Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  det er ligesom at have en morris 1000...

Tags:
No tags yet.

(permalink) otsaku Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Det ene problem afløser den andet.

Jeg har næsten 100% fundet ud af mine motor problemer.

Gik i står når den var varm pga auto-chokerens fjedre. Løsning var at løsne heater coil'en / fjedren. Bilen går kun i står når motoren blive meget varm i længe tid men er til at start igen. Der er nok olie men jeg tror jeg mangler lidt olie kølning.

Den sorte ledning fra strømfordeler til carb'en brandt af pga benzin som antændt i motorrummet. Skal nok tør spildt benzin oppe fremover og er igang med at skifte ledning ud som er for gammel og lidt råden.

Bilen gik i står i 4 gear... Trods lidt diskussion jeg har haft med et par andre medlemmer er svaret at den når den en tail pipe rystes ud af potten at der suges luft i så motoren går ud. Havde samme problem på en morris 1000 og en mascot 1850 gti. Tabte den en tail pipe på motorvejen ud til bugservice og bilen gik ud med det samme. Det hele hanger også nok sammen med dårlig tænding (timing) og forkert indtsillet blanding men med tail pipe på plads køre bilen "fint".

Så idag efter ovenstående var lavet knækket jeg en støddæmper!

Eller rette sagt konen knækket en støddæmper på en vej bump med 40kmt.
-------------------------------------------
Det jeg ikke kan, kan jeg lære!
(permalink) dRjENSEN Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Det er skønt at have gamle biler, ikke sandt!
(permalink) mathiasen Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Jeg kørte med en tabt tailpipe i en uge uden at opleve nogen som helst problemer, bortset fra at karossen synger med, så det larmer voldsomt.. hehe

Der skulle jo helst ikke kunne suges luft op nede fra udstødningen af, da der gerne skulle sidde køleblik der skærmer for den varme luft.
(permalink) otsaku Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Ja jeg er vel at huske hvorfor jeg elske de gamle morris.


mathiasen: Jeg tror jeg blive nød til at skille det meste af bilen ad der mange sjov løsning og flere der give ingen mening.

Jeg havde håbet at det var kun ledningsnet der var mystisk men...

I næste uge tjekke jeg alle pakning møntere ny potte og pipes og hvis jeg find penge nok ny varmekasser og nye støddæmper plus jeg mangler stadig at møntere bærekugler. Og jeg tror nok jeg skal have nogen cam shims, så bilen ikke hoppe i en anden bane når den ramme et hul i vejen. Så skal bilen nok ud til bugservice og får carb'en justeret ordentlig.

På min mascot var problemen en utæt potte plus at en af tails pipes knækket af , den anden pipe skabte undertryk så der blivet suget luft i hvor den ene manglede. Og nu at jeg tænke på det havde jeg det samme problem på en scooter. Måske er det bare mig og udstødnings systemer...
-------------------------------------------
Det jeg ikke kan, kan jeg lære!

Reply

You must log in to post.