Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

klokkerens 60er. Solgt...

Tags:
No tags yet.

(permalink) buggyOle-Herning2 Member
Skrev for 18 years siden | | | |
svar til Andre´
(permalink) André Member
takker buggy ole
(permalink) klokmose Member
min bil har desværre vidst sig at være hårdt ramt af rust i bunden, så karossen måtte af for at få et overblik... det vidst sig dog at en eller anden stiv svensker havde valgt at fuldsvejse bund og karosse sammen! hvad der skulle tag 15min kom til at tag 5timer og en kasse skæreskiver at få fra hinanden, hold kæft noget lort! men det lykkes! så nu er det næste, at få skildt bunden helt fra hinanden og få den sandblæst så vi kan se hvad der er af rust

her er lidt billeder. undskyld kvaliteten, det er taget med mobil
Billede039.jpg
Billede042.jpg
Billede043.jpg
Billede044.jpg
Billede045.jpg
Billede046.jpg
Billede040.jpg

(permalink) SorenJ Member
Fedt at se lidt projektbilleder. Hvad ser vi på billede nummer to fra toppen?

Da jeg skulle have min kraos fra bunden endte jeg med at bruge hammer og mejsel efter min tålmodighed slap op.
-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) Nybegynder Member
Kan lige supplere med et par billeder af den unge mand i arbejde med at skille sin føreste VW fuldsvejset kaross fra bunden.
Bare gå til den Martin det er ikke så slemt som det ser ud.

Mvh
Billede_044.jpg
Billede_045.jpg
Billede_046.jpg
Billede_047.jpg
Billede_048.jpg
Billede_063.jpg
Billede_070.jpg
Billede_072.jpg
Billede_073.jpg
Billede_074.jpg
Billede_053.jpg

SorenJ skrev:
Fedt at se lidt projektbilleder. Hvad ser vi på billede nummer to fra toppen?

Da jeg skulle have min kraos fra bunden endte jeg med at bruge hammer og mejsel efter min tålmodighed slap op.

det er foreste stykke af bunden på venstre varme kannalen... efter lidt kærlighed med en hammer og majsel.

og her gik man og troet man havde en sund bil, heldigvis siger de kloge at det ikke er så slemt enda

Kan varmekanalerne ordnes med et par kanalbunde eller skal der mere til før kanalerne er ok?

Og blive endelig ved med at smide projektbilleder på - dem er generelt alt for få af i øjeblikket.
(permalink) AircooledBoxer Member
SorenJ skrev:

Og blive endelig ved med at smide projektbilleder på - dem er generelt alt for få af i øjeblikket.

Ja, ærgerligt at det er blevet trendy IKKE at sætte projektbilleder på VWNettet.

Den sidste T1 jeg skilte ad var også svensk og sammensvejst, har spurgt flere men ingen kan svare på hvorfor det er/var så populært at svejse karossen og bunden sammen i Sverige.

God arbejdslyst, og læg masser af billeder på.
Ingen VW for første gang i 25 år.
AircooledBoxer.dk
(permalink) pickup_jens 21 81 86 68 Member
går det framad med dit projekt
JR auto.pladearbejde
4262 sjælland
så er der sket lidt mere. billederne er desvære ikke blevet bedre da jeg bruger hvad jeg har ved hånden... nemlig min mobil

jeg har fået taget bagtøjet, motor og forbroen af og det er hevet af komplet for ikke at skilde for meget ad af gangen, dette er min første "store" projekt, så gør alt for at holde det overskuelige og tager derfor en del af gangen og få lavet det helt færdigt

er dog lidt overrasket over hvor nemt og simpelt det hele er, virkeligt nemt at skilde ad og føler lidt at jeg kun skifter mellem 5stykker værktøj(når lortet altså ikke er groet sammen eller hænger i 45år gammelt møg osv)

har brugt weekenden på at skrabbe tekstyl... øv et lor... arbejde! og ikke mindst
Billede005.jpg
Billede057.jpg
Billede058.jpg
Billede059.jpg
Billede060.jpg

Billede064.jpg
Billede063.jpg
Billede062.jpg

Der er ikke meget GO! i den rammehovedbund.

Hvordan har Napoleonshatten det?
så fik jeg lavet lidt i frokost pausen. et styk forbro, der er igang med at blive en del kortere og de nye afstivninger der skal bruges nu hvor støddæmper tårnene er væk. skal man køre smalt kan man lige så godt gøre det ordenligt
Forbro.jpg
Styk.jpg

Smider lige et par billeder på af Martin's bund efter den er kommet retur fra sandblæsning, nu skal der bare lige et par nye filetter samt rammehoved bund på så er den som ny, sæt igang Martin det er ikke så svært når først man får det lært.
Billede_075.jpg
Billede_076.jpg
Billede_077.jpg
Billede_078.jpg
Billede_079.jpg
Billede_080.jpg
Billede_081.jpg
Billede_082.jpg
Billede_083.jpg
Billede_084.jpg
Billede_085.jpg
Billede_086.jpg
Billede_087.jpg

I skifter vel hele rammehovedet?

Napoleonshatten ser også lidt medtaget ud.
(permalink) hendrixxx Member
tror sgu ikke synsmanden godkender de svejsninger i rammehovedet....man må vist ikke lave den slags på rammehovedet
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) MichaelVogn Member
Michaelvogn@hotmail.com
ja der dukker spændene ting op, når sådan en bund bliver blæst ren... han har godt nok været kreativ ham svenskeren
Skrev for 17 years siden | | | |
så er jeg kommet lidt videre... ikke så langt som håbet, primæret pga arbejde og en omgang nællefeber.

efter sandblæsningen, vidste det sig at bundpladerne var papires tynde og fyldt med dårlige reprationer, rammehovdet var godt rusten og hullet og ikke mindst fyldt med flere dårlige reprationer og hatten stod også til udskiftning... lidt noget lor... når man kun havde regnet med lidt lapper. men med tungen lige i munden er der blevet skåret og målt til den store guldmedalje og der er nu kommet nyt rammehovde og hat på... er godt nok overrasket over hvor ringe plade delene er... de passer som vinden blæser og har ærlig talt lyst til at smide lortet tilbage i hovdet på bent! men hvad er alternativet?

har samtide taget lidt stumper med på arbejde som er blevet glasblæst og primet, altid rart når det går den vej.

planen er at bunden gerne skulle være færdig svejst, metalisert, malet og monteret op i slutningen af januar. om jeg er naiv for vi af se om en måndes tid

just my 2cent

martin
image-upload-15-744167.jpg
image-upload-16-705171.jpg
image-upload-16-773774.jpg

og lure lige den forbederet billede kvalitet! opgraderet fra VGA til 3,2 mega pixel det dur
(permalink) GetBackOnTrack Member
Ser sku fint ud Martin.. Den blir en fin racer engang :-)

Hygge og godt nytår, Spring
GetBackOnTrack
Tlf:60226024
http://www.gbot.dk
GetBackOnTrack skrev:
Ser sku fint ud Martin.. Den blir en fin racer engang :-)

Hygge og godt nytår, Spring

jo tak, prøver at gå hele vejen... en racer bliver det nok ikke med min 30hk brandpumpe motor. men med en 6"smallet forbro bliver den helt sikkert langsom med stil

og vupti mens du lå og havde ond af dig selv så kom der en fillet på men må give dig ret det er dog det mest skæve lorte plade dele jeg lænde har set, næste gang så køver vi sku bare 2 karosseriplader og laver det selv er næsten det samme arbejde.

Billede_091.jpg
Billede_096.jpg
Billede_099.jpg

Reply »

You must log in to post.