Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

klokkerens 60er. Solgt...

Tags:
No tags yet.

(permalink) klokmose Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Rasser skrev:
Pas på.... den kan være en kende ustabil ved høj motorvejshastighed uden styrestænger ;-)

Ellers lækkert arbejde du laver

jo tak :-) det med styrestængerne er blevet ændret i dag... men tak for rosen, kan ikke sige min gearkasse nærmer sig din standard, desværre ej hellere motoren... fandt lige et skilt på min industrimotor, hvor der står 28HK damm det er lidt

helt sikkert overflødigt og når jeg så oven i købet har valgt at smalle og fjerne støddæmperne foran. men syntes lidt at røde koni er et must have :-)
DSC00118.jpg
DSC00119.jpg

så fik jeg kikket lidt på karossen. den er slet ikke så slem. det rust der er, har sjovt nok været lavet eller lappet på før... men den skal have det der plejer at være galt. to nye varme kanaler, endnerne og en bagspids. men mon ikke der kommer lidt mere, når man graver i den

så jeg får vidst lært at lave rust på den hårde måde, mon ikke jeg er underholdt i en uge eller to
DSC00144.jpg
DSC00143.jpg
DSC00141.jpg
DSC00140.jpg
DSC00139.jpg
DSC00138.jpg
DSC00137.jpg
DSC00136.jpg
DSC00135.jpg

kender I det? nøglen smutter mens man ligger flest kræfter i... og du kører hånden med 200kmt over en kant og stikker din bil en ufrivillig knytter! kald mig bare en tøsedreng, men det er lige før man overvejer at lave papirklip i stedet. og såret er ikke engang stort nok til at få ordenlig sympati fra kæresten

har I iøvigt en tryllemåde at få gammel textyl af på? eller er der kun varmepistol og en spartel? øv hvor jeg hader det lor...
DSC00134.jpg

så kom jeg igang med rusten, og da min affaring med pladearbejde ikke er støre end den jeg har efter at have lavet min bund. var det lidt spændene at skulle igang med varme kanalerne. men efter lidt søgen på nettet og et par timer med at kikke og tænke gik jeg igang

startede med at stive karossen af, og gik så igang med at skære varme kanalen fri. har som sagt aldrig prøvet det før, så der var en del aha oplevelser.
DSC00188.jpg
DSC00189.jpg
afstivning.jpg
DSC00187.jpg

har taget kanalen i bider, og er sikkert super langsom... men aner helt ærligt ikke hvad det er jeg laver? men når den først er skåret ud, er der ligesom ikke rigtigt nogen vej tilbage
DSC00191.jpg
DSC00198.jpg

men det er lykkes mig at få den nye kanal til at passe, helt fornuftigt
DSC00215.jpg

valgte at skrue kanalen fast på bunden, for at være sikker på at den sidder på det rigtige sted, og der efter så sænke karossen ned på bunden og spænde den fast... til min store overraskelse passede kanalen på bunden og jeg kunne få alle boltende i uden problemer
DSC00218.jpg

fik karossen og bunden samlet og igen... det hele passede bare. de 200 udmålinger jeg har lavet var vidst godt givet ud (-: ved ikke om det er i overkanten, men satte alle 6 bolte i inden i bil og de 2 ved støddæmperne... så var jeg da sikker på den lå hvor den skulle ind jeg hæftede den nye kanal fast
DSC00222.jpg

kunne selvfølgelig ikke lade være, måtte lige sætte en skærm på og se hvordan hjulende sidder i skræmkassen. måtte sætte mig med en kop kaffe og nyde det, for det var da bare for cool og det hele værd med ombygningen af forbroen. super motiverne for at holde dampen oppe
DSC00219.jpg
DSC00220.jpg

(permalink) Anonym Member
YEAH!... Smøg ærmerne op Sonny og bliv færdig!

Har du iøvrigt fundet noget til mig?

Hilsen

Tubbs..
(permalink) GetBackOnTrack Member
Ser rigig godt ud Martin, har du en deadline paa den?

Mvh Spring
-------------------------------------------
GetBackOnTrack
Tlf:60226024
http://www.gbot.dk
GetBackOnTrack skrev:
Ser rigig godt ud Martin, har du en deadline paa den?

Mvh Spring

har en lille deadline på svejse arbejdet... ellers skal den bare være færdig til bugsfunny
Et lille lure billede direkte fra garagen. Det er sku cool med vwnettet på mobilen.
photo.jpg

så fik min bil lige et hak eller to bag også... cool. nu venter jeg kun på at den fordømte bremsevæske beholder kommer med posten, for at komme ud og køre øv! når ja... skal vidst også lige have en anden dæk størlse (eller stor hammer) for mine 145 går på lygte huset når jeg drejer
DSC00314.jpg

(permalink) mathiasen Member
Det er fandme go stil det der klokker.

Ser mega godt ud!
Så fik jeg kørt den første prøve tur. Det var Lidt spændene, havde jeg glemt noget? Men bortset fra at koblingen fedter ,bremserne skal justeres lidt og ikke mindst en scart skifter jeg har lyst til at køre over. Kørte den cool. Er overrasket over hvor god affjedringen er trods smalning og sænkning. Men der skal nullers en del i nu før hele bilen spiller
photo.jpg

Så virker gearhalløjet, satte den originale gearstang i og virker faktisk bedre... Men også lige en ubehagelig oplevelse, bilen begyndte at hoppe og larme lidt, skyndte mig at tag farten af. få sekunder efter, faldt mit ene baghjul af! Fandt to bolte foran hjulet, resten lå i en pæn lille tæt stribe 10m fra bilen. Der var et par gevinder der var helt revet ud og resten var meget løse i bremse tromlen. Så holdt jeg der ude midt på vejen. Godt det kun var et par 100m fra stedet hvor jeg skruer og claus bor, så han kunne komme mig til undsætning.
(permalink) Nybegynder Member
Hvorfor blev der ikke taget et billed af det ?.

Nå skidt det gik jo meget godt op på hesten igen så køre det.

i har nok prøvet det før. men det er første gang for mig... men det er sku en fed fornemmelse, at komme ned på gaden og sætte sig ind i en bil man selv har brugt en hel lang vinter (og lidt mere) på at sætte i stand. nyt rammehovde, nye bunde, nye kanaler, hjemme smallet forbro... og nu virker det hele, okay er knap så så blød og behaglig som før sænkningen... og må nok også indrømme, at jeg måske er lidt for meget morfar til at holde det ud i længden, men sjovt er det helt sikkert.

lidt sjovt at læse det første indlæg, omkring ejerskabet af denne bobbel og så hvad det endte med... det viser vidst bare at selv den bedste bil, kan gemme på overraskelser. har dog ikke fortrudt mit køb, det var stadig godt til prisen og det smil på mit fjæs den giver mig er sku mere end nok til at jeg vil købe den igen

mangler stadig lidt detaljer (gør man ikke altid det?) men det er ihvertfald end of story og håber at vi ses til et træf eller to

tak til claus for hjælpen og ikke mindst lån af værksted
bredegadebag.jpg
bredegadefor.jpg

ups
(permalink) PcbOvals Member
Klokker... har du også de små fine chrom pynteting på dine luftriller??
Har du måske een til overs?

Mangler nemlig.... een .. i midten.

Ellers super sprød den der..

Skal da næsten have min ved siden af din.
BRM's ... low... lir.... stil .. din i original og min i rustrød grunder..!

Stort.!
Was: Keller Renner Kopenhagen - 1666 Vwestbrücke.
Is: Copenhagen DK
PcbOvals skrev:
Klokker... har du også de små fine chrom pynteting på dine luftriller??
Har du måske een til overs?

Mangler nemlig.... een .. i midten.

Ellers super sprød den der..

Skal da næsten have min ved siden af din.
BRM's ... low... lir.... stil .. din i original og min i rustrød grunder..!

Stort.!

Har desværre kun dem der sidder på. Men tror ikke de koster det vilde eller hvad?
(permalink) PcbOvals Member
falder jo nok over en en dag .. lige nu skal jeg til syn,
det er det vigtigste.!
Was: Keller Renner Kopenhagen - 1666 Vwestbrücke.
Is: Copenhagen DK
Live Barn cam. 60eren i gang med at blive hævet, så den køre ordenligt. By the way. Hvor er det dog cool at solen skinder!
photo.jpg

Reply »

You must log in to post.