Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

klokkerens 60er. Solgt...

Tags:
No tags yet.

(permalink) Rasser Member
Skrev for 17 years siden | | | |
klokmose skrev:
i har nok prøvet det før. men det er første gang for mig... men det er sku en fed fornemmelse, at komme ned på gaden og sætte sig ind i en bil man selv har brugt en hel lang vinter (og lidt mere) på at sætte i stand. nyt rammehovde, nye bunde, nye kanaler, hjemme smallet forbro... og nu virker det hele, okay er knap så så blød og behaglig som før sænkningen... og må nok også indrømme, at jeg måske er lidt for meget morfar til at holde det ud i længden, men sjovt er det helt sikkert.

lidt sjovt at læse det første indlæg, omkring ejerskabet af denne bobbel og så hvad det endte med... det viser vidst bare at selv den bedste bil, kan gemme på overraskelser. har dog ikke fortrudt mit køb, det var stadig godt til prisen og det smil på mit fjæs den giver mig er sku mere end nok til at jeg vil købe den igen

mangler stadig lidt detaljer (gør man ikke altid det?) men det er ihvertfald end of story og håber at vi ses til et træf eller to

tak til claus for hjælpen og ikke mindst lån af værksted

Jeg kan kun nikke genkendende til din "morfar" kommentar, sådan fik jeg det også efter at have kørt med min 1914 motor et par sæsoner. Så er det slet ikke så hyggeligt at køre en søndagstur, eller tage på langtur til træf for den sags skyld. Om det så er fordi den kører som en balje pga. skæve hjulvinkler, eller om det er fordi de ligeskærne knasthjul og magnaflow potten larmer så meget når man kører, at det er umuligt at føre en samtale - så kan jeg sagtens følge dig, det er en mere lækker/behagelig oplevelse at køre i en vogn der spiller 100% mekanisk.

Velkommen i morfar klubben ! - klubben hvor vi forsøger at kompromisere "the classic looks" og "modern driveability" ;-)

Godt arbejdet med bilen ellers! Cool at se du ikke gik helt kold i det på trods af overraskelserne.

/Rasmus

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) klokmose Member
så kom den op! det er helt vildt så stor en forskel det gør! nu køre den virkelig lækkert :-) og kan kun sige at det funger fint med en smallet forbro uden dæmpere, styre fint og virker på igen måde for hård (det skulle da lige være at se på hell yes)

nu håber morfar bare på sol
my.jpg

Solen skindede og jeg fik tidliger fri fra job end forventet. Så der blev lidt tid til vw halløj. Steff fik sine hjul tilbage fra dækmanden. han har droppet, chromrullerne til fordel for et sæt originale sort lakeret. Jeg må nok indrømme at jeg først var i mod det... Men det spiller altså bare 200%. billederne kan slet retfærdig gøre hvor cool den bil står. det viser vidst også bare lidt at less is more, det er der vidst mange mange der kunne lære af (Nu skal den bare hæves, så skal vi vidst have fundet en blå hat (-: ) Min kan stadig ikke starte selv, øv! men har vidst fundet en løsning, så det og alle de 1000 andre ting kan blive lavet her til vinter (tak til pickup jens) håber solen bliver fremme lidt i nu eller bare til den 1/9 for det bliver afslutningen på denne vwsommer og så bliver den klodset op

DSC00726.jpg
DSC00714.jpg
DSC00725.jpg
DSC00729.jpg

Skrev for 16 years siden | | | |
har lidt meget at se til for tiden, så bobbel halløjet er sat lidt i standby. er dog blevet tvunget i arbejds tøjet pga en syns indkaldse, skal vidst lige have sliftet forbro.... mon ikke den bunke skrammel jeg har samlet sammen bliver til noget brugebart?

og lige et billede til steff. din bil ligner sig selv :-) og de står trygt og godt der (igen tak til jens)
sogm.jpg
steff.jpg
image-upload-31-768071.jpg

(permalink) pickup_jens 21 81 86 68 Member
det ser godt ud klokmose
JR auto.pladearbejde
4262 sjælland
(permalink) Steff Member
Hold da op har jeg sådan en flot bil,,heheh kunne være at man snart skulle tage ud og sige hej til den når tiden tillader det. Jo' Jens for søren da, vi to skal sku' snart lige have en snak angående lidt halløj på bilen. Tak for billede Martin.

Ked af at tiden ikke er med mig i øjeblikket ellers ville jeg gerne ha' givet en hånd med.

Steff.
http://www.dropbugs.com
ja så skruer klokmose igen
Billede_494.jpg

JR auto.pladearbejde
4262 sjælland
(permalink) MPA Member
Så kan du købe og montere mit Flat 4 rat i den bagefter:-)
MPA skrev:

hvis du har et godt efter skole job, eller det evt kan ligges af, så er jeg klar :-)
[quote=pickup_jens 21 81 86 68]ja så skruer klokmose igen

jens der er lidt paperatzi i dig :-) sådan komme snigende når jeg fumler mest. 2timer for at pille en starter af... flot klokker
(permalink) NYBOE Member
hvor meget er den smallet? 4"???

Nyboe
(permalink) MPA Member
klokmose skrev:
MPA skrev:

hvis du har et godt efter skole job, eller det evt kan ligges af, så er jeg klar :-)

Ha ha er du så flad?? - mht. at ligge det af..så må det blive med din kæreste så:-)

(permalink) Anonym Member
NYBOE skrev:
hvor meget er den smallet? 4"???

Nyboe

6", men de sænkede spindler giver lidt den anden vej

det var mig
S
JR auto.pladearbejde
4262 sjælland
[quote=pickup_jens 21 81 86 68]S
ikke så meget en opdate, men nu sker der da noget igen når jeg drejer på nøglen :-) men det kunne være der var andre der havde en dør, der hang lidt. mine stifter i hængslerne var fine, så ved ikke helt hvad der gået galt? men døren hang en hel liste bredde hvilket gjorde den svær at lukke fordi at den skrabede på. men en donkraft under og et løft over døreåbningen. så passede den sørme da jeg fjernede donkræften igen cool
DSC00965.jpg
DSC00971.jpg

den køre godt så hvis det er godt vjer i morgen så tag jeg den med til syn på jop
Billede_561.jpg

JR auto.pladearbejde
4262 sjælland
(permalink) Torben1500 Member
Den har vist fået 'næsen i sky' siden jeg så den sidst...Godt at se I fik den startet. Var det lidt ekstra strøm der skulle til?

Held og lykke med synet ;o)

Hilsen
Torben
Mobil nr.: 21695625 / E-mail: torbenras@hotmail.com
Torben1500 skrev:
Den har vist fået 'næsen i sky' siden jeg så den sidst...Godt at se I fik den startet. Var det lidt ekstra strøm der skulle til?

Held og lykke med synet ;o)

Hilsen
Torben

Ja snuden er kommet en lille smule op... Men det er fordi at jeg er gået fra callook til gasser style :-) Eller også skyldes det bare originalt setup med helt nye dæmpere. hehe

Men løsningen på start problemerene blev efter mange forsøge på lappe løsninger, noget jeg skulle have gjort for længe siden. Nyt batteri, nye stelkabler over det hele, div nye ledninger med nye stik, nye sikringer, lidt pudsning og smørelse til starteren. Altså en gennemgang af elsystemet som helst skal virke 100% når der kun ryger 6volt igennem. Men nu starter den perfekt og blink + div virker pludseligt upåklageligt. Førhen skulle jeg lige give motoren lidt opdrejninger før der sket noget som helst.

Aquasco_Speedway_9-362x241.jpg

[quote=pickup_jens 21 81 86 68]den køre godt så hvis det er godt vjer i morgen så tag jeg den med til syn på jop

Det ville jeg være glad for Jens. Men nu ikke noget med at køre ræs og prygle livet af mine 30HK hehe

den får alt det den kan trikke til slagelse
JR auto.pladearbejde
4262 sjælland
Synet uden anmærkninger:-) så nu er der 8 laaaange år til næste gang
til lykke med Synet uden anmærkninger på 5 fem minuter
JR auto.pladearbejde
4262 sjælland
(permalink) MPA Member
Godt at du huskede at ligge den der plovmand på passagersædet Jens, ellers var den aldrig gået hehe:-)

Reply »

You must log in to post.