klokmose skrev:
i har nok prøvet det før. men det er første gang for mig... men det er sku en fed fornemmelse, at komme ned på gaden og sætte sig ind i en bil man selv har brugt en hel lang vinter (og lidt mere) på at sætte i stand. nyt rammehovde, nye bunde, nye kanaler, hjemme smallet forbro... og nu virker det hele, okay er knap så så blød og behaglig som før sænkningen... og må nok også indrømme, at jeg måske er lidt for meget morfar til at holde det ud i længden, men sjovt er det helt sikkert.
lidt sjovt at læse det første indlæg, omkring ejerskabet af denne bobbel og så hvad det endte med... det viser vidst bare at selv den bedste bil, kan gemme på overraskelser. har dog ikke fortrudt mit køb, det var stadig godt til prisen og det smil på mit fjæs den giver mig er sku mere end nok til at jeg vil købe den igen
mangler stadig lidt detaljer (gør man ikke altid det?) men det er ihvertfald end of story og håber at vi ses til et træf eller to
tak til claus for hjælpen og ikke mindst lån af værksted
Jeg kan kun nikke genkendende til din "morfar" kommentar, sådan fik jeg det også efter at have kørt med min 1914 motor et par sæsoner. Så er det slet ikke så hyggeligt at køre en søndagstur, eller tage på langtur til træf for den sags skyld. Om det så er fordi den kører som en balje pga. skæve hjulvinkler, eller om det er fordi de ligeskærne knasthjul og magnaflow potten larmer så meget når man kører, at det er umuligt at føre en samtale - så kan jeg sagtens følge dig, det er en mere lækker/behagelig oplevelse at køre i en vogn der spiller 100% mekanisk.
Velkommen i morfar klubben ! - klubben hvor vi forsøger at kompromisere "the classic looks" og "modern driveability" ;-)
Godt arbejdet med bilen ellers! Cool at se du ikke gik helt kold i det på trods af overraskelserne.
/Rasmus
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia