blevet tvunget til bare at få synet bilen, uden dukumentation eller noget. Dette må vel bevise det kan lade sig gøre at "vinde" over systemet, hvis man bare har viljen og tiden samt det rette ordforråd.

Nå men det var vel lidt offtopic / galle :twisted:
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Så er det jo godt at SBI ikke eksisterer mere.
I øvrigt er dine tre eksempler et meget godt billede af det lort man skal høre på fra kunderne. Man kan blive ved.
Vi skal ikke måle co2 det er jo ikke giftigt.
Og at ejeren er betjent har ingen indflydelse. Måske tvært om, deres biler er ofte ikke i orden og de er tilbøjelige til at brokke sig.
Men som sagt SBI er ikke mere, så lad det ligge.
Hvis ikke I bryder jer om at få jeres biler synede hos Applus, som det hedder nu, så vælg et andet firma.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Rolig nu. Jeg har ingen problemer med syns hallen.Buggyen er nu synet 2 gange, og begge gange var det overstået på 10 min. Den skal til syn igen til foråret, og det forventer jeg også går problemfrit.
Da min bil var ved at være klar til toldsyn, ringede jeg flere gange til synshallen, for at få klarlagt helt præcis hvilke papire ,netop "min" synsmand ville se. Jeg kørte også forbi synshallen et par gange, og talte med chefen, om forskellige regler som jeg ikke helt forstod (skærmenes højde-oglign).
Det betød så at da bilen endelig kom til første syn. ja så kente jeg ham der skulle syne bilen, og han kendte mig, og viste at jeg havde fulgt hans anvisninger på hvad han ville se. Og så tager et toldsyn ca 10 min og der er ingen bemærkninger på syns attesten.
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) microracerdk Member
Skrev for 19 years siden | | | |
[quote:5f34510a69="Frank_Andersen"]
Men som sagt SBI er ikke mere, så lad det ligge.
Hvis ikke I bryder jer om at få jeres biler synede hos Applus, som det hedder nu, så vælg et andet firma.[/quote:5f34510a69]

Sbi og applus er vel det samme personale og regler, blot udenlandske ejere? - eller har jeg misforstået noget?

"Eksempel 2" er i applus tid faktisk mindre end 2 måneder siden, men det er også sagen lige meget, det var blot ment som at man mange gange slipper af sted med de forkerte ting, og så når der er en rimelig real sag som scharling's hvor han har papirer m.m. iorden, og der så skal blive problemer fordi de papirer der nu engang findes er på tysk.

Du skriver a man kan vælge et andet firma til at syne sin bil?!?, hvor gør man det? - alle synshaller og "plads syn" er vel applus?
(permalink) SorenJ Member
Skrev for 19 years siden | | | |
[quote:eda5df76f1="Scharling"]

Nå. Men nu må vi se på mandag kl 10.00. godt han ikke sage kl 11.00 for så kunne vi jo have ramlet ind i frokosten, og det kan vi jo ikke have... :?[/quote:eda5df76f1]

Du glemmer kaffepausen med blødt brød....

Skal den gå lige igennem er det dig som skal have wienerbrød med ;)

En eller anden dag vil jeg med i synshallen og se dig i action...

Held og lykke på mandag
-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) otsaku Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Der var godt nok surt Scharling...


Jeg har hørte fra flere at synshallen i Tårnby skulle være meget venlig stillet overfor gamle og specielt biler. Bland andet en af mine venner med en meget modificeret 64 mustang havde en rigtig god oplevelse og varmt anbefale stedet.

Nåh vi må se om de er rigtig den 21.
-------------------------------------------
Det jeg ikke kan, kan jeg lære!

Reply »

You must log in to post.