Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

klokkerens 60er. Solgt...

Tags:
No tags yet.

(permalink) klokmose Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Nybegynder skrev:
og vupti mens du lå og havde ond af dig selv så kom der en fillet på men må give dig ret det er dog det mest skæve lorte plade dele jeg lænde har set, næste gang så køver vi sku bare 2 karosseriplader og laver det selv er næsten det samme arbejde.

det sku en cool garage! tingende laver sig selv! ej skylder en ordenlig omgang maskinarbejde på firmaets regning og måske en kop vin (for øl drikker vi jo ikke)

måske vi skulle ansætte en lille thai mand til at sidde og banke pladedele, for det lort jeg har fået med posten er da til at græde over, det er noget tyndt skævt skøjt jern. men okay til de priser, hvad kunne man så forvente

ej takker for hjælpen og er sikker på det nok skal blive godt! skal lige have de sidste blære og sår til at forsvinde. så kommer jeg og klatter det hele i smadder

godt nytår

så ligner det snart en vw bund, den er dog ikke hæftet op endnu. der skal vi lige justeres og måles lidt, så det spiller 100%

vi har brugt min smallet forbroen at spænde bunden fast med, man må vil improvisere med det man har til at ligge
bund_forfra.jpg
bund_bag_fra.jpg
forbro.jpg

så er bunden færdig svejst og det hele passer... bunden skulle gerne være sandblæst zink behandlet og malet med noget henkel 2k skibes malling inden ugen er omme

der skulle dog lige rettes lidt ting, blandt andet var en af bøsningerne i det nye rammehovde sat så skævt i at det var ubrugligt. så den skæve bøsning blev skåret ud, hullet rettet, en ny blev fremstillet og sat i med forbroen som styre nu dur det

og husk lige at de bruger fin gevind 12x1,5 og ikke normalt 12x1,75. sikkert noget de fleste ved... jeg fandt ud af det på den hårde måde
bagside.jpg
hul.jpg
forbro.jpg
lige.jpg

(permalink) SorenJ Member
Utroligt at du skulle lave så meget arbejde for at boltene passer i et helt nyt rammehoved. Ellers ser det godt ud.

-------------------------------------------
Ring: 28118212
I må sige til hvis det bliver for kedeligt, men smider bare billeder på når jeg har været igang

primet bund og to bøtter med hovdepine
bund_grundet.jpg
maling.jpg

(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Er det generalt at pladedele passer så dårligt?
Kan der ikke fåes nogle med lidt bedre kvalitet hvis man er villig til at give lidt mere?
Det ser ellers godt ud.

John
25709453
I'm the only BAY in the village
[quote=John Pedersen]Er det generalt at pladedele passer så dårligt?
Kan der ikke fåes nogle med lidt bedre kvalitet hvis man er villig til at give lidt mere?
Det ser ellers godt ud.

John

Jeg har kun haft de pladedele til det her projekt i hånden, så skal ikke kunne sige om det er generalt. rammehovdet er faktisk okay lavet og i en ordenlig tykkelse, bøsningerne var virkede dog bare som kastet i med lukkede øjne. den bøsning jeg skiftede, kunne jeg simpelthen ikke fange med bolten når forbroen var monteret??? havde mest lyst til at smide det tilbage i hovdet på bent... men det var lørdag aften og klar til at monter, ja så røg det sku på og fejlen rettede jeg jo så selv. resten er efter min megning noget tyndt i godset, men kan blive helt fornuftigt. men de ord kommer også fra en som sikkert er for meget maskinarbejder og alt for lidt pladesmed (prøver at blive bedre)
(permalink) tiguan Member
Hej

Ser fint ud !!

Du cruiser da til sommer !!!
Hempel er cool! det er super nemt at male med og giver en rigtig fin overflade.
min_bund1.jpg
min_bund_2.jpg

(permalink) SorenJ Member
klokmose skrev:
fin overflade.

Og MEGET blank. fedt at se det går fremad.
Ring: 28118212
SorenJ skrev:
klokmose skrev:
fin overflade.

Og MEGET blank. fedt at se det går fremad.

ja super blank, og det ligner næsten noget der er sprøjtet på. ville dog gerne have været nået længere... men overarbejde, en fiat jeg ikke kan finde ud at lave og en kæreste med den samme influenza som altid rammer mænd, den der gør at man bliver vildt ynkelig og får nær døds oplevelser. har taget min tid øv
(permalink) Solmex Member
Hye skrev:
Hallo mester, lidt træls med dine fine vogn, men hvis du vil have den rettet, så pil den af og send den til mig i en stor papkasse. Smid lide 6 gode pilsner med.(er pladesmed)

Hej Hye - jeg har sendt en PM.
M.v.h. Ole Solmer - mob: 61 33 54 61 mail: Bautahus@gmail.com - Haderslev
(permalink) Anonym Member
[quote=buggyOle-Herning2]Hej Andre

jeg kigger lige på det når jeg kommer hjem i aften
...

ja Andre
stelnr på din vogn : 2917 xxx - den er produceret i februar 1960 - lige før man introducerede en styretøjs dæmper ( fra prod nr. 2921 552 )farven kan godt være flint grey, den er i hvertilfælde med fra august 1959 : Colours from aug 1959 : Black - Indian Red - Artics - Flint grey -Indigo blue - Jade green - Mango Green - Ceramic Green

I slutningen af 1959 arbejdede der over 50000 medarbejdere i Wolfburg på fabrikken, der byggede over 4000 biler !! om dagen !

Andre´ velkommen i 1960´er klubben !

PICT2078.jpg
PICT2804.jpg

(permalink) Anonym Member
Anonym skrev:
[quote=buggyOle-Herning2]Hej Andre

jeg kigger lige på det når jeg kommer hjem i aften
...

ja Andre
stelnr på din vogn : 2917 xxx - den er produceret i februar 1960 - lige før man introducerede en styretøjs dæmper ( fra prod nr. 2921 552 )farven kan godt være flint grey, den er i hvertilfælde med fra august 1959 : Colours from aug 1959 : Black - Indian Red - Artics - Flint grey -Indigo blue - Jade green - Mango Green - Ceramic Green

I slutningen af 1959 arbejdede der over 50000 medarbejdere i Wolfburg på fabrikken, der byggede over 4000 biler !! om dagen !

Andre´ velkommen i 1960´er klubben !

hvad skal jeg med billedet af den grønne vw? og så endda uden tekst?

så er forbroen færdig, fjedrene kortet op og bærearmene monteret
forbro1.jpg
fjeder.jpg
pinol_hul.jpg
forbro4.jpg

(permalink) Søren Rasmussen Member
Nice!
Søren Rasmussen
Sovsekongen@gmail.com
så er styrtøjet samlet helt færdig, var lidt i tvivl omkring montering og justering af spindler, men med gode råd fra en gammel vwmekaniker var det hurtigt klaret, brugte dog en stål linial og et sydelære og ikke det special vwværktøj der er nævnt i div værkstedsbøger. men mon ikke det går, syntes selv det helt virker og spiller fint

med bunden og styrtøj færdigt, er jeg kommet til bagtøjet. har fået pillet det ene akselrør af og det gik temmelig nemt... må indrømme at jeg i et øjeblik tænkte at folk var nogen vat arme og tøsse drenge hvis i havde vrøvl med den 36mm center møtrik. måtte dog æde mine egne ord da jeg kom til den anden side... den rokkede sig ikke en mm også selvom jeg stod og hoppede på træk stangen. så skal vidst lige ud og finde et rør på et par meter eller en tungere mand
bagaksel_1.jpg

og så siger kæresten at jeg aldrig nærmer mig mig en koge plade... bunden er nu næsten færdig! cool!
DSC00037.jpg
DSC00039.jpg

så kom bunden på hjul... uha jeg skruer langsomt, men så blev bunden færdig! eller ihvert fald 99%

så nu skal jeg igang med karossen
DSC00051.jpg
DSC00052.jpg
DSC00053.jpg

(permalink) Mark S Member
Hvornår skal den sænkes :D
Ser godt ud.
(permalink) crenne Member
det maling du har malet bunden med , hvor har du købt det henne ??

crenne
tlf 41666671
crennedesign@gmail.com location: 8882 Fårvang,jylland
(permalink) Rasser Member
Pas på.... den kan være en kende ustabil ved høj motorvejshastighed uden styrestænger ;-)

Ellers lækkert arbejde du laver
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Mark S Member
Rasser skrev:
Pas på.... den kan være en kende ustabil ved høj motorvejshastighed uden styrestænger ;-)

Ellers lækkert arbejde du laver

Rasser, det kan jeg ikke give dig ret. Stabiliteten afhænger jo hvor meget kontakt forhjulene har med vejen.
Den kommer jo til at køre på baghjulene hele tiden!
crenne skrev:
det maling du har malet bunden med , hvor har du købt det henne ??

crenne

2k hembel er købt i den lokale fiskerihavn... men kan vil findes i de fleste bådebutikker. maskin primeren er købt hos LMG igennem arbejdet, begge dele kan varmt anbefaldes (ligesom handsker og maske)

(permalink) crenne Member
oki tak
tlf 41666671
crennedesign@gmail.com location: 8882 Fårvang,jylland

Reply »

You must log in to post.